معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن بر اساس تقاضای مردم خبر داد و گفت: در همه شهرها سامانه برای ثبت‌نام متقاضیان مسکن باز خواهد شد.

«محمود محمودزاده» در خصوص تسهیل در شرایط ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن، افزود: مقرر است تا ۲ شرط از شرایط ثبت‌نام شامل سابقه مالکیت و سابقه سکونت، در شرایط ثبت‌نام متقاضیان سهل شود.

وی گفت: پیش‌تر سابقه مالکیت بیش از ۱۶ سال بود که به پنج سال کاهش می‌یابد و سابقه سکونت نیز به غیر از تهران در همه شهرها به یک‌ سال کاهش خواهد یافت.

محمودزاده همچنین از احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن بر اساس تقاضای مردم خبر داد و گفت: در شهرهایی که جدید به آمار قبلی اضافه خواهند شد به‌طور حتم ثبت‌نام در مهلت زمان مناسب انجام خواهد شد، اما در شهرهایی که از قبل ثبت‌نام انجام شده ممکن است این زمان افزوده نشود تا بتوانیم ثبت‌نام های متقاضیان را پالایش کرده و نتایج را به اطلاع متقاضیان برسانیم.

وی درباره ساماندهی بازار اجاره و روند بررسی و تصویب آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای، اعلام‌کرد: آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای در کمیسیون‌های زیربنایی دولت در دست بررسی است و چنان‌چه تعیین‌تکلیف شود در دولت می‌آید و قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف استانداران به عنوان رییس شورای مسکن استان موضوع تامین زمین است، ادامه‌داد: یکی از راهکارهایی که ‌می‌تواند به اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن منجر شود و به کار سرعت و کیفیت مناسب را بدهد، حمایت و پشتیبانی استانداران از طرح و چاره‌سازی برای رفع مشکلات تامین زمین در استان است.

وی بیان‌داشت: با تاکید رییس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی این امیدواری وجود دارد که در برخی از استان‌ها که مشکلاتی در اجرا وجود دارد، این موضوع مدنظر قرار گرفته و موانع در تحقق طرح نهضت ملی مسکن برطرف شود.

محمودزاده همچنین در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی، گفت: هم اکنون بیش از ۹۵۰ هزار واحد آماده اخذ تسهیلات در نظام بانکی وجود دارد که امید می‌رود در همراهی بانک‌ها روند تسهیلات دهی به متقاضیان مسکن سرعت یابد.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که طبق تازه‌ترین آمار بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، بیشترین میزان مشارکت را مربوط به تهران دانست که شامل ثبت‌نام ۳۵۹ هزار واحد بوده است.