این شامپوی ضد ریزش مو را در خانه بسازید!

منبع: برترین ها

108

1400/9/23

01:19


گاهی وقت‌ها هر نوع شامپوی برای ریزش مو استفاده می‌کنیم باز موها می‌ریزند. در طب گیاهی ما برخی دارو‌ها برای ریزش مو هستند. یکی از این‌ها حنا است. شامپوی حنا را در خانه درست کنید.

همشهری آنلاین: تمیز کردن و شست‌وشوی مو‌ها و کف سر با کمک مواد طبیعی و گیاهان و گل‌ها، مشکلات کمتری ایجاد کرده و کمتر آسیب می‌رساند. برای تهیه شامپو حنا با ما همراه باشید.

وقت آن رسیده که بدانیم کف زیاد شامپو هنگام شست‌وشو امری زاید است و البته باید دقت کرد که هرچه کف شامپو بیشتر باشد مواد مضر موجود در آن نیز بیشتر خواهد بود. تمیز کردن و شست‌وشوی مو‌ها و کف سر با کمک مواد طبیعی و گیاهان و گل‌ها، مشکلات کمتری ایجاد کرده و کمتر آسیب می‌رساند. برای تهیه شامپو حنا با ما همراه باشید.

مواد لازم برای درست کردن شامپوی حنای خانگی

حنای بدون رنگ یک بسته کوچک
شیر تازه ۲۰ میلی‌لیتر
زرده تخم‌مرغ یک عدد

این شامپوی ضد ریزش مو را در خانه بسازید!

طرز تهیه شامپو حنا

حنا را با شیر و زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید و آن را کف سر و روی مو‌ها بمالید. پس از ۲۰ دقیقه مو‌ها را آبکشی کرده و تا وقتی که آب شفاف و تمیز شود، به این کار ادامه دهید.

بوته حنا گیاهی هندی است که به زیبایی و استحکام مو کمک می‌کند. حنا را می‌توان به عنوان رنگ‌کننده مو نیز به کار برد.

فواید استفاده از حنا برای مو

حنا یک درمان طبیعی ضد ریزش مو و حفظ سلامت مو است. کوتیکول‌های مو را درمان می‌کند، در نتیجه در بهبود سلامت ریشه مو نیز موثر است که این امر مانع خرد شدن تار‌های مو شده و درخشندگی مو‌ها را حفظ می‌کند. همچنین حنا PH پوست سر را در حد متعادل نگه می‌دارد تا از ریزش موی زودرس جلوگیری کند.

حنا بسیاری از مشکلات پوست سر نظیر شوره و خشکی را درمان می‌کند. علاوه بر آن اثرات آلودگی بر روی مو و خشکی بیش از حد به علت استفاده از سشوار را از بین می‌برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو