طراحی و دوخت انواع لباس کار زمستانی در طراحان دوخت

طراحی و دوخت انواع لباس کار زمستانی در طراحان دوخت


منبع: روزیاتو

219

1400/9/22

18:32


طراحی و دوخت انواع لباس کار زمستانی در طراحان دوخت

طراحی و دوخت انواع لباس کار زمستانی در طراحان دوخت

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لباس‌های کار خصوصاً در فصل زمستان، تاثیر زیادی بر عملکرد افراد دارند. لباس‌ کار زمستانی یا گرمکن کار که در دسته تجهیزات محافظت شخصی (PPE) قرار می‌گیرد، باید دارای استانداردهای خاصی باشد و به عنوان اولین خط دفاعی پرسنل بتواند به خوبی از آنها در برابر باد، باران، بارش برف، سرمای شدید و در حالت کلی شرایط جوی نامساعد، محافظت کند.

کاپشن کارگری

یک کاپشن کارگری باید به گونه‌ای طراحی شود که از کارگران خصوصاً کارگران ساختمانی و آنهایی که در فضای باز کار می‌کنند، در برابر شرایط بد آب و هوایی شبانه و روزانه تا حد امکان محافظت کند. یک کاپشن کارگری باید راحت، بادوام، کاربردی و مقاوم باشد. البته کاپشن‌های کارگری یا کاپشن‌های کار زمستانی بسته به شرایط محیط کاری کارگران انواع مختلفی دارند؛ برخی از آن بسیار سبک طراحی می‌شوند، برخی دیگر از پارچه‌های بازتابنده ساخته می‌شوند و برخی نیز با مواد قابل تنفس ساخته می‌شوند.

در حالت کلی یک کاپشن کار زمستانی یا بادگیر زمستانی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • کارگران را در طول زمستان گرم نگهدارد.
  • مانع از عبور اشعه‌های زیان‌بار خورشید شود.
  • کارگران را در هنگام بارش باران و برف خشک نگهدارد.
  • از بازوها و بالاتنه کارگران در برابر مواد ساینده و عوامل مرطوب محافظت کند.
  • از بدن کارگران در برابر ضایعات پرتابی مانند براده‌های آهن محافظت کند.

در ضمن یک کاپشن کار زمستانی یا کاپشن کارگری باید علاوه بر اینکه بدن کارگران را در برابر بارش باران و برف خشک نگه می دارد، قابل تنفس باشد. زیرا کارگران مدام در حال فعالیت هستند و اگر پارچه کاپشن آنها قابل تنفس نباشد، فعالیت برای آنها سخت می‌شود.

کاپشن کار مهندسی

کاپشن‌های کار مهندسی که توسط پرسنل فنی در صنایع مختلف منجمله نفت و گاز، ساخت و ساز و سایر صنایع فنی پوشیده می‌شوند، باید استانداردهای خاصی داشته باشند. در این گونه محیط‌ها خطرات زیادی پرسنل فنی را تهدید می‌کنند، از این رو کاپشن‌های کار مهندسی باید ۱۰۰% ایمن باشند. به عنوان مثال کاپشن‌های کار مهندسی که توسط پرسنل شاغل در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز و صنایعی از این دست مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید حتماً ضد حرارت باشند.

در ضمن یک کاپشن کار مهندسی باید دارای جیب‌های متعدد باشد و دسترسی به این جیب‌ها برای پرسنل فنی به راحتی امکان پذیر باشد، زیرا پرسنل فنی بیشتر اوقات در مکان‌های نامناسبی کار می‌کنند که امکان حمل ابزارها برای آنها به صورت جداگانه وجود ندارد.

روپوش کارگاهی

روپوش کارگاهی نیز نقش مهمی در حفاظت از پرسنل در محیط کار دارد. روپوش‌های گارگاهی باید دارای رنگ‌های مشخص و بارزی باشند تا پرسنل در محیط کار در شب یا در شرایط بد آب و هوایی، کاملاً تشخیص باشند. در ضمن روپوش‌های کارگاهی باید همانند کاپشن‌های مهندسی، دارای استانداردهای ایمنی باشد.

کاپشن آتش‌نشانی

یک کاپشن آتش‌نشانی استاندارد باید از ۳ لایه تشکیل شود.

  • لایه اول (بیرونی): باید در برابر آتش، حرارت، آب، مواد شیمیایی، سایش، بریدگی و پارگی مقاوم باشد.
  • لایه میانی: لایه میانی یک کاپشن آتش‌نشانی باید در برابر رطوبت مقاوم باشد. عملکرد اصلی این لایه محافظت از بدن فرد در برابر نفوذ آب، مواد شیمیایی و پاتوژن‌های خونی است.
  • لایه داخلی: لایه داخلی یک کاپشن آتش‌نشانی باید عایق حرارتی باشد. این لایه نقش مهمی در کارآیی یک کاپشن آتش‌نشانی بازی می‌کند. در ضمن این لایه باید صاف و یکدست باشد تا پرسنل آتش‌نشانی بتوانند به راحتی و سریعاً آن را به تن کنند و در هنگام کار با لباس‌های زیرین آنها اصطکاک ایجاد نکند.

طراحان دوخت

همان طور که مشاهده کردید هر کدام از لباس‌های کار زمستانی باید دارای استانداردها و ویژگی‌های خاصی باشند. از این رو هرگز نمی‌توان از لباس‌های معمولی زمستانی به عنوان گرمکن کار یا روپوش کارگاهی استفاده کرد.

طراحان دوخت یکی از بهترین تولیدکننده‌های لباس کار زمستانی در ایران است. تمام لباس‌های کار زمستانی تولید شده توسط این مجموعه، دارای استانداردهای کیفی لازم هستند. مجموعه طراحان دوخت همواره سعی کرده با پایین آوردن هزینه‌های جانبی، قیمت محصولات خود را تا حد ممکن پایین بیاورد. در طراحان دوخت فروش آغاز تعهد است، نه پایان معامله.

پس اگر به امنیت پرسنل خود و راحتی آنها در هنگام کار در شرایط سخت آب و هوایی زمستان اهمیت می‌دهید، همین الان با مجموعه طراحان دوخت تماس بگیرید و با مشاوره با آنها، بهترین لباس‌های کار زمستانی را برای پرسنل خود تهیه کنید.

 

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو