رپورتاژ زاک‌داک؛ استارتاپی که بازار سلامت را تکان داد!

منبع: نبض ما

153

1400/9/22

23:20


زاک‌داک؛ استارتاپی که بازار سلامت را تکان داد!

در این چند سال اخیر، سبک و شیوه زندگی مردم در سراسر جهان در مقایسه با گذشته کمی تغییر کرده است. پیشرفت علم و تکنولوژی در این تغییر سبک بی‌تاثیر نبوده، بسیاری از کسب‌و‌کارها در سراسر جهان به لطف پیشرفت شبکه‌های اجتماعی به صورت اینترنتی و آنلاین در حال فعالیت هستند. افراد بسیاری در سراسر جهان به دلیل مشغله کاری و وقت کمی که دارند ترجیح می‌دهد بیشتر خریدهای خود را به صورت اینترنتی و آنلاین انجام دهند.

البته این شیوه تنها محدود به خرید نیست، بلکه بسیاری از خدمات هستند که به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌گیرند. در این بخش می‌خواهیم درباره وب‌سایت‌های خدمات آنلاین که در حال حاضر در حوزه سلامت و بهداشت مشغول به فعالیت است صحبت کنیم، پس تا انتها ما را همراهی کنید.

zocdoc

zocdoc یکی از وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات آنلاین در حوزه بهداشت و سلامت است که در سال 2007 فعالیت خود را از شهر نیویورک در کشور آمریکا آغاز کرد. این وب‌سایت ارائه‌دهنده خدمات آنلاین اکنون در کشور آمریکا به یکی از بهترین و پرطرفدارترین وب‌سایت‌ها تبدیل شده است. در zocdoc شما می‌توانید با توجه به شهر خود پزشک مورد نظرتان را انتخاب کنید، سپس با تعیین وقت برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

یکی دیگر از مزایای وب‌سایت zocdoc  آن است که شما می‌توانید در زمان نوبت‌دهی پروفایل پزشک مورد نظر را مطالعه کنید. در این پروفایل سابقه کار پزشک، میزان تحصیلات و…. ذکر شده است، این اطلاعات می‌تواند روی تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار باشد. در حال حاضر پزشکان بسیاری در حوزه‌های مراقبت‌های اولیه، دندانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص پوست، چشم پزشک و روانپزشک در شهرهای دنور، شیکاگو، دیترویت، لاس‌وگاس، هیوستون، میامی، نیویورک و.. در این وب‌سایت فعال هستند.
وب‌سایت zocdoc در حال حاضر به بیش از 60 درصد شهروندان آمریکایی خدمات خود را ارائه داده است و طبق آمار منتشر شده ماهانه بیش از چهار میلیون بیمار از خدمات این وب‌سایت استفاده می‌کنند.

وب‌سایت‌های خدمات پزشکی در ایران

در بازار ایران هم وبسایت‌ها و استارتاپ‌های مختلفی سعی کرده‌اند خدمات آنلاین نوبت‌دهی و مشاوره ارائه دهند.

یکی از وب‌سایت‌های معتبر ایرانی، «پزشک خوب» است که توانسته با تکیه بر دانش جوانان خلاق و تحصیل‌کرده این ایده را عملی کند. این تیم موفق حاصل تلاش و همکاری تعدادی از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی صنایع و MBA دانشگاه صنعتی شریف تهران است. در حال حاضر تیم پزشک خوب به مدیریت جناب آقای وحید عطاری در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه شریف در حال فعالیت است.
نحوه عملکرد این وب‌سایت بسیار ساده کارامد است؛ کافیست نام شهر و تخصص پزشک مورد نظرتان را انتخاب کنید، سپس با توجه به روزها و تاریخ‌های عنوان شده در سایت می‌توانید وقت خود را رزرو کنید. در وب‌سایت پزشک خوب می‌توانید با مطالعه پروفایل پزشکان، یکی از بهترین پزشکان را برای درمان بیماری خود انتخاب کنید.

وب‌سایت پزشک خوب توانسته اکنون بیش از 220 شهر را تحت پوشش خود قرار دهد، حدود 45170 هزار پزشک متخصص و کارآمد در حوزه‌های مختلف در این وب‌سایت در حال فعالیت هستند و ماهانه حدود 4 میلیون نفر از این وب‌سایت بازدید می‌کنند. اما بیشتر متخصصان و خدمات پزشک خوب در زمینه‌های حوزه روان شامل معرفی روانشناس و روانپزشک متمرکز شده‌ است. اگر بخواهیم به مزایای این وب‌سایت اشاره کنیم می‌توانیم به اطلاعات به روز پزشکان، امکان مقایسه پزشکان، جست و جوی پزشک با توجه به تخصص و… اشاره کرد.

شما می‌توانید از طریق روش‌های زیر با پزشک خوب در ارتباط باشید:

وب سایت پزشک خوب: pezeshkekhoob.com

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو