اصرار در عصبانی کردن مردم به هر قیمت

منبع: برترین ها

107

1400/9/22

07:15


بی‌شک مشکلات اقتصادی و معیشتی از مهمترین مسائل این روز‌های کشور است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

آرمان ملی: بی‌شک مشکلات اقتصادی و معیشتی از مهمترین مسائل این روزهای کشور است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود. در چنین شرایطی برخی دلواپسان در رسانه‌هایشان به موضوعاتی می‌پردازند که امر مهمی است اما در اولویت نخست قرار ندارد. ضمن اینکه با آگاهی از ناراضی بودن جامعه از وضعیت معیشتی، آنان را به رفتار خودسرانه سوق می‌دهند. چند وقتی است که فیلم تذکر زنان و مردان به آنانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند و واکنش مردم، در فضای مجازی منتشر شده است. زنان و مردانی که فراموش می‌کنند وظیفه آنها در حد یک تذکر لسانی است و برخوردهای اصلی در صورت عدم توجه به حجاب باید از سوی نهادهای قانونی تعیین شده برای این امر صورت گیرد نه درگیری خیابانی افراد عادی با بدحجابان!

کمپین مبارزه با بدحجابان!

روز گذشته خبرگزاری فارس در مطلبی با تیتر«حمایت از پویش برخورد قانونی با کشف حجاب در خیابان و خودرو» نوشت: «با کشف حجاب در خیابان و خودرو برخورد قانونی شود. دوستان عزیز این کمپین را با قدرت حمایت کنیم چون حمایتش بالای 7000 نفر است و اگر به 10000 نفر برسد ان‌شاءا... به پیگیری از عالی‌ترین مقام مسئول و اگر به 50000 نفر برسد، در صحن مجلس پیگیری خواهد شد.

برای سالم‌سازی محیط زندگی‌مان همه در این کمپین شرکت کنیم.» مشخص نیست این خبرگزاری با اجازه و مجوز کدام نهاد اقدام به راه‌اندازی پویش برخورد با کشف حجاب کرده است. مگر نهادی در کشور برای رسیدگی و برخورد بابدحجابی نیست که این خبرگزاری درصدد راه‌اندازی چنین کمپینی است. نکته قابل تأمل به اخباری بر می‌گردد که این خبرگزاری در این ایام با موضوع بدحجابی منتشر کرده است. روزی در یک خط نوشت: «با بانوانی که کشف حجاب می‌کنند برخورد قاطع صورت گیرد.»

پیش از آن به ویترین فروشگاه‌های فروش لباس زنانه انتقاد کرد و نوشت: «با توجه به این که طرح‌های لباس باید قبل از تولید از طرف کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی تأیید شود و نشان شیما دریافت کند، متأسفانه در ویترین برخی فروشگاه‌های معروف شاهد لباس‌های ناهنجار هستیم که سبب بدحجابی در سطح جامعه و تخریب ارزش‌های ملی و مذهبی می‌شود، لذا اتاق اصناف و پلیس اماکن باید بر این فروشگاه‌ها نظارت کنند. لازم به ذکر است برخورد با دست‌فروشی لباس‌های قاچاق و کارگاه‌های تولیدی زیرزمینی باید در دستور کار قرار گیرد تا در سطح جامعه مردم و خصوصا بانوان را به سمت فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی سوق دهیم.»

و در خبری دیگر آوردند: «بی‌حجابی در ادارات و شرکت‌ها با وجود قانون عفاف و حجاب کاملا بی‌معناست. از قوه قضائیه و وزارت کشور درخواست برخورد با بی‌حجابی در مجموعه‌های تحت اختیار ادارات و شرکت‌ها را داریم. نظارت بر جامعه بعد از نظارت بر کارمندان دولت مفهوم پیدا می‌کند. انقلاب اسلامی مدیون مجاهدت مومنین است. لطفا اجرای قانون را از دستگاه‌های دولتی آغاز کنید.» قابل تأمل اینجاست که کمپین‌سازان دلواپس به زندگی خصوصی بازیگران و افراد مشهور هم ورود پیدا کرده‌اند. باز هم فارس در خبری نوشت: « از مردم ایران خواهشمندیم که در این مطالبه شرکت کنند. سلبریتی‌پرستی و سلبریتی‌پروری جز حقارت برای ملت به ارمغان نخواهد آورد. ملت ایران متأسفانه در جنگ اقتصادی، نرم و نظامی دشمنان جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌اند.

در شرایط تحریم و وضعيت بد معشیتی، خواهشمندیم با هرگونه اشراف‌گری، فرهنگ‌سازی غلط در فضای مجازی و حقیقی و اسراف در کشور توسط افراد مشهور به خصوص سلبریتی‌ها (فوتبالیست‌ها، بازیگران و....) که فرهنگ‌سازی غلط می‌کنند و جوانان و نوجوانان را به سمت فرهنگ غلط و حتی ناهنجاری‌ها هدایت می‌کنند، برخوردی قاطع شود. »

برخورد با بدحجابی وظیفه کیست؟

اصلی‌ترین نهاد مسئول مبارزه با بدحجابی یا بی‌حجابی نیروی انتظامی است و تاکید زیادی بر انجام وظیفه در این حوزه دارد. سال 98 بود که سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: «نیروی انتظامی در مسیر برخورد با بدحجابی در جامعه به هیچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد. کشف حجاب بر اساس قانون، جرم مشهود محسوب می‌شود و پلیس طبق برنامه‌ریزی‌ها با اجرای طرح ناظر در این‌باره اقدامات لازم را انجام می‌دهد.» به‌گفته اشتری، برخورد با بدحجابی مطالبه مردمی و وظیفه نیروی انتظامی است و با جدیت و برنامه‌ریزی مناسب این اقدام را ادامه خواهیم داد تا رضایت مردم را کسب کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم هم گفته است:«کشف حجاب هم جرم است و برخورد با این جرم جزو وظایف ذاتی نیروی انتظامی و جرائم مشهود به حساب می‌آید و نیروی انتظامی با یک برنامه هوشمند و خوب كار را شروع كرده است و كمترین نارضایتی را در این زمینه داشته‌ایم.» اما برخی افراد جامعه خود را مسئول درگیر شدن با زنان کم حجاب می‌دانند که برخی اوقات منجر به اتفاقات ناپسندی می‌شود مانند زیرگرفتن دو زن بدحجاب. 18مرداد سال جاری ایمنا نوشت: «حجاب دو زن ارومیه‌ای موضوع درگیری آنها با یک راننده بود که به حجاب آنها اعتراض کرده بود، در این درگیری بر سر حجاب، راننده معترض اقدام به زیر گرفتن دو زن کرد و بعد از آن بازداشت شد. پس از وقوع این حادثه نماینده ولی‌فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان‌غربی نسبت به برخورد با متخلفان خیابان کاشانی ارومیه تاکید کرد و گفت: رفتار دیروز یک رفتار نادرست است.

حجت‌الاسلام بهنام دلریش، ضمن محکوم کردن حرکت دیروز این راننده خاطی افزود: باید در مقابل رفتارهای نادرست ایستادگی کرد، اجازه نمی‌دهیم این گونه مسائل امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال ببرد.» رفتار برخی از دلواپسان دیروز که امروز مشی جدیدی پیش گرفته‌اند هم قابل تامل است. مهدی نصیری که مواضع دلواپسانه‌اش در اذهان برخی افراد مانده‌است اکنون ظاهرا از آن طرف بام افتاده و می‌گوید: «اصرار برخی بر حجاب الزامی در جمهوری اسلامی برای پوشاندن ضعف عمل به اسلام در بسیاری از حوزه‌های حکمرانی است». یا مسعود ده نمکی که از دلواپسان سابق بود اکنون می‌گوید: «به جای اینکه گشت ارشاد در خیابان بگذاریم برویم یقه آن‌هایی را بگیریم که بنا بود برنامه فرهنگی در اختیار جوانان ما قرار دهند اما این کار را نکردند.» اما دلواپسان فارس کماکان به دنبال ایجاد کمپین برخورد با بدحجابان هستند که وظیفه بررسی وضعیت حجاب را دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو