شورولت کامارو ۲۰۱۸ در برابر داج چلنجر ۲۰۱۸!

شورولت کامارو ۲۰۱۸ در برابر داج چلنجر ۲۰۱۸!


منبع: فوت و فن

121

1400/9/21

09:34


شورولت کامارو ۲۰۱۸ در برابر داج چلنجر ۲۰۱۸!

برخی افراد هنوز از مدل کامارو کمپانی شورولت به عنوان یک خودرو پرفورمنس بالا یا Muscle Car یاد می‌کنند اما این در حالیست که این مدل به عنوان یک خودرو اسپورت حقیقی، مناسب‌تر از داج چَلِنجِر ظاهر شده است. منتقدین، مدل کامارو را به سبب هندلینگ چابک و دینامیک سواری درخشان آن مورد ستایش قرار می‌دهند.

از طرف دیگر مدل چلنجر به خاطر نمای سَبک قدیمی و تنومند و همچنین مدل‌های قدرتمند و آماده‌ی دِرَگ خود یک خودرو پرفورمنس بالای نمادین و حقیقی محسوب می‌شود. ما دو مدل کامارو و چلنجر را در بخش‌هایی که دارای بیشترین اهمیت برای خریداران خودرو‌های اسپورت می‌باشند در مقابل یکدیگر قرار داده‌ایم. همچنین با استفاده از داده‌های امتیازی وبسایت یو اس نیوز نگاهی به ویژگی‌های منحصر به فرد هر خودرو خواهیم داشت. به یاد داشته باشید که ما همزمان با دسترسی به داده‌ها و نقد‌های جدید متخصصین امتیازات خود را نیز به روز رسانی خواهیم کرد. بنابراین ممکن است امتیازات ذکر شده در این مطلب با امتیازات داده شده در رتبه بندی خودرو‌های اسپورت ما مطابقت نداشته باشند. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا دریابیم کدام خودرو اسپورت برنده‌ی این رقابت خواهد بود :

قیمت

برنده : شورولت کامارو ۲۰۱۸

قیمت مدل پایه‌ی کامارو ۲۰۱۸ یعنی ۱LS از ۲۵٫۹۰۵ دلار آغاز می‌شود. مدل‌های ۱LT و ۲LT نیز به ترتیب ۲۶٫۷۰۰ و ۳۰٫۵۰۰ دلار قیمت گذاری شده‌اند. در صورتیکه علاقه مند به آپشن موتور هشت سیلندر هستید می‌بایست حداقل مدل ۱SS با قیمت ۳۷٫۰۰۰ دلار را انتخاب کنید. در آخر قیمت مدل برتر کامارو یعنی ZL1 از ۶۱٫۵۰۰ دلار آغاز شده که یک پکیج پرفورمنسی ۷٫۵۰۰ دلاری را نیز ارائه خواهد داد. در سوی دیگر برای خرید مدل پایه‌ی چلنجر ۲۰۱۸ یعنی SXT مستلزم پرداخت حداقل ۲۶٫۹۹۵ دلار خواهید بود. ورژن GT این خودرو با قیمت ۳۳٫۴۰۰ دلار به صورت پیش فرض به همراه سواری دو دیفرانسیل عرضه می‌شود و این مدل تنها نسخه‌ای است که چنین آپشنی را ارائه می‌دهد. برای برخورداری از موتور هشت سیلندر در چلنجر باید به سراغ ورژن R/T با قیمت ۳۳٫۰۰۰ دلار بروید. چندین مدل و ورژن‌های دیگر نیز برای این خودرو ارائه می‌شوند که مدل‌های پرفورمنس بالای SRT با محدوده‌ی قیمت ۵۰٫۲۰۰ دلار تا ۸۴٫۹۹۵ دلار بهترین مدل‌های این خودرو را تشکیل می‌دهند.

قابلیت اطمینان

برنده : مساوی

طبق گفته‌های کمپانی J.D. Power هر دو مدل کامارو و چلنجر بخشی از نسل‌هایی هستند که همواره موفق به دریافت امتیازات متوسط سه از پنج در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده شده‌اند. علاوه بر این هر دو کمپانی شورولت و داج به وسیله‌ی یک گارانتی سه ساله یا ۳۶٫۰۰۰ مایلی و یک گارانتی مکانیزم تولید و انتقال قدرت پنج ساله یا ۶۰٫۰۰۰ مایلی مدل‌های اسپورت خود را پشتیبانی می‌کنند.

راحتی صندلی

برنده : داج چلنجر ۲۰۱۸

شورولت کامارو فضای کافی برای حمل چهار سرنشین را ارائه می‌دهد در حالیکه مدل چلنجر خودرویی پنج سرنشین است. مدل کامارو صندلی‌های جادار و راحتی را در جلو ارائه می‌کند اما این در حالیست که صندلی‌های عقبی این خودرو بسیار تنگ هستند. مدل چلنجر از سوی دیگر قادر است به راحتی سرنشینان بالغ را در تمامی صندلی‌های خود جای دهد، اگرچه دو در بودن خودرو دسترسی به صندلی‌های عقب را به امری چالش برانگیز تبدیل کرده است.

فضای حمل بار

برنده : داج چلنجر ۲۰۱۸

فضای صندوق عقب موجود در مدل کوپه کامارو برابر با ۹٫۱ فوت مکعب است در حالیکه این فضا در مدل‌های کروکی این خودرو به ۷٫۳ فوت مکعب کاهش می‌یابد. با این حال مدل چلنجر به عنوان یک خودرو اسپورت فضای فراوانی معادل ۱۶٫۲ فوت مکعب را در صندوق عقب خود ارائه می‌دهد. هر دو مدل دارای ارتفاع زیادی از زمین تا صندوق هستند که بار کردن اجسام سنگین وزن را مشکل خواهد کرد.

کیفیت فضای داخلی

برنده : شورولت کامارو ۲۰۱۸

کیفیت مواد بکار رفته در ساخت اتاق هر دو مدل توانایی برابری با بسیاری از رقبای موجود در این بخش را ندارد. با این مدل کامارو اتاقی مدرن و زیبایی را ارائه می‌دهد. از طرف دیگر فضای داخلی مدل چلنجر بسیار ساده‌تر بوده و در ساخت آن از پلاستیک سخت بیشتری استفاده شده است. به طور کلی اتاق ارائه شده در هر دو مدل با تکیه بر عملکرد به جای شکل ظاهری طراحی شده است.

امکانات فضای داخلی

برنده : مساوی

مدل کامارو به صورت پیش فرض به همراه امکاناتی از جمله سیستم اطلاعاتی – سرگرمی مجهز به یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، رادیو ماهواره‌‌ای، کنترل‌های صوتی، سیستم OnStar به همراه اینترنت ۴G LTE، و یک وای فای هات اسپات عرضه می‌گردد. علاوه بر این قابلیت‌هایی مانند شارژ بی سیم تلفن‌های همراه هوشمند، سیستم صوتی Bose تقویت شده، صفحه نمایش ۸ اینچی اطلاعاتی راننده با قابلیت تنظیم پذیری، و یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی نیز به عنوان آپشن ارائه می‌شوند. در نقطه‌ی مقابل، امکانات پیش فرض موجود در مدل چلنجر شامل یک سیستم اطلاعاتی – سرگرمی دارای صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، اپل کار پلی، اندروید اتو، و بلوتوث می‌شود. شما همچنین می‌توانید امکانات اضافه‌ای مانند رادیو ماهواره‌ای، سانروف برقی، سیستم جهت یابی،‌ سیستم‌های صوتی چندگانه‌ی تقویت شده از کمپانی‌های Alpine و Harman Kardon، و یک صفحه نمایش لمسی ۸٫۴ اینچی را نیز انتخاب کنید. از آنجاییکه هر دو خودرو لیست کاملی از امکانات و همچنین سیستم‌های اطلاعاتی – سرگرمی کاربر پسندی را ارائه می‌کنند این بخش را مساوی اعلام می‌کنیم.

شتاب

برنده : داج چلنجر ۲۰۱۸

مدل پایه‌ی کامارو همراه با یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ با خروجی قدرت ۲۷۵ اسب بخار روانه‌ی بازار می‌شود. آپشن‌های موتور دیگر این خودرو را یک موتور شش سیلندر ۳۳۵ اسب بخاری، موتور هشت سیلندر با توان تولید ۴۵۵ اسب بخار قدرت، و یک موتور هشت سیلندر با خروجی قدرت ۶۵۰ اسب بخار تشکیل می‌دهند. در سوی دیگر مدل پایه‌ی چلنجر به یک موتور شش سیلندر با توان تولید ۳۰۵ اسب بخار قدرت مجهز است. همچنین این امکان برای شما وجود خواهد داشت که از بین چهار موتور هشت سیلندر این خودرو که محدوده‌ی خروجی قدرت آن‌ها از ۳۷۵ تا ۸۴۰ اسب بخار متغیر است نیز انتخاب کنید. هر دو مدل داج SRT هِلکَت و دیمِن شتاب فوق العاده را به نمایش می‌گذارند. به گفته‌ی کمپانی داج، مدل دیمِن قادر است تا تنها در ۲٫۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

راندمان سوخت

برنده : داج چلنجر ۲۰۱۸

مدل پایه‌‌ی کامارو مصرف سوختی برابر با ۲۲ مایل بر گالن در شهر و ۳۱ مایل بر گالن در بزرگراه را به ثبت رسانده است. با این حال این خودرو برای رسیدن به چنین ارقامی به بنزین با کیفیت نیاز خواهد داشت و در نتیجه این مدل همچنان در زمینه‌ی هزینه‌ی سوخت ارزان قیمت نیست. ورژن شش سیلندر این خودرو در شهر و بزرگراه به ترتیب ۱۹ و ۲۹ مایل بر گالن مصرف دارد. با این حال از آنجاییکه این مدل از بنزین عادی استفاده می‌کند در هزینه‌ی سوخت صرفه جویی خواهد شد. از طرف دیگر مدل پایه‌ی شش سیلندر چلنجر دارای راندمان سوخت ۱۹ مایل بر گالن در شهر و ۳۰ مایل بر گالن در بزرگراه می‌باشد. با این وجود، مصرف سوخت ورژن‌های هشت سیلندر این خودرو حتی قابل مقایسه با مدل پایه‌ی آن نخواهند بود. در صورتیکه اقدام به خرید مدل‌ هِلکَت یا دیمِن کنید باید با مصرف سوخت ۱۳ مایل بر گالن در شهر و ۲۲ مایل بر گالن در بزرگراه دست و پنجه نرم کنید. طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا مدل پایه‌ی چلنجِر به لحاظ مصرف سوخت در مقایسه با مدل پایه‌ی کامارو کم هزینه‌تر خواهد بود که آن را به برنده‌ی این بخش تبدیل می‌کند.

سواری و هندلینگ

برنده : شورولت کامارو ۲۰۱۸

رانندگان آزمایشی قدردان هندلینگ چابک و سواری نرم شورولت کامارو هستند. این خودرو همچنین عملکردی سریع از خود در پیچ‌ها نشان داده و سیستم هدایت واکنشی و ترمز گیری قدرتمندی را نیز به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر مدل چارجر فاقد عملکرد چندان درخشانی در پیچ‌ها می‌باشد. این خودرو بیشتر برای مسابقات درگ مناسب است هر چند این مدل همچنان سواری نرم، هدایتی دقیق، و ترمز گیری قدرتمندی را ارائه می‌دهد.

ایمنی

برنده : شورولت کامارو ۲۰۱۸

مدل کامارو ۲۰۱۸ موفق به دریافت امتیاز برتر در چهار از پنج بخش از سوی موسسه‌ی بیمه ایمنی بزرگراه‌ها یا IIHS شد که امتیاز تقریباً کاملی را نیز در آزمایش استحکام سقف از آن خود ساخت. امتیازات آزمایش تصادفی که مدل چلنجر از سوی IIHS دریافت نموده این خودرو را پایین‌تر از مدل کامارو قرار می‌دهند. با این حال هر دو مدل کامارو و چلنجر موفق به دریافت امتیاز کلی پنج ستاره از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) شدند. مدل کامارو در آزمایشات تصادف از جلو، چهار ستاره را از آن خود کرد در حالیکه مدل چلنجر در آزمایشات تصادف از جلو و واژگونی خودرو موفق به دریافت چهار ستاره شد. قابلیت دوربین دید پشت به طور پیش فرض در هر دو خودرو وجود خواهد داشت. علاوه بر این مدل کامارو به تکنولوژی راننده‌ی نوجوانِ کمپانی شورولت نیز مجهز است که امکان محدود ساختن سرعت و صدا را برای ایمن‌تر نگه داشتن رانندگان جدید در اختیار والدین قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید از امکانات ایمنی مانند سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از پشت به هنگام دنده عقب، و سنسور‌های پارک پشتی، به عنوان آپشن در هر دو خودرو بهره مند شوید. مدل چلنجر همچنین یک سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو را نیز ارائه می‌دهد در حالیکه قابلیت صفحه نمایش هشدار دهنده نیز به عنوان آپشن در مدل کامارو موجود خواهد بود.

برنده …

شورولت کامارو ۲۰۱۸

مدل چلنجر ۲۰۱۸ کمپانی داج فضای بیشتری برای حمل بار و سرنشینان ارائه می‌کند. این خودرو همچنین دارای آپشن‌های موتور قدرتمند‌تری بوده و در صورتیکه موتور پایه‌ی آن را انتخاب کنید در هزینه‌ی سوخت صرفه جویی خواهید کرد. اما جدای از نقاط قوت ذکر شده، برتری به شورولت کامارو ۲۰۱۸ تعلق می‌گیرد. این خودرو در مقایسه با مدل چلنجر ارزان قیمت‌تر بوده و در صورتیکه آپشن موتور شش سیلندر را انتخاب کنید راندمان سوخت این دو خودرو با یکدیگر برابر خواهد بود. همچنین ارتقاء این خودرو به ورژن مجهز به موتور شش سیلندر ۱۴۹۵ دلار هزینه خواهد برد که قیمت آن را تنها ۴۰۰ دلار بیشتر از مدل پایه‌ی چلنجر خواهد ساخت. علاوه بر این، شورولت کامارو اتاقی زیبا‌تر به همراه امکانات پیش فرض بیشتری را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد و در کنار هندلینگ بسیار بهتر خودرو ایمن‌تری نیز خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو