فوت یک مادر باردار در کهگیلویه و بویراحمد

منبع: برترین ها

100

1400/9/23

02:33


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی سال جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک مورد فوت مادر باردار داشته‌ایم.

ایسنا: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی سال جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک مورد فوت مادر باردار داشته‌ایم.

محمدمهدی بانشی در نشست راهبردی جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پایین‌ترین میزان باروری استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان گچساران با ۱.۲۸ درصد است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات که در آینده با آن مواجه خواهیم شد جمعیت سالمندان است که میزان سالمندان در شهرستان های گرمسیری با مهاجرت بیشتر بالاتر است به طوری که در شهرستان چرام ۱۳.۱ درصد سالمند دارد. ۸.۸ درصد جمعیت این استان سالمند است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در سال جاری تنها یک مورد مرگ مادر باردار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم که براثر کرونا بود.

بانشی تصریح کرد: همچنین مرگ کودکان این استان طی چند سال اخیر بیشتر به علت اختلالات ژنتیکی است.

وی ادامه داد: از طرفی مجهز شدن استان کهگیلویه و بویراحمد به اورژانس هوایی نقش بسزایی در کاهش مرگ و میر مادران باردار استان داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: باید میزان فرزند آوری به ازای هر زن ۲.۱ باشد اما در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۸ و در کشور ۱.۷ است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو