علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با ارائه روایتی از گفت و گوها در وین گفت: از اول هدف و برنامه جمهوری اسلامی از مذاکرات کاملا روشن بود. تحریم‌های ظالمانه وغیرقانونی علیه مردم ایران وضع شد و دولت‌های ما به ویژه دولت سیزدهم نسبت به لغو و برداشتن این تحریم‌ها کاملا جدی است. چون این اقدام را سلب حقوق حقه مردم ایران می‌داند.

وی ادامه داد: طرفهای غربی که واضعان همین تحریم‌ها بودند استمرار بر ادامه تحریم دارند و ما هر روز شاهد افزودن موارد تحریمی هستیم. طبیعی است طرف‌هایی که میز مذاکره و توافق را ترک می‌کنند، علاقه ای به روایتگری صحیح از میز مذاکره ندارند و از هر گونه ابزار برای ارائه اظهارات نادرست کوتاهی نخواهند کرد. شاهد هستیم که روایت‌های جلسات تحریف می‌شود طوری که مقام ارشد روسی از تحریف حرف‌های خود گلایه کرد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ایران روایت صحیح از مذاکرات دارد که از دکتر باقری تشکر می کنم که سعی می کند واقعیت‌ها را به مردم منتقل کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به این سوال که اقدامات تروییکای اروپایی در راستای تغییر ریل گذاری مذاکرات و تشدید فشار بر ایران با طرح اتهام خواسته‌های فرابرجامی است، گفت: طرف‌های غربی اگر به دنبال برداشتن رفع تحریم باشند، مذاکرات هم موفقیت آمیز خواهد بود.

وی ادامه داد: همه پیشنهادهای تیم مذاکره کننده ما در چارچوب مذکرات قبلی است. ایران کشوری نبود که از توافق قبلی خارج شد. همه اقدامات و پیشنهادها در چارچوب همان مذاکرات قبلی است هدف گیری مشخص ان هم لغو همه تحریم‌هاست. اگر طرف‌های غربی نسبت به رفع تحریم‌ها اراده جدی نشان دهند، حتما توافق انجام می‌شود.