پوکه معدنی و خرید پوکه معدنی قروه

منبع: فوت و فن

46

1400/9/21

08:42


پوکه معدنی و خرید پوکه معدنی قروه

دنیای سنگ ها بسیار شگفت انگیر و همواره انسان را متحیر می سازد و این مسئله موجب شده تا رشتۀ زمین شناسی به رشته های دانشگاهی افزوده شود. مقصود از ذکر این مطلب، این است که به طور طبیعی انواع سنگ با ویژگی های ظاهری و ساختاری متفاوت ساخته می شوند. بدیهی است انسان ها با کشف آنها توانسته اند رفاه زندگی خود را به واسطۀ شناخت انواع سنگ نرم و سخت بهبود ببخشند. مجموعۀ پوکه معدنی رضایی تلاش نموده، در این مقاله به معرفی پوکه معدنی که نوعی سنگ پرکاربرد در صنایع مختلف محسوب می شود، بپردازد. مطمئناً در پیرامون خود، کاربرد پوکه های معدنی را مشاهده نموده اید ولی در اینجا قصد داریم، تخصصی به شرح انواع پوکه معدنی و موارد کاربرد گستردۀ آن پرداخته و اینکه چرا پوکه معدنی قروه از جمله پوکه های با کیفیت به شمار می رود.

تا کنون سوالات فراوانی در خصوص وزن پوکه معدنی، انواع آن، موارد کاربرد آن، محل استخراج و مواردی از این قبیل ذهن خیلی از افراد را درگیر کرده است. در همین راستا، این مقاله تهیه شده است و در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

پوکه معدنی

آشنایی با پوکه معدنی

از میان انواع سنگ شناخته شده در طبیعت، پوکه معدنی از جمله سنگ های عجیبی است که نظر هر شخصی را به خود جذب می کند چون دارای حفره های زیادی است. متخلخل بودن پوکه های معدنی به دلیل ماهیت ساختاری آن بوده که طی پروسۀ مشخصی بوجود آمده است.

پوکه معدنی با عنوان Pumice یا همان اسکوریا و پومیس شناخته می شود و نوعی سنگ آتشفانی از خانوادۀ سنگ های آذرین محسوب می شود. در واقع سنگ های آتشفشانی حاصل جریان فواره های آتشفشانی است که مواد مذاب ماگما پدید آورندۀ این نوع سنگ ها در طبیعت می باشد.

مواد پومیس نتیجۀ فوران مواد مذاب است که دارای بیشترین درجۀ گرما می باشد. مواد آتشفشانی که پیرامون قله های آتشفشانی پراکنده شده، در جهت مجاورت هوای سرد قرار گرفته می شوند. مواد مذاب برای رسیدن به دمای پایین، گازهای سمی داخل خود را خارج نموده و رفته رفته سرد شده و تبدیل به سنگ می شود که با عنوان پوکه معدنی، آنها را می شناسیم.

به طور طبیعی بارش باران بر روی مواد مذاب سنگی یا همان پوکه های معدنی، املاح زیادی از ترکیبات لایه های زیرین پوسته زمین که درون این سنگ ها قرار گرفته است، دارای خواص زیادی بوده و امروزه شاهده کاربرد گستردۀ پوکه معدنی در صنایع مختلف می باشیم.

اولین افرادی که با پوکه های معدنی آشنا شدند و از این سنگ جهت ساخت و ساز استفاده نمودند، معماران رومی بودند. با گذشت زمان، جهانیان به ماهیت اصلی پوکه های معدنی پی بردند.

بدیهی است که تلاش نمودند شرایط لازم را جهت استخراج پوکه معدنی در مناطق مختلف فراهم آورند. در ایران نیز مناطق مختلفی هستند که از نظر شرایط محیطی، مستعد برای استخراج این سنگ است. در حال حاضر در سطح بازار شاهد عرضۀ پوکه معدنی قروه، پوکه معدنی تبریز، پوکه معدنی ارومیه، پوکه معدنی احمد آباد، پوکه معدنی دماوند، پوکه معدنی بستان آباد و … می باشیم. لازم است که بدانید پوکه های حاصل از هر معدن می تواند تفاوت های قابل توجهی از نظر شکل ظاهری و ساختار با یکدیگر داشته باشند. بدون شک، این مسئله بر روی قیمت پوکه معدنی و همچنین موارد کاربرد آنها خواهد داشت. صاحبان صنایع مختلف، تلاش می کنند متناسب با نوع مصارفی که دارند، سفارش خرید پوکه معدنی قروه و یا هر منطقۀ دیگری را داشته باشند.

انواع پوکه معدنی موجود در بازار

با توجه به مطالب مذکور، پوکه معدنی از جمله سنگ های سبکدانه کمیاب محسوب می شود. این نوع سنگ از نظر ابعاد، دسته بندی شده و برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار گرفته می شوند. مجموعۀ پوکه معدنی رضایی در ادامه به معرفی انواع پوکه معدنی و سایز آنها بر اساسی میلی متر می پردازد، جهت آشنایی بیشتر با این سنگ خارق العاده و بسیار کاربردی تا انتهای پست، ما را همراهی کنید.

  • پوکه ماسه ای ( ابعاد ۰ الی ۵ میلی متر )
  • پوکه نخودی ( ابعاد ۵ الی ۱۰ میلی متر )
  • پوکه بادامی ( ابعاد ۱۵ الی ۳۰ میلی متر )
  • پوکه فندقی ( ابعاد ۵ الی ۱۰ میلی متر )
  • پوکه مخلوط ( ابعاد ۱۰ الی ۳۰ میلی متر )
  • پوکه عدسی ( ابعاد ۱۰ الی ۱۵ میلی متر )
  • پوکه صنعتی
  • پوکه پرلیت

موارد کاربرد پوکه معدنی

پوکه های معدنی بر اساس سایز، وزن و رنگ دارای موارد کاربرد متفاوتی هستند و در صنایع مختلف می توان کاربرد آنها را مشاهده نمود.

پوکه معدنی ماسه ای به عنوان یکی از دسته بندی های پرکاربرد است و جهت کف سازی و شیب بندی ساختمان استفاده می شود. به دلیل سایز ریزی که این نوع پوکه معدنی قروه دارد، از آن جهت تولید فرآورده های پومیس همپون بلوک سبک بهره گرفته می شود. وزن هر متر مکعب از پوکه معدنی ماسه ای برابر با ۸۵۰ الی ۱۰۰۰ کیلوگرم می باشد.

کاربرد پوکه معدنی نخودی را می توان در ساخت بلوک های بتنی از جمله بلوک های هبلکس و لیکا مشاهده نمود. وزن هر متر مکعب از این نوع پوکه برابر با ۶۰۰ الی ۷۰۰ کیلوگرم است.

کاربرد پوکه معدنی عدسی نیز همانند پوکه های نخودی در ساخت بلوک های سبک است و مصارف گسترده ای در صنایع ساختمانی دارد. علاوه بر آنکه جهت مصارف صنعتی و یا تزئینی در محوطه سازی و یا کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته می شود.

پوکه معدنی بادامی کاربرد گسترده ای در مقاوم سازی جهت امور شیب بندی ساختمان ها دارد. به طور کلی وزن هر متر مکعب پوکه معدنی بادامی بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ کیلوگرم تخمین زده می شود.

پوکه معدنی فندقی نیز همچون پوکه معدنی بادامی است و مصارف مشابهی در امور شیب بندی ساختمان دارد و به دلیل ابعاد مشابه، معمولاً پوکه های معدنی فندقی با نخودی اشتباه گرفته می شود.

موارد کاربرد عمدۀ پوکه معدنی مخلوط جهت پر کردن فضاهای خالی همانند تونل ها و کف سازی ساختمان است. وزن هر متر مکعب از پوکه معدنی مخلوط میان ۶۰۰ الی ۷۰۰ کیلوگرم می باشد.

پوکه معدنی

خواص و ویژگی های پوکه معدنی قروه

کاربرد پوکه معدنی قروه را می توان در امور کشاورزی علاوه بر صنعت ساختمان سازی مشاهده نمود. همچنین از پوکه های معدنی قروه در صنایع تولید کاغذ و پوشاک نیز استفاده می کنند چون دارای خاصیت بالقوه سایشی است و به عنوان سمباده برای تولید پاچه های سنگ شور، ساخت صفحات دستگاه های فرز و … بهره گرفته می شود.

از مهمترین مشخصه های پوکه معدنی قروه می توان به قابلیت جذب آب اشاره نمود و به همین دلیل به عنوان زهکش گلدان ها در مجموعه های گلخانه مورد استفاده قرار گرفته می شود. علاوه بر آنکه در اجرای پروژه های ساخت و ساز با سیمان ترکیب شده و به عنوان نگهدارندۀ آب موجود در ترکیبات بتن به کار برده می شود.

کیفیت بالا، تنوع بالا، قابلیت حفظ آب و انتقال تدریجی رطوبت به خاک، املاح معدنی بالا، کاهش تراکم خاک، وزن سبک و قیمت ارزان از جمله ویژگی های بارز پوکه معدنی قروه به شمار می رود.

مجموعۀ پوکه معدنی رضایی اقدام به تأمین و پخش انواع پوکه معدنی قروه با قیمت ارزان تر از بازار می نماید. امکانات لازم برای ارسال به سراسر کشور را دارد. جهت هماهنگی های بیشتر می توانید با دفتر فروش مجموعه تماس حاصل فرمائید.

https://pokerezaei.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو