به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از بهداشت نیوز، رژیم غذایی کتوژنیک، یک نوع رژیم غذایی با چربی بسیار بالا و کربوهیدرات بسیار کم است و مصرف پروتئین به مقدار کافی به تقویت رشد کمک می کند.

این رژیم غذایی باعث می شود که بدن، کتون ها را بسازد. کتون ها، مواد شیمیایی هستند که از تجزیه و شکستن چربی بدن بدست می آیند. مغز و قلب با کتون ها به عنوان منبع انرژی کار می کنند. این رژیم غذایی باید بدرستی و دقیق دنبال شود. مصرف کربوهیدرات زیاد می تواند فرایند کتوزیس را متوقف کند. محققان نمی دانند که چرا این رژیم غذایی مفید و کارآمد است. اما برخی کودکان وقتی این رژیم غذایی را دنبال می کنند، هیچ حمله ای را تجربه نمی کنند. این رژیم غذایی برای هر کودکی مفید و کارآمد نیست.

شما می توانید به کودکتان کمک کنید تا سلامتیش را مدیریت کند. بنابراین متناسب با سن کودک سعی کنید که نوع حمله و نوع داروهای موردنیاز را برای او توضیح دهید.

دوز، زمان و عوارض جانبی داروها را بدانید. دارو را دقیقا طبق تجویز پزشک به کودک بدهید.

قبل از اینکه سایر داروها را به کودک بدهید، با پزشک اطفال صحبت کنید. داروهای حمله می توانند بر دیگر داروها تاثیر متقابل داشته باشند که این می تواند اثربخشی دارو را کاهش دهد و یا باعث عوارض جانبی شود.

به کودک کمک کنید که از انجام کارهایی که باعث حمله می شود، خودداری کند. مطمئن شوید که کودک بقدر کافی می خوابد زیرا کمبود خواب می تواند باعث حمله شود.

پزشک باید به طور مرتب کودک را ویزیت و چک کند و در صورت نیاز، آزمایشاتی را روی کودک انجام دهد.      

بخاطر داشته باشید که کودک ممکن است برای همیشه نیاز به مصرف دارو نداشته باشد. اگر کودک هیچ حمله ای را در مدت ۱ تا۲ سال تجربه نکرد، با پزشک صحبت کنید. اگر حملات کودک بخوبی کنترل می شود، نیاز نیست که فعالیت های او را محدود کنید. مطمئن شوید که کودک، کلاه ورزشی را برای انجام ورزش هایی مثل اسکیت، هاکی و دوچرخه سواری استفاده می کند. مطمئن شوید که کودک درحال شنا تحت نظارت بزرگترها قرار دارد.