محبوب ترین اسباب بازی های جهان در بین کودکان و بزرگسالان

منبع: فوت و فن

157

1400/9/22

10:42


اسباب بازی ها به دلایل مختلف در بازار محبوب و پر فروش می شوند. دلایلی مثل مناسبت ها، برنامه های تلویزیونی و سینمایی داخلی و خارجی، تبلیغات و موارد بسیار دیگری از اصلی ترین دلایل محبوبیت اسباب بازی بین کودکان و بزرگسالانند. در این مقاله قصد ما این است که محبوب ترین وسایل بازی برای کودکان و حتی بزرگسالان را به همراه دلایل محبوب شدنشان معرفی کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با پر فروش ترین اسباب بازی های جهان آشنا شوید.

اسباب بازی های کارتونی

یکی از مهمترین عواملی که باعث محبوبیت اسباب بازی می شود، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی کارتونی است. برخی از این فیلم ها و کارتون ها برای بزرگسالان هم جذاب هستند. برای مثال اسباب بازی های قهرمانان فیلم های مارول هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان بسیار جذابند. برخی از شخصیت ها و اسباب بازی های کارتونی هم برای کودکان جذابیت بیشتری دارند. مثلا شما می توانید دنیای متنوع اسباب بازی سگ های نگهبان را در اسباب بازی فروشی های معتبر مشاهده کنید. سگ های نگهبان یک کارتون کودک پسند است که مخاطبان خردسال خودش را توانسته به خوبی جذب کند.

اسباب بازی ها براساس جنسیت

گاهی اسباب بازی ها براساس جنسیت محبوب می شوند. مثلا عروسکهای باربی از گذشته تا به امروز برای دخترها اسباب بازی جذابی به حساب می آیند. در مقابل اسباب بازی ماشین یا جنگی برای پسرها جذاب تر است. یکی از راه های ساده پیدا کردن اسباب بازی محبوب براساس جنسیت خرید اینترنتی است. شما می توانید به راحتی در فضای اینترنت به خرید اینترنتی اسباب بازی دخترانه یا پسرانه بپردازید. آمار و ارقام نشان می دهد که فروش انواع عروسک، اسباب بازی آشپزخانه، چادر بازی و لباس شخصیت های کارتونی برای دخترها بیشتر بوده است. در مقابل انواع ماشین و موتور، فیگور، ربات، دایناسور و اسباب بازی مشاغل برای پسربچه ها جذابیت بیشتری دارد.

اسباب بازی های مناسبتی

اسباب بازی فقط هم برای کودکان نیست. بسیاری از بزرگسالان ممکن است به بهانه های مختلف برای یکدیگر اسباب بازی بخرند. خرید اسباب بازی های عروسکی برای تولد دوستان و آشنایان محبوبیت بسیاری در بین بزرگسالان دارد. یکی از این عروسک های معروف مناسبتی، عروسک خرس ولنتاین است. این روزها خرید عروسک خرس برای ولنتاین آنقدر مد شده است که عشاق برای نشان دادن عشق خود به هم دنبال بزرگترین سایز این عروسک هستند. عروسک های خرسی ولنتاینی در سایزهای مختلف به فروش می رسند. نمونه های کوچک این عروسک ها را می توان به عنوان یادگاری در مناسبت های مختلف به افراد دوست داشتنی زندگیتان هدیه بدهید.

اسباب بازی های فکری

این دسته از بازی ها هیچوقت طرفداران خودشان را از دست نمی دهند. بسیاری از کودکان بیشتر به بازی های فکری علاقه نشان می دهند تا بازی های پر تنش و حرکتی. جالب است بدانید که بازی های فکری فقط هم مختص کودکان بالای شش سال نیست و نمونه هایی از بازی های فکری حتی برای کودکان سه ساله هم طراحی شده است. اگر می خواهید کودکی با هوش سرشار تربیت کنید، حتما برای او بازی فکری بخرید.

اسباب بازی های ساختنی

به جرئت می توان گفت که همه انسانهای روی زمین با اسباب بازی های ساختنی مثل خانه سازی یا لگو بازی کردند. این اسباب بازی در همه نسل ها محبوب بوده و محبوب مانده است. اسباب بازی های ساختنی پازلی هم طرفداران بسیاری دارند. کودکان معمولا دوست دارند که وسایل مختلف را از هم باز کنند و دوباره سوار کنند. اسباب بازی های ساختنی می تواند این کنجکاوی را در آن ها تقویت کند و به آن ها کمک کند تا از سنین پایین ساختن وسایل مختلف و فکر کردن به جزئیات را بیاموزند.

اسباب بازی های شخصیت پردازی

برخی از اسباب بازی ها قدرت داستان پردازی کودکان را بالا می برند. انواع فیگورها، اسباب بازی حیوانات، لوازم خانه و… این خاصیت را دارند که کودک شما را به یک کودک داستان پرداز بسیار قدرتمند تبدیل کنند. معمولا این اسباب بازی ها در اتاق کودک بسیاری از افراد دیده می شود. کودکان معمولا به همراه پدر و مادر یا برادر و خواهر و دوستان خود با این وسایل، بازی می کنند و داستان منحصر به فرد مختص به خودشان را می سازند. این کار باعث می شود تا قوه تخیل این کودکان هم رشد زیادی داشته باشد.

اسباب بازی های مهمانی و لوازم خانه

اسباب بازی های مهمانی چه در ایران و چه در جهان بسیار محبوب هستند. این اسباب بازی بیشتر مورد علاقه دختر بچه هاست. اما نکته مهم در بازی کردن با این اسباب، تقویت روحیه همکاری در کودک است. کودک با این وسایل بازی یاد می گیرد که چطور در اجتماع بتواند با سایر افراد ارتباط برقرار کند و راه و رسم زندگی را از همان دوران کودکی می آموزد.

سخن پایانی؛ بهترین اسباب بازی کدام است؟

کودک باید اختیار این را داشته باشد که اسباب بازی مورد علاقه اش را خودش انتخاب کند. با این حساب می توان گفت که محبوب ترین اسباب بازی برای کودک دلبند شما همان اسباب بازی است که او بیشتر دوستش دارد. اما عناوینی که در این مقاله معرفی شدند به طور معمول در بین بسیاری از کودکان محبوبیت بیشتری دارند. کودکان معمولا این دسته از اسباب بازی ها را بیشتر می پسندند و از بازی کردن با آن ها بیشتر لذت می برند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو