بیشتر صرافیهای بزرگ ارزهای دیجیتال نیز به کاربران خود اجازه استفاده از API را می‌دهند که به واسطه آن، معاملهگران میتوانند اطلاعات مورد نیازشان مثل قیمت، حجم معاملات و... را از صرافی دریافت کنند و در مقابل، از طریق اکانت معاملاتی خود و توسط ربات تریدر، خرید و فروش انجام دهند.

به برنامه‌های خودکار که به واسطه API اقدام به معامله در یک صرافی می‌کنند ربات تریدر میگویند و بیشتر رباتهای تریدر سه کار اساسی را انجام می‌دهند: تولید سیگنال، بررسی ریسک و انجام معامله.

ربات تریدر میتواند چندین گیگابایت اطلاعات را در کسری از ثانیه پردازش کند و بر اساس این پردازش، به جای انسان، معامله انجام دهد و مزیت آن این است که میتواند تعداد زیادی معامله سودآور در روز انجام دهد. 

لازم است بدانید که API مخفف Application Programming Interface بوده که ترجمه تحت‌الفظی آن «رابط کاربردی برنامه‌نویسی» است. در واقع API برای یک نرم‌افزار، رابطی برای دریافت و ارسال اطلاعات است. با استفاده از این اطلاعات، رباتها بدون دخالت احساسات، برای معاملهگر، خرید و فروش میکنند. 

بنابراین اگر با برنامه‌نویسی آشنا هستید، لازم نیست ۲۴ ساعت شبانه‌روز را به ترید در بازار ارزهای دیجیتال اختصاص دهید. کافی است با استفاده از API صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس، معاملات خود را به بات‌ها بسپارید. مستندات API نوبیتکس امکان دریافت لحظه‌ای تمام اطلاعات بازار از جمله لیست سفارش‌ها، لیست معاملات، آمار بازار، اطلاعات قیمت OHLC و آمار بازار جهانی و همچنین اطلاعات کاربری مثل موجودی کیف‌پول‌ها، لیست تراکنش‌ها و آدرس بلاکچین را بهطور خودکار در اختیارتان می‌گذارد و می‌توانید با پردازش آنها، بات مخصوص خودتان را طراحی و با همین API، دستوراتی مثل ثبت سفارش، لغو سفارش و بروزرسانی سفارش را به صورت خودکار ارسال کنید.

نوبیتکس مثل بازارهای مطرح جهانی، با در اختیار گذاشتن مستندات API کمک می‌کند تا بازارگردان‌های خودکار وارد معاملات شوند. این اتفاق برای کاربران عادی هم فایده‌های زیادی خواهد داشت. بازارگردان‌های خودکار باعث افزایش سیالیت، نقدشوندگی با قیمت‌های واقعی‌تر و البته کاهش اختلاف قیمت خرید و فروش (Spread)  خواهد شد.

علاوه بر این، سایت‌های مختلف می‌توانند با استفاده از API نوبیتکس، فهرست قیمت و دیگر اطلاعات بازار انواع انواع رمزارزها را در سایت خود نمایش دهند. این قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای مطابق شرایط بازار نوبیتکس به‌روزرسانی خواهد شد. 

مستندات کامل API نوبیتکس را می‌توانید از بخش apidocs.nobitex.ir مشاهده کنید و برای اطلاع از قابلیت‌های جدید و تغییرات API نوبیتکس، توصیه می‌کنیم کانال رسمی API نوبیتکس را دنبال کنید.

برای خرید و فروش امن بیت کوین، اتریوم، شیبا و سایر ارزهای دیجیتال، در نوبیتکس، نخستین و بزرگترین صرافی ارز دیجیتال ایران ثبت نام کنید.