به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با تاکید براینکه در حال حاضر ذخایر محصولات کشاورزی در کشور کافی است، گفت: نگرانی بابت تامین کالاهای اساسی در شب یلدا و شب عید وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تمرکز دولت سیزدهم در سه ماه نخست، تامین امنیت غذایی پایدار برای مردم بوده است، افزود: تامین  امنیت غذایی پایدار برای مردم یکی از مسائل مهم برای همه کشورهای جهان است یعنی غذا در دسترس باشد و به طور کامل تامین شود.

او ادامه داد: یکی از موضوع‌هایی که در برنامه کوتاه مدت وزارت جهاد کشاورزی به آن اشاره کردیم این بود که امنیت غذایی پایدار را بتوانیم در سه ماهه نخست دولت سیزدهم محقق کنیم، چون مقداری کمبود تولید و کسری تامین وجود داشت و این می‌توانست مشکلات و ایجاد صف‌هایی را در برخی از محصولات داشته باشد.

ساداتی نژاد گفت: برای این کار اقداماتی را انجام دادیم و قرارگاه امنیت غذایی را ایجاد کردیم. در بحث امنیت غذایی دو بخش تولید و توزیع باید متعادل باشند که در چند ماه گذشته در توزیع چالش‌هایی داشتیم. چالش دوگانگی در مدیریت وجود داشت که اکنون مدیریت کل زنجیره غذایی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است و شاهد بودیم که در این مدت  بازار روند رو به بهبودی را طی کرد.