تغییر سیمای مرگ در آرامستان بزرگ شهر

منبع: برترین ها

96

1400/9/23

16:43


شاید بیشترین آمار جمعیت زنده در این شهر را گدایان بهشت زهرا تشکیل دهند که هر روز صبح کوله‌های خالی را به دوش می‌اندازند و شب با کوله‌ پر و دست‌های ردانداخته از نایلون‌های سنگین‌شده به خانه بازمی‌گردند تا بخشی از غنیمت روزانه را بخورند، بخشی را ذخیره کنند و بخشی را بفروشند.

همشهری: شاید بیشترین آمار جمعیت زنده در این شهر را گدایان بهشت زهرا تشکیل دهند که هر روز صبح کوله‌های خالی را به دوش می‌اندازند و شب با کوله‌ پر و دست‌های ردانداخته از نایلون‌های سنگین‌شده به خانه بازمی‌گردند تا بخشی از غنیمت روزانه را بخورند، بخشی را ذخیره کنند و بخشی را بفروشند.

 قیمت سنگ قبر از ۵ میلیون تومان شروع می‌شود و به چند ده میلیون تومان هم می‌رسد. مثلا سنگ مشکی برزیلی ۱۸ میلیون تومان است. عده‌ای با دزدیدن سنگ‌های استفاده‌شده، آن را تراش می‌دهند و دوباره با نصف قیمت به دیگران می‌فروشند.

عده‌ای به سراغ صاحبان عزا رفته و تاج‌گل‌های میلیونی‌شان را با نازل‌ترین قیمت، از آنها می‌خرند و در ورودی بهشت زهرا با قیمت مناسب‌تری به صاحبان جدید می‌فروشند.

عده‌ای گل‌های پرپر، ناقص و آسیب‌دیده را از قبور جمع‌آوری می‌کنند، در کیسه‌هایی می‌ریزند و با قیمت پایین‌تری، گلبرگ می‌فروشند. این یعنی پرپرشدن هم پایان گل نیست./همشهری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو