اختصاصی| قبل از دریافت واکسن کووید۱۹ باید آب بنوشید+ علت

69

1400/9/22

09:37


 احتمالاً به خوبی می‌دانید که واکسن کووید ۱۹ علیرغم اینکه یک واکسن نجات بخش است حداقل چند عارضه جانبی ناخوشایند دارد که البته جزئی هستند: درد در محل تزریق، تب و خستگی. اما احساس ناراحتی به این شدت نیست که  روز بعد از واکسینه شدن را به سختی بگذرانید.

اختصاصی|  قبل از دریافت واکسن کووید۱۹ باید آب بنوشید+ علت

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، برای کمک، برخی از مراکز درمانی نکاتی را در مورد کارهایی که می‌توانید قبل و بعد از واکسن کووید ۱۹ برای کمک به کاهش علائم آن انجام دهید، ارائه می‌کنند. 

آنها به افراد پیشنهاد می‌کنند قبل از قرار تزریق واکسن، یک وعده غذایی مغذی بخورند و هیدراته باشند تا هر گونه عوارض جانبی را کاهش دهد. آنها از مردم می‌خواهند قبل از تزریق واکسن، حداقل ۱۶ اونس آب بنوشند تا از عوارض جانبی جلوگیری شود.

 آیا هیدراتاسیون  قبل یا بعد از تزریق  واقعاً برای کمک به کاهش هر گونه ناراحتی احتمالی پس از واکسن کووید ۱۹ الزامی است؟


حقیقتا ما واقعاً نمی دانیم  اما هیدراته ماندن معمولاً در هر شرایطی چیز بدی نیست. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) توصیه می‌کندافرادی که واکسن را دریافت می‌کنند، پس از تزریق واکسن، در صورت بروز تب به عنوان یک عارضه جانبی، به خوبی هیدراته بمانند. اما آنها به طور خاص به افراد توصیه نمی کنند که قبل یا بعد از واکسن مقدار مشخصی آب بنوشند تا از عوارض جانبی جلوگیری شود.

با این حال نوشیدن آب را قبل از  تزریق واکسن به دلیل خاصی پیشنهاد می‌کنند ،برای کمک به کاهش احتمال غش کردن فرد هنگام تزریق واکسن.

 سخنگوی CVS می‌گوید: «ما توصیه نوشیدن آب را به  یادآوری های واکسیناسیون خود اضافه کردیم، زیرا در برخی از موارد غش در طول تزریق واکسن کووید ۱۹ مشاهده کردیم. افزایش حجم داخلی عروق با آبرسانی می تواند به جلوگیری از سنکوپ وازوواگال که منجر به غش می شود کمک کند. CDC همچنین غش پس از ایمن سازی را به عنوان یک نگرانی شناسایی کرده است.

 دادن یک نوشیدنی،میان‌وعده یا اطمینان بخشی به بیماران  نشان داده است که از  بروز برخی غش‌ها جلوگیری می‌کند اما مطالعاتی برای بررسی بیشتر این استراتژی‌ها در حال انجام است .
افراد زمانی که آب بدنشان کم می‌شود، بیشتر احتمال دارد غش کنند. این امکان وجود دارد که اگر هیدراته شوند این مشکل کمتر شود .

 آب به تنهایی به جلوگیری از عوارض جانبی کمک نمی کند. هیدراتاسیون خوب برای عملکرد عمومی بدن عالی است. اما هیچ داده خاصی وجود ندارد که نشان دهد نوشیدن ۱۶ اونس آب یا هر چیز دیگری به هر طریقی سیستم ایمنی شما را تقویت می کند یا به طور خاص عوارض جانبی را بهبود می بخشد.

آب احتمالاً یک روش پیشگیری جادویی برای عوارض جانبی  بعد از تزریق واکسن کووید  ۱۹ نخواهد بود اما ممکن است به طور کلی احساس بهتری در شما ایجاد کند.

در هنگام دریافت واکسن، از نظر احساسی که فرد پس از تزریق واکسن دارد، هیدراته بودن مناسب است.  برای مثال، اگر واکسن را در زمانی که کم‌آبی دارید دریافت کنید، احساس بدتر و احتمالاً مشکلات بیشتری خواهید داشت.

 این منطقی است که بخواهید در صورت بروز علائمی مانند تب، به خوبی هیدراته شوید. با این حال،  هیچ داده ای وجود ندارد که نشان دهد این امر به کمتر شدن عوارض تزریق واکسن کووید ۱۹ کمک می کند.

۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ 
Steptohealth

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو