معروف‌ترین دیدنی‌های اهواز و بندرعباس را بشناسید

منبع: تالاب

123

1400/9/21

06:10


معروف‌ترین دیدنی‌های اهواز و بندرعباس را بشناسید

پاییز و زمستان بهترین فصل‌ها برای سفر به جنوب ایران هستند و بسیاری اهواز و بندر عباس را در صدر شهرهای دیدنی جنوب قرار می‌دهند. در این مطلب به سراغ معروف‌ترین دیدنی‌های اهواز و بندر عباس رفته‌ایم تا در زمان سفر به این دو شهر زیبا، بازدید از این مکان‌ها را هم در برنامه‌تان قرار دهید.

 

معبد هندوها در بندر عباس

این بنا نشان‌دهنده حضور هندی‌ها در ایران است. پرستشگاه بت‌گوران یا معبد هندوها توسط حاکم بندرعباس، محمد حسن‌خان سعدالملک، در سال 1310 ساخته شد. از نقاشی‌های مذهبی، تزئینات هندویی، طاقچه و قاب‌های کور در ساخت و طراحی معبد استفاده شده و تاثیر معماری ایرانی و اسلامی را در بخش‌هایی از آن می‌توان دید. معبد هندوهای بندرعباس در خیابان امام خمینی و در مرکز شهر قرار گرفته است.

 

بازار عبدالحمید در اهواز

قدیمی‌ترین بازار اهواز با بیش از 100 سال قدمت، بازار عبدالحمید است. علاوه بر خرید، این بازار مکان مناسبی برای آشنایی با فرهنگ و سنت مردم خونگرم اهواز است. در بازار عبدالحمید از قدیم تا امروز برای خرید اجناس کمیاب استفاده می‌شده و تقریبا هرچیزی را در آن می‌توان پیدا کرد. برای رفتن به بازار باید به خیابان امام خمینی و نادری در شهر اهواز بروید.

 

حمام گله‌داری در بندر عباس

قدمت و ساخت این حمام به قاجار بر می‌گردد و در آن دوران مورد استفاده عموم مردم بود. این مکان برای چندین سال متروکه بود و سرانجام مرمت آن به همت شیخ احمد گله‌داری انجام شد. این روزها حمام، به‌عنوان موزه مردم‌شناسی هرمزگان در خیابان طالقانی باز است.

 

پل سفید و پل سیاه در اهواز

دو مورد از پل‌های قدیمی اهواز، پل سفید و پل سیاه هستند. نماد اهواز پل سفید است که بر روی این پل می‌توانید قدم بزنید و از منظره‌ی زیبای رود کارون لذت ببرید. یک مسیر ریلی و دو مسیر پیاده در پل سیاه قرار دارد و به خاطر سیاه بودن پایه‌هایش به پل سیاه معروف شده.

 

سفر به جنوب

اهواز و بندر عباس از بسیاری شهرهای ایران فاصله زیادی دارند و مسافران، سفر هوایی به این دو شهر را ترجیح می‌دهند. سایت اسنپ‌تریپ یکی از در دسترس‌ترین و مناسب‌ترین روش‌ها برای انتخاب و خرید بلیط هواپیما تهران بندر عباس است. فیلترهای متنوع این امکان را به شما می‌دهند تا لیست پروازها و بلیط هواپیما بندرعباس تهران را با توجه به سیستمی یا چارتری، قیمت، ایرلاین، بیشترین تخفیف یا کمترین قیمت مرتب کنید. مراحل خرید بلیط هواپیما تهران اهواز به سرعت انجام می‌شود. خدمات پشتیبانی اسنپ‌تریپ هم به صورت 24 ساعته در دسترس شماست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو