«راشا تودی» گزارش داد، «جان گریفین» چهل و چهار ساله که سابقه همکاری با «کریس کومو» مجری بدنام سی‌ان‌ان را دارد، به تلاش برای فریب افراد زیر سن قانونی و ارتکاب جرائم جنسی متهم شد.

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، این تهیه‌کننده آمریکایی، سه دختر را در طول یک سال فریب داده و یکی از آن‌ها را در منزلش مورد آزار قرار داده است.

در صورتی که گریفین در دادگاه محکوم شود، بین ده سال حبس تا حبس ابد حکم دریافت خواهد کرد.

سی‌ان‌ان برای مبرا کردن خود از این رسوایی، در بیانیه‌ای به روزنامه «دیلی میل» اعلام کرد:‌ «اتهامات علیه آقای گریفین را به‌شدت جدی می‌گیریم. ما بعدازظهر امروز از بازداشت او مطلع شدیم و با توجه به تحقیقاتی که در حال انجام است، فعالیت او را تعلیق کرده‌ایم».

این در حالی است که ماه گذشته رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند علیه «آندرو کومو»، فرماندار سابق ایالت نیویورک که چندی پیش به دلیل رسوایی‌های جنسی از سمتش استعفا کرد شکایتی با موضوع جرائم جنسی ثبت شده است.

فرماندار دموکرات ایالت نیویورک حدود سه ماه پیش اعلام کرد که به دلیل گزارش دادستان کل درباره اتهامات مربوط به آزار جنسی ۱۱ زن از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد.

تحقیقات پنج ماهه درباره شکایت‌ها از تعرض جنسی فرماندار نیویورک نشان می‌دهد که او باعث ایجاد فضای کاری «مسموم» برای کارکنان خود شده و مسئولان دفتر او نیز به‌صورت غیرقانونی نسبت به کسی که اولین‌بار این اتهامات کومو را علنی کرد، اقدام تلافی‌جویانه انجام داده‌اند.

بعد از استفعای اندرو کومو، برادر او، کریس کومو نیز هفته گذشته و به‌خاطر تلاش برای کمک به لاپوشانی جرائم جنسی برادرش از سی‌ان‌ان اخراج شده است.