خبرگزاری فلسطینی "سما" گزارش داد، دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: "دیداری تاریخی: نفتالی بنت با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در امارات دیدار کرد."

سخنگوی دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی یکشنبه شب از ورود نفتالی بنت به ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی خبر داد.

سفر نفتالی بنت به امارات عصر امروز (دوشنبه) پایان می‌یابد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از ترک تل‌آویو به مقصد ابوظبی، گفته بود که وی روز دوشنبه با ولیعهد ابوظبی درباره راه‌های تقویت همکاری دوجانبه و روابط اقتصادی و تجاری بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

بنت در سخنانی پیش از پرواز گفت: «من در حال رفتن به امارات هستم، در اولین دیدار رسمی به عنوان نخست وزیر اسرائیل. فردا با بن زاید دیدار می‌کنم و درباره گسترش روابط در شماری از زمینه‌ها از جمله تقویت روابط اقتصادی و تجاری گفت‌وگو خواهیم کرد. تنها با گذشت یک سال از زمان عادی سازی روابط شاهد پتانسیل فوق‌العاده‌ای در شراکت دو طرف بودیم و این تازه شروع است».

این نخستین سفر رسمی یک نخست وزیر اسرائیلی به کشور امارات پس از عادی سازی روابط در اوت سال ۲۰۲۰ به شمار می‌آید.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ژوئن گذشته برای افتتاح سفارت این رژیم به ابوظبی سفر کرد که سفر لاپید هم نخستین سفر رسمی یک وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به امارات به شمار می‌رود.

در هجدهم اکتبر ولیعهد ابوظبی از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته بود تا به امارات سفر کند.

امارات و رژیم صهیونیستی در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰ توافق عادی سازی روابط را با نظارت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا امضا کردند.