عمان و برنامه جاه طلبانه برای گردشگری

منبع: ایران آرت

98

1400/9/23

13:39


عمان قصد دارد قطب گردشگری شود.

ایران آرت: عمان در راستای فاصله گرفتن از اقتصاد متکی به نفت قصد دارد درآمد سالانه حاصل از صنعت گردشگری را به میلیاردها دلار برساند.

 نشنال اعلام کرد: مقام‌های عمان انتظار دارند در راستای تلاش برای ایجاد اقتصاد مستقل از درآمد نفت بتوانند درآمد سالانه حاصل از صنعت گردشگری این کشور را تا سال ۲۰۴۰ به بیش از ۹ میلیارد ریال عمان معادل ۲۲.۵ میلیارد دلار برسانند.

معاون وزیر گردشگری عمان در جریان اجلاس سرمایه‌گذاری گردشگری عربستان - عمان که روز یکشنبه برگزار شد از برنامه در دست اجرای این کشور برای آغار مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری‌های گردشگری در سراسر عمان خبر داد.

«میثاء المحروقی» معاون وزارت میراث و گردشگری عمان در گفت‌وگو با «نشنال» بیان کرد: «پیش از آن‌که همه‌گیری آغاز شود عمان در سال ۲۰۱۹ از گردشگری حدود ۱.۲ میلیارد ریال عمان کسب کرد. ما اکنون در ابتدای مسیر دستیابی به ایجاد درآمد سالانه ۹ میلیارد ریال عمان تا پیش از ۲۰۴۰ هستیم.»

«المحروقی» در اجلاس بین عمان و عربستان سعودی که برای رونق سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بین دو کشور برگزار شده بود حضور پیدا کرد.

به نوشته ایسنا یکی از اهداف طرح «چشم‌انداز اقتصادی ۲۰۴۰ عمان» افزایش درآمدهای حاصل از گردشگری است. در سال ۲۰۱۹ عمان میزبان حدود ۳.۲ میلیون گردشگر بود. این آمار نسبت به سال ۲۰۱۸ با ۱۲ درصد افزایش همراه بود.

آمار جدیدی پس از سال ۲۰۱۹ ثبت نشده است چراکه عمان نیز همچون سایر کشورهای جهان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مرزهایش را بست.

به گفته «المحروقی» مقام‌های عمان هم‌اکنون در حال اجرای برنامه ساخت پارک‌های موضوعی،‌ گردشگری در طبیعت، پارک‌های آبی و مراکز تفریحی در نقاط مختلف کشور هستند. همچنین تمرکز این طرح‌ها فقط بر روی گردشگری بین‌المللی نیست و گردشگری منطقه‌ای همچون مسافران عربستانی نیز مورد توجه قرار دارد.

«المحروقی» همچنین گفت عمان به دنبال جذب سرمایه‌گذاری از عربستان سعودی در صنعت گردشگری است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو