روش دفع یک عامل سرطان‌زا و پرمصرف از بدن به نام نیترات سدیم

منبع: فوت و فن

105

1400/9/22

08:29


روش دفع یک عامل سرطان‌زا و پرمصرف از بدن به نام نیترات سدیم

چطور بدن را از وجود نیترات سدیم پاکسازی کنیم؟

نیترات سدیم یک ماده نگهدارنده و رنگ‌دهنده است که در شرکت‌های تولید مواد گوشتی فرآوری‌شده مانند سوسیس، کالباس، هات‌داگ، ژامبون، بیکن و بسیاری از محصولات دیگر به کار می‌رود.

با این که مواد نگهدارنده از رشد باکتری جلوگیری می‌کنند اما مطالعات نشان می‌دهند خوردن آن با ابتلا به انواع سرطان بی‌ربط نیست. سدیم نیترات به عنوان یک ماده نگهدارنده و رنگ‌دهنده در گوشت به مشتریان گوشت قرمز رنگ‌تری را نسبت به اصل آن که کمی خاکستری رنگ است نشان می‌دهد.

تحقیقات حاکی از آن است که نیترات سدیم بر روی نحوه انتقال اکسیژن در بدن توسط هموگلوبین‌ها تأثیر می‌گذارد.

سم‌زدایی از بدن!

سم‌زدایی می‌تواند کاری کند که نیترات سدیم از بدن شما خارج شود. دیتاکس یا سم‌زدایی مرحله‌ای است که شما تمام مواد غذایی سمی را از بدن خود خارج می‌کنید. با این کار، بدن شما راحت‌تر می‌تواند خودش را از نو بسازد و انباشت‌های مواد ناسالم داخل بدن را دفع کند. مواد شیمیایی طبیعی (مانند گشنیز و کلورلا که نوعی جلبک سبز تک سلولی از خانواده کلروفیت‌ها است) روش‌هایی بی‌نظیر برای کمک به بدن در خلاص شدن از شر مواد سمی فلز سنگین و چربی‌های محلول به شمار می‌روند.

روزه گرفتن یکی از بهترین روش‌ها برای دفع نیترات سدیم از بدن است. یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای روزه گرفتن این است که فقط سبزیجات و میوه‌جاتی بخورید که خام هستند یا آب آنها را گرفته‌اید. روزه گرفتن فرصتی است که به سیستم گوارش شما امکان رها شدن از مواد سمی را می‌دهد. اگر می‌خواهید بدن خود را از طریق مصرف سبزیجات و میوه‌جات سم‌زدایی کنید، به شما توصیه می‌شود به رژیم غذایی خود فیبر بیشتری اضافه کنید.

روش دیگر برای دفع نیترات سدیم از بدن این است که از مواد شیمیایی که مصرف می‌کنید آگاهی داشته باشید. مصرف مداوم مواد غذایی عاری از نیترات سدیم به شما کمک می‌کند سیستم گوارشی خود را خالی از هر گونه سموم ناخواسته نگه‌ دارید.

نکته مهم: پزشک خانوادگی شما قادر خواهد بود مواد جایگزین دیگری را به شما تجویز کند و نگرانی شما بابت مصرف نیترات سدیم و سلامتتان را برطرف کند.

چیزهایی که لازم دارید:

  • محصولات غذایی عاری از نیترات سدیم
  • موادی برای سم‌زدایی بدن (بر حسب محصولی که انتخاب می‌کنید متفاوت است)
  • کلورلا
  • گشنیز
  • میوه‌جات
  • سبزیجات

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو