۲۰۰ دانش‌آموز در کاشان به کرونا مبتلا شده‌اند

منبع: برترین ها

96

1400/9/22

19:15


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ابتلای ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان به بیماری کووید١٩ از ابتدای آبان تا بیستم ماه جاری در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

ایسنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ابتلای ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان به بیماری کووید١٩ از ابتدای آبان تا بیستم ماه جاری در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

مهدی دلاوری، امروز(دوشنبه_ ۲۲ آذر) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در مدت ۵۰ روز از بازگشایی مدارس، تست مثبت PCRبرای ۱۵۹ نفر در کاشان و ٤١ مورد در آران و بیدگل گزارش شده است.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده شهروندان از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فعالیت‌های روزانه تصریح کرد: لازم است که خانواده دانش‌آموزانی که واکسن کووید را دریافت نکرده‌اند هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن فرزندان خود اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت آموزش و پرورش به طور مستمر به مدارس دو شهرستان سرکشی کرده و به بیش از چهل مدرسه تاکنون درباره رعایت پروتکل‌ها تذکر کتبی داده است.

وی با اشاره به ابلاغ پروتکل‌های بازگشایی مدارس به آموزش و پرورش گفت: از ابتدای مهر امسال تا بیستم ماه جاری ۵۹ کودک زیر ۱۲ سال به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های ریفرال دانشگاه علوم پزشکی کاشان بستری شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: پوشش واکسن های کووید۱۹ برای شهروندان بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۷۸ درصد و برای نوبت دوم نیز ۶۶ درصد ثبت شده است.

دلاوری گفت: اکنون ۶۶ بیمار جدید حاد تنفسی در مراکز درمانی دو شهرستان بستری هستند که حداقل سن ۳۶ سال و حداکثر سن ۸۹ سال است که پنج نفر از کل بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی دو شهرستان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: با شناسایی ۲۳ مورد جدید مثبت کرونا تعداد کل مبتلایان به این ویروس به ۵۵ هزار و ۳۶ نفر در منطقه کاشان رسیده است.

همچنین مسئول اداره سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: خانواده نیکوکار زنده یاد حاج علی صادقی هزینه‌های مراسم درگذشت پدر خود را به ارزش دویست میلیون ریال برای خرید یک دستگاه اکسیژن‌ساز مورد نیاز خانه بهداشت روستای «وَن» هدیه کردند.

فاطمه عطوف افزود: دستگاه اکسیژن‌ساز مورد نیاز خانوادهای درگیر بیماری کرونا و بیماران آسمی است که با اقدام خیرخواهانه این خانواده نیکوکار، نیاز اهالی این روستا و مناطق همجوار برطرف می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو