مردی که ۹۰ کیلو وزن کم کرد و دونده ماراتن شد از راز کاهش وزن خود می‌گوید

منبع: روزیاتو

142

1400/9/22

20:06


مردی که ۹۰ کیلو وزن کم کرد و دونده ماراتن شد از راز کاهش وزن خود می‌گوید

مردی که ۹۰ کیلو وزن کم کرد و دونده ماراتن شد از راز کاهش وزن خود می‌گوید

۵ سال پیش شان اِکِرت ۲۰۲ کیلوگرم وزن داشت و حتی نمی توانست خم شود و بند کفشش را ببندد. اکرت ۴۱ ساله یک زمانی به کوکائین، زاناکس و قارچ سیلوسایبین (قارچ توهم زا) اعتیاد داشت و در برهه ای حتی نمی توانست برای مصرف الکل تا ظهر صبر کند. اما امروز و پس از کاهش وزن اش، او ۱۰۱ کیلو وزن دارد و از سال ۲۰۰۹ تا کنون هوشیار بوده و مواد و الکل مصرف نکرده است.

به گزارش Insider، اکرت اخیراً در دوی ماراتن ۱۶۰ کیلومتری دایتونا در فلوریدا شرکت کرد و ۵۶ کیلومتر آن را دوید. او می گوید تا جایی که می توانسته دویده و بعد زانویش دچار آسیب شده.

او می گوید زمانی که نوجوان بوده و در مریلند زندگی می کرده به کوکائین، زاناکس و قارچ اعتیاد پیدا کرده. او می گوید در ۲۴ سالگی بر اعتیادش غلبه می کند اما پس از آن به الکل روی می آورد.

اکرت می گوید: «وقتی کارم با مواد تمام شده بود، آن را با الکل جایگزین کردم! یک روز معمولی ام این طور بود که صبح از خواب پا می شدم و تمام طول روز را الکل مصرف می کردم.»

کاهش وزن

اکرت می گوید در سال ۲۰۱۶ رسماً الکل را شکست می دهد اما سال ها مصرف الکل اثر منفی خود را روی بدنش گذاشته بود. او می گوید در آن زمان سنگین ترین وزن زندگی اش را داشته: ۲۰۲ کیلوگرم.

او می گوید: «فکر می کردم با رسیدن به سال های پایانی دهه ی سوم زندگی ام، همیشه همان طور چاق باقی بمانم. نقطه عطف زمانی آمد که خم می شدم تا بند کفشم را ببندم و مجبور می شدم نفسم را حبس کنم چون نمی توانستم نفس بکشم.»

اکرت می گوید پرس های غذایش را نصف می کند. بعد در سال ۲۰۱۸ به رژیم غذایی خام گیاهخواری روی می آورد و از آن به بعد فقط غذاهای گیاهی مصرف کرده است. با وجود تغییر بنیادی رژیم غذایی، اکرت می گوید که دویدن منشا کاهش وزن سریع وی بوده است.

در سال ۲۰۱۷ و زمانی که یک سال از رژیمش می گذشت، پسرش که در آن زمان ۱۰ ساله بود از او می خواهد که با او در یک مسابقه دوی ۵ کیلومتری که مدرسه شان برگزار کرده بود، بدود. اکرت می گوید بعد از آن بوده که عاشق دویدن می شود.

او هر بار به مسافت هایی که می دوید اضافه می کرد تا این که در مارس ۲۰۲۰ اولین ماراتن اش را دوید. و حضور فعالش در رسانه های اجتماعی باعث شد که امسال به فراماراتن دِیتونا دعوت شود. او در این باره می گوید: «مثل خواب و رویاست. من دونده ای بودم که هیچ کس مرا نمی شناخت. مهم نیست که چند سال تان است، مهم نیست سطح آمادگی جسمانی تان چقدر است. فقط بروید بیرون و دست به کار شوید.»

بیشتر بخوانید:

نخستین موردی که برای کم کردن وزن باید از رژیم غذایی خود حذف کنید

چرا ورزش نمی تواند عامل اصلی وزن کم کردن باشد و در عوض چه باید کرد؟

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو