دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پیامی تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نقطه عطفی در انجام ماموریت های انتظامی کشور دانست.

متن پیام سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی به فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران آمده است: تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) که به عنوان نقطه عطفی در  انجام ماموریت‌های انتظامی کشور  تلقی می‌شود را صمیمانه به جنابعالی و فرماندهان، مدیران و کارکنان آن مجموعه مقتدر و مردم یار تبریک عرض می‌کنم.

سرلشکر صفوی افزود: تنوع و گستردگی مأموریت‌های فرماندهی انتظامی از امنیت مرزها گرفته تا امنیت شهرها، امنیت اقتصادی، فضای سایبر و همچنین پیوستگی ماموریت‌های آن با سایر نیروهای مسلح، تحول و ارتقای ساختار و سازمان انتظامی کشور را به عنوان یک ضرورت مطرح ساخته بود.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: امیدواریم با موافقت و تدبیر فرماندهی معظم کل قوا در ارتقای ساختار و سازمان نیروی انتظامی به فرماندهی کل، شاهد اجرای افتخارآمیز مأموریت‌ها و نقش آفرینی برجسته‌تر ناجا در خدمت به مردم عزیزمان در گام دوم انقلاب اسلامی و هم‌افزایی با سایر نیروهای مسلح و بخش‌های مرتبط در مدیریت کشوری باشیم.

وی در ادامه این پیام آمده است: اینجانب از درگاه خداوند متعال موفقیت روز افزون جنابعالی را در تحقق ماموریتهای محوله تحت توجهات خاصه حضرت ولی عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» و تبعیت از مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای «مدظله العالی» مسالت دارم.

بر مبنای طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران،  پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به دو مجموعه سازمان اطلاعات و پلیس امنیت عمومی تبدیل شده و دانشگاه علوم انتظامی امیـن به دو دانشگاه جــامع تحصیلات تکمیلی و دانشگاه تـربیت افسری و تربیت پلیس و همچنین معاونت علوم، تحقیقات و فناوری و دفتر همکاری های مردمی و پلیس افتخاری ایجاد می شود.

همچنین در این طرح تبدیل معاونت اجتماعی ناجا به معاونت فرهنگی و اجتماعی و ارتقای محل سازمانی فرماندهی انتظامی استان البرز و غرب تهران و ارتقاء سازمانی برخی رده های دیگر دیده شده است.