حفاظت فیزیکی خانواده نتانیاهو حذف شد؟

منبع: برترین ها

89

1400/9/21

17:35


مقام‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنه گفتند، دیگر حافظت فیزیکی از خانواده «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق این رژیم صورت نمی‌گیرد.

خبرگزاری فارس: مقام‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنه گفتند،  دیگر حافظت فیزیکی از خانواده «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق این رژیم صورت نمی‌گیرد.  

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» به نقل از شبکه خبری «کان»، نتانیاهو مدعی است که او و خانواده‌اش اهداف احتمالی ترور هستند. مقامات  رژیم اسرائیل روز یکشنبه تصمیم گرفتند که خانواده بنیامین نتانیاهو دیگر از حمایت‌های امنیتی برخوردار نباشد.

بر اساس این گزارش، یک کمیته که درخواست نتانیاهو را برای تمدید حفاظت امنیتی برای او و خانواده‌اش به مدت شش ماه دیگر بررسی می‌کند، تصمیم گرفت تا از روز دوشنبه به این توافق پایان دهد.

روز جمعه، نتانیاهو شکایتی را به پلیس علیه آنچه به گفته او تحریک به خشونت علیه او و خانواده‌اش است، ارائه کرد. در روزهای گذشته، نتانیاهو مدعی شد که او و خانواده‌اش اهداف احتمالی ترور از سوی ایران و دیگر کشورهای متخاصم با اسرائیل هستند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» گزارش داد که نتانیاهو با ارسال نامه‌ای به دفتر «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی خواستار تمدید تدابیر فوق‌العاده امنیتی از خود و اعضای خانواده‌اش شده است.

نتانیاهو به شخصه تا ۲۰ سال بعد از ترک سمت نخست‌وزیری تحت حفاظت فیزیکی قرار خواهد داشت. رئیس دفتر نتانیاهو در نامه به بنت نوشته است: «تهدیدها علیه خانواده نخست‌وزیر سابق را تهدیدهایی که از طرف افراد متوهم مطرح می‌شوند در نظر نگیرید، چرا که قتل بعدی ممکن است دقیقاً از جانب همین افراد اتفاق بیفتد».

در این نامه، ضمن اشاره به عملیات‌های تروریستی که نتانیاهو علیه دانشمندان هسته‌ای ایران صادر کرده ادعا شده که ایران یا دیگر کشورهای دشمن رژیم صهیونیستی ممکن است به دنبال صدمه زدن به خانواده او باشند.

رئیس دفتر نتانیاهو مدعی شده است: «چنین چیزهایی در مطالب فضای مجازی ایران هم ابراز می‌شوند و در آنجا اعضای خانواده نتانیاهو به عنوان اهدافی برای ترور معرفی شده‌اند».

نتانیاهو در دوران حضور در قدرت دستور ترور چند دانشمند هسته‌ای ایران از جمله شهید «محسن فخری‌زاده» را صادر کرده است. علاوه بر این شهادت شماری از رهبران حماس و حزب‌الله نیز به عملیات‌های رژیم صهیونیستی منتسب شده‌ است. 

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بعید است با درخواست نتانیاهو موافقت شود و از سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، شین‌بیت درخواستی برای انجام یک ارزیابی جدید از تهدیدها مطرح نشده است.

تایمز اسرائیل نوشته که تهدیدهایی علیه خانواده نتانیاهو وجود دارد اما منشأ اکثر این تهدیدها جنجالی بودن نتانیاهو و خانواده او است. همین چند روز پیش دادگاهی در فلسطین اشغالی علیه مردی که در سال ۲۰۱۹ با انتشار پیامی در توییتر همسر نتانیاهو را به تجاوز تهدید کرده بود کیفرخواست صادر کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو