مهاجرت مهسا ملک مرزبان مجری صدا و سیما

مهاجرت مهسا ملک مرزبان مجری صدا و سیما


منبع: روزیاتو

116

1400/9/23

10:08


مهاجرت مهسا ملک مرزبان مجری صدا و سیما

مهاجرت مهسا ملک مرزبان مجری صدا و سیما

مهسا ملک مرزبان، مترجم و مجری تلویزیون، پس از استعفا از صدا و سیما به سوئد مهاجرت کرده است.

ملک مرزبان با انتشار عکسی از خود در اینستاگرامش، خبر مهاجرت خود را تأیید کرد.

او در این پست اینستاگرامی نوشت: «به این فصل از زندگی‌ات اعتماد کن. نویسنده‌اش خودت بوده‌ای. به خودت اعتماد کن و فقط ادامه بده.»

مهسا ملک مرزبان متولد ۱۳۵۳ در تهران و دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او همسر سابق شهرام شکیبا، مجری و طنزپرداز مشهور است.

پدرش عکاسی می کرد و فیلم مستند می ساخت و مادرش تحصیلکرده و به فلسفه و ادبیات بسیار علاقه مند بود. اینگونه شد که او نیز با دنیای سینما و ادبیات آشنا شد و به طور جدی هر دو حوزه را پیگیری کرد.

ملک مرزبان از سال ۷۴ ترجمه را با همکاری مطبوعات از جمله ماهنامه فیلم ویدیو، روزنامه زن و هفته نامه مهر شروع کرد و ترجمه‌ هایش در چندین نشریه سینمایی و ادبی به چاپ رسید.

در سال ۷۶ اولین ترجمه ی او به‌ نام «فانی و الکساندر» نوشته اینگمار برگمن در مجموعه «صد سال سینما، صد فیلمنامه» توسط نشر نی منتشر شد. از وی تاکنون بیش از ۳۰ اثر ترجمه در قالب کتاب منتشر شده است.

مهسا ملک مرزبان فعالیت خود در حوزه رادیو و تلویزیون را از سال ۸۰ شروع کرد. برنامه «آفتاب مهربانی» از شبکه جام جم اولین اجرای او بود. وی مترجم رسمی و کارشناس مستند خارجی شبکه مستند سیما نیز بود. برنامه ی صبحگاهی «طلوع» که در سال ۹۷ از شبکه چهار سیما پخش می شد، آخرین فعالیت مهسا ملک مرزبان به عنوان مجری در تلویزیون بود.

او چند فیلم کوتاه نیز ساخته است.

همسر اول مهسا ملک مرزبان، شهرام شکیبا، شاعر طنزپرداز و مجری تلویزیون بود و آن ها پسری به نام علی دارند. این زوج در سال ۸۵ از یکدیگر جدا شدند.

مهسا ملک مرزبان در سال ۹۷ برای دومین بار با علی باقری، گرافیست و عکاس ازدواج کرد.

مهسا ملک مرزبان در کنار پسرش علی شکیبا

مهسا ملک مرزبان و همسر دومش، علی باقری

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو