نهنگ‌ها مشغول ذخیره بیت‌کوین‌اند

منبع: فوت و فن

103

1400/9/23

11:19


نهنگ‌ها مشغول ذخیره بیت‌کوین‌اند

بیت‌کوین در این هفته به بالاترین بها در سه ماه اخیر رسید

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که موسسات عمده دارنده بیت‌کوین در حال خرید و پس‌انداز تعداد بیشتری از این رمزارزند و به این گمانه‌زنی تحلیلگرها دامن زده‌اند که این رمزارز به‌زودی بار دیگر افزایش بهایی چشمگیر خواهد داشت.

این به‌اصطلاح نهنگ‌های بیت‌کوینی- کیف‌پول‌های بیت‌کوینی حاوی دست‌کم معادل ۵۰ میلیون دلار از این رمزارز‌ـ در سراسر ماه‌های ژوئن، ژوییه و اوت در حال افزایش ذخیره رمزارزی خود بوده‌اند.

آخرین باری که چنین انباشتی در مقیاس بزرگ رخ داد، نیمه آوریل ۲۰۲۱ بود که بهای هر بیت‌کوین به سطح بی‌سابقه ۶۴ هزار دلار رسید.

اما ارزش برابری بیت‌کوین در اواخر آوریل و مه تا زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد، هرچند از آن هنگام به‌تدریج در حال جبران این افت بوده است.

در هفته جاری، ارزش هر بیت کوین به بیش از ۵۰ هزار دلار رسید که بالاترین رقم در سه ماه گذشته است، اما دوباره با اندکی کاهش در حدود ۴۷ هزار دلار تثبیت شد.

الکساندر کلارک، معامله‌گر رمزارز بیت‌کوین در موسسه مالی دیجیتال «گلوبال بلاک» بریتانیا، می‌گوید: «بر اساس جدول‌های فنی موجود، پشتیبانی از بیت‌کوین [یا افزایش حجم خرید] چندان بعید نیست. معدل نوسان‌های ساده و افزایشی بیت‌کوین از نشانه‌های‌های قاطع «خرید» به شمار می‌رود… از آن گذشته، شرکت مایکرواستراتژی همچنان بر ذخیره بیت‌کوین‌هایش می‌افزاید‌ـ این پشتیبانی از بیت‌کوین می‌تواند روند پسرفت بیت‌کوین را تعدیل کند و آن را در سطح بالاتر از ۴۵ هزار دلار نگه دارد.»

شرکت نرم‌افزاری مایکرواستراتژی اکنون در پی خرید ۳۹۰۷ بیت‌کوین دیگر است و اکنون بیش از ۱۰۰ هزار بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۳ میلیارد دلار با نرخ امروز در اختیار دارد. مایکرواستراتژی یکی از چند شرکت بزرگی است که در سال گذشته، در گرماگرم توجه بازار و پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها روی بیت کوین سرمایه گذاری کلان کرده است.

مایکل سِیلِر، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی، از افرادی است که به بهای آینده بیت‌کوین خوش‌بین است. او پیش‌تر در سال جاری گفت به عقیده او، بهای این رمزارز در نهایت به پنج میلیون دلار خواهد رسید.

بر اساس داده‌های «چِینالیسیس»، خرید بیت‌کوین این موسسه بخشی از ۱۰ میلیارد دلار رمزارزی است که نهنگ‌ها از اواخر ژوئن تا اواخر اوت خریده‌اند‌ــ که مشابه میزان خرید در ماه فوریه بوده است.

ارزش برابری دیگر رمزارزهای عمده و در صدر آن‌ها اتریوم (اتر)، کاردانو (ادا) و باینَنس کوین نیز در هفته‌های اخیر افزایش چشمگیر داشته است.

شتاب بازار موجب شده است که برخی از تحلیلگران رمزارز پیش‌بینی کنند بهای رمزارز تا پایان سال جاری به بالاترین رقم خواهد رسید.

دنیلا هاتورن، تحلیلگر صرافی «دیلی اف‌اکس»، می‌گوید: «این روند مثبت تا جایی که نوسان‌های بیت‌کوین در معدل زمانی ۲۰۰ روزه‌اش، ۴۵ هزار و ۷۵۰ دلار باقی بماند، مشکلی نخواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که چالش اصلی خریداران تثبیت صعود بهای بیت‌کوین به ۵۵ هزار دلار بدون افت شتاب روند باشد.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو