ترجمه لغات و عبارات توسط کورتانای ویندوز ۱۰

منبع: فوت و فن

122

1400/9/22

10:07


ترجمه لغات و عبارات توسط کورتانای ویندوز ۱۰

مترجم مایکروسافت قبلاً با اسکایپ ادغام شده تا به صورت بلادرنگ به زبان‌های فرانسه، ماندارین (یک زبان چینی) و ۴ زبان دیگر ترجمه کند. حالا این مترجم با کورتانا روی ویندوز ۱۰ ادغام شده است. کاربران نسخه دسکتاپ ویندوز ۱۰ می‌توانند لغات، عبارات و جملات را به حدود ۴۰ زبان مختلف ترجمه کنند.

کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند به قابلیت ترجمه بلادرنگ کورتانا با گفتن «hey Cortana, how do you say {the sentence} in {the language}» به معنای «سلام کورتانا، چگونه [جمله موردنظر] را می‌توان به [زبان موردنظر] گفت»، دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال، شما می‌گویید «hey Cortana, translate where is the nearest taxi stand? in French» به معنای «سلام کورتانا، جمله نزدیک‌ترین ایستگاه تاکسی کجاست را به زبان فرانسوی ترجمه کن». همچنین شما می‌توانید درخواست خود را تایپ کنید تا کورتانا جمله موردنظر را به زبان موردنظرتان ترجمه کند.

قبلاً نیز کورتانا قابلیت‌هایی برای ترجمه داشت؛ اما این قابلیت جدید بسیار جامع‌تر است و زبان‌های بیشتری را ترجمه می‌کند، از جمله زبان بلغاری، سوئدی، کره‌ای و ژاپنی. این قابلیت در حال حاضر تنها در نسخه‌های آمریکایی و چینی ویندوز ۱۰ ارائه شده است؛ اما طبق گفته مایکروسافت مهارت‌های چندزبانی کورتانا در آینده به نسخه‌های دیگر نیز اضافه خواهد شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو