۲۰۲۲ سال موفقیت این دو خواهد بود

منبع: برترین ها

72

1400/9/21

16:14


مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ، گفته است که ۲۰۲۲ سال موفقیت بیت کوین و طلا خواهد بود و قیمت کوین در این سال به ۱۰۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید.

اقتصادنیوز: به نقل از ارز دیجیتال از کریپتو پوتیتو، مک‌گلون انتظار دارد که ۲۰۲۲ سال موفقی برای بیت کوین و طلا باشد. او گفته است که قیمت بیت کوین در سال آینده میلادی به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید و طلا نیز با قیمت ۲,۰۰۰ دلار معامله خواهد شد.

سیستم مالی جهانی در حال حاضر دوران سختی را سپری می‌کند. همه‌گیری ویروس کرونا و نگرانی‌های بهداشتی پیرامون آن باعث شد تا بسیاری از شرکت‌ها به‌طور موقت فعالیت خود را متوقف کرده یا از کارمندان خود بخواهند که کار خود را از خانه دنبال کنند. این اتفاق به‌سرعت سبب بروز اختلال و کاهش بهره‌وری کسب‌وکارها شد و در نهایت مشکلاتی را در رابطه با سیاست‌های پولی پایه‌گذاری کرد.

در همین حال تعدادی از بانک‌های مرکزی چاپ پول در سطح گسترده‌ را آغاز کردند تا بخشی از مشکلات کوتاه‌مدت را کاهش دهند، اما با این کار نرخ تورم به سطوح بی‌سابقه‌ در دهه‌های گذشته افزایش یافت. در آمریکا نرخ تورم به ۶.۸ درصد رسیده که بیشترین میزان در ۴۰ سال گذشته است.

 
 

 

در حالی که ارزهای ملی مانند دلار آمریکا، به آرامی قدرت خرید خود را از دست می‌دهند، بیت کوین به عقیده بسیاری درست در نقطه مقابل قرار دارد. بیت کوین در حال حاضر یک دارایی ضدتورمی محسوب می‌شود. عرضه ثابت ۲۱ میلیون واحدی بیت کوین باعث شده است تا این دارایی بااطمینان خاطر کمیاب در نظر گرفته شود و همین موضوع آن را به یک ابزار سرمایه‌گذاری جذاب تبدیل می‌کند که بسیاری از افراد در طول آشفتگی‌های مالی کنونی به آن روی می‌آورند.

با این حال مک‌گلون پیش‌بینی کرده است که فعالیت‌های مرتبط با کاهش تورمی در سال آینده به نتیجه خواهند رسید و گسترش تورم در سراسر جهان متوقف خواهد شد. این فرایند می‌تواند به بیت کوین کمک کند تا در مسیر رسیدن به قیمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار، به نقطه عطف قابل‌توجهی دست پیدا کند. به گفته مک‌گلون، همین عوامل سبب می‌شوند تا طلا به ۲,۰۰۰ دلار و نفت به ۵۰ دلار برسد.

 
 

بلومبرگ در یکی دیگر از اظهارات اخیر خود گفته است که در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین، از خود در برابر تورم محافظت می‌کنند. این شرکت حتی از بیت کوین با عنوان «بهترین ابزار برای در امان ماندن از تورم» یاد کرده است.

این نظریه که بیت کوین می‌تواند چنین جایگزینی باشد، از سوی نام‌های شناخته‌شده‌ای از جمله آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، پال تودور جونز (Paul Tudor Jones) و بری استرلینخت (Barry Sternlicht) مورد حمایت قرار گرفته است. چندی پیش هم جردن پیترسون (Jordan Peterson)، روانشناس بالینی و از شخصیت‌های معروف در یوتیوب، به باشگاه حامیان بیت کوین پیوست.

پیترسون پس از یک گفتگوی آموزشی با دکتر سیف‌الدین آموس (Saifedean Ammous) که گفته بود بیت کوین در اصل قدرتمندترین فناوری دفاعی در برابر تورم است، گفت که بیت کوین بیشتری خریداری کرده است.

به‌دنبال آن جان اوترس (John Authers)، خبرنگار بلومبرگ نیز گفت که تورم بیت کوین در ۱۰ سال گذشته منفی ۹۹.۹۹۶ درصد بوده است؛ به این معنی که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۱ معادل ۰.۰۰۴ ارزش کنونی آن است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو