ماجرای هدیه اردوغان به قالیباف از زبان سفیر ایران

منبع: برترین ها

97

1400/9/23

01:01


سفیر ایران در ترکیه، با اشاره به دیدار قالیباف با اردوغان در ترکیه و هدایای تبادل‌شده بین این دو مقام عالی‌رتبه ایرانی و ترک، گفت: تبادل هدایا و آثار هنری، عرف متداول در ملاقات‌های مقام‌های کشورهاست. هدیه آقای اردوغان نیز یک قطعه از صنایع دستی، اثر هنرمندان ترکیه بود. علاوه‌بر آن به قصد ارجاع به فحوای مذاکرات، یک نسخه کتاب خود را نیز به رئیس مجلس ایران اهدا کرد.

برترین‌ها: سفیر ایران در ترکیه، با اشاره به دیدار قالیباف با اردوغان در ترکیه و هدایای تبادل‌شده بین این دو مقام عالی‌رتبه ایرانی و ترک، گفت: تبادل هدایا و آثار هنری، عرف متداول در ملاقات‌های مقام‌های کشورهاست. هدیه آقای اردوغان نیز یک قطعه از صنایع دستی، اثر هنرمندان ترکیه بود. علاوه‌بر آن به قصد ارجاع به فحوای مذاکرات، یک نسخه کتاب خود را نیز به رئیس مجلس ایران اهدا کرد.

ماجرای هدیه اردوغان به قالیباف از زبان سفیر ایران

محمد فرازمند در یک رشته توییت در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت:

« در حاشیه اجلاس استانبول از بین روسای هیات‌های شرکت‌کننده در اجلاس، رئیس جمهور ترکیه صرفا با رییس هیات ایران دیدار کرد. عکس‌های منتشر شده از سایر دیدارها مربوط به رویدادهای قبل است.

‏تبادل هدایا و آثار هنری عرف متداول در ملاقات‌های مقام‌های کشورهاست. هدیه آقای اردوغان نیز یک قطعه از صنایع دستی، اثر هنرمندان ترکیه بود. علاوه‌بر آن به قصد ارجاع به فحوای مذاکرات یک نسخه کتاب خود را نیز به رئیس مجلس کشورمان اهدا کرد.

‏هدایای سران کشورها به یکدیگر معمولا به رسم یادگار در موزه‌های روابط سیاسی نگهداری می‌شود و معمولا سعی می‌شود کاری که نشان‌دهنده هنر و فرهنگ کشور باشد و ارزش نگهداری در موزه را به اسم کشور صاحب اثر داشته باشد، اهدا شود.

‏در مورد پروتکل پرچم در ملاقات مذکور خلاف پروتکل‌های مرسوم بین‌المللی اقدامی نشده و اصولا در جهان امروز هیچ کشوری آداب‌دانی دیپلماتیک خود را به سادگی زیر سوال نمی‌برد.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو