انتشار تصاویر حیرت‌آور خورشید توسط ناسا

منبع: فوت و فن

140

1400/9/23

11:19


انتشار تصاویر حیرت‌آور خورشید توسط ناسا

فناوری مدرن به ما اجازه داده زیبایی منظومه شمسی را ببینیم و با تعجب به آن خیره بمانیم. ظهور ویدئوهای کیفیت بالا بدین معنی است که حالا می‌توانیم اجزای سیارات مختلف را با جزئیاتی باورنکردنی ببینیم. روز ۱۰ آبان ناسا ویدئویی منتشر کرد که تغییرات دمایی خورشید را با کیفیت ۴K نشان می‌دهد. ناسا در این رابطه می‌گوید:
«رصدخانه دینامیک خورشیدی تصاویر خورشید را در ۱۰ طول‌موج مختلف ثبت می‌کند؛ هر کدام از طول‌موج‌ها درجه حرارت متفاوتی از خورشید را نشان می‌دهد».

 


کانال یوتیوب ناسا می‌گوید: «در این ویدئو تصاویری از خورشید با جزئیاتی بی‌نظیر می‌بینیم که توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی ضبط شده است. این ویدئو که با کیفیت ۴K نمایش داده می‌شود، آتش اتمی ستاره زندگی‌بخش دنیای انسان‌ها را با جزئیات اصلی نشان می‌دهد و چشم‌انداز جدیدی از روابط انسان‌ها با نیروهای اصلی منظومه شمسی را به نمایش می‌گذارد».

این ویدئو به همراه یک آهنگ آرامش‌بخش پخش می‌شود که باعث می‌شود ویدئویی بسیار آرام‌بخش و مسحورکننده تماشا کنید. شاید با پیشرفت فناوری‌های تصویربرداری، دانشمندان بتوانند اطلاعات بیشتری راجع به منظومه شمسی به دست آورند و دنیای انسان‌ها را بیشتر درک کنند.

پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر علاقه‌ای سطحی به نجوم دارید، این ویدئو را تماشا کنید.


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو