به گزارش عربی۲۱، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد نیروهای رژیم صهیونیسیتی سیاست تبعیض نژادی و سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز علیه فلسطینیان را ادامه می‌دهند.

این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که رژیم صهیونیستی رفتاری نابرابر درقبال اعمال یهودیان افراطی ضد فلسطینی‌ها دارد و همزمان پاسخ مقامات ارشد اسرائیلی نیز مشوق واکنش‌های تبعیض آمیز علیه فلسطینیان است.

عمر شاکر، مدیر بخش اسرائیل و فلسطین در این نهاد حقوق بشری گفت: مقامات اسرائیل در جریان رخدادهای ماه مه در اللد با توسل به زور تظاهرکنندگان فلسطینی را سرکوب کردند اما در حملات یهودی های افراطی علیه فلسطینی ها اصل مساوات را رعایت نکرده و سیاستی دوگانه دارند.

وی افزود: این رفتار دوگانه، این واقعیت را روشن می‌کند که دولت رژیم صهیونیستی امتیازات بیشتری به یهویان نسبت به فلسطینی‌ها می‌دهد.

این سازمان عنوان داشت که پس از انتخاب یک یهودی از حزب "لیکود" به عنوان شهردار اللد، این شهر با نفوذ روزافزون یک گروه افراطی به نام "گرین تورانی" مواجه شده است که به دنبال ترویج یهودیت در منطقه و تبعیض علیه فلسطینیان در آن است.

از زمان تجاوز به غزه، ناآرامی هایی در شهر اللد رخ داده که در همگی آنها پلیس این رژیم از زور افراطی علیه ساکنین فلسطینی معترض به شرایط موجود در قدس اشغالی و غزه استفاده کرده است.

در جریان این ناآرامی‌ها و اعتراضات، فلسطینی‌ها در معرض حملات سیستماتیک گروه‌های یهودی، تخریب قبرستان‌های اسلامی، سوزاندن ده‌ها خودرو و حمله به منازل و همچنین قتل یک جوان فلسطینی توسط یک شهرک‌نشین به شکلی کاملا خونسرد قرار گرفته‌اند.

این سازمان در گزارش خود اشاره کرده که نیروهای اشغالگر اسرائیل نسبت به حمله یهودی‌ها به فلسطینی‌ها واکنشی نشان نمی‌دهند و همینطور به گروه‌های افراطی یهودی که حتی بعضا، از شهر اللد هم نبودند اجازه فعالیت آزادنه می‌دهند.

این گزارش به ماجرای به شهادت رسیدن یک فلسطینی به نام "موسی حسونه" اشاره می‌کند و می‌گوید علی رغم کشته شدن حسونه به دست گروهی از یهودی‌ها کشته شده و این ماجرا توسط دوربین‌ها ثبت شده است، دادگاه این رژیم بعد از ۴۸ ساعت با قرار وثیقه قاتلین را به بهانه "دفاع از خود" آزاد کرد در حالی که چندین ماه از بازداشت ۸ فلسطینی به اتهام ثابت نشده کشتن یک یهودی می‌گذرد.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین گزارش داد دها نفر از یهودی‌های افراطی در تاریخ ۱۲ مه علی رغم برقراری حالت فوق العاده و منع آمد و شد به اللد وارد این شهر شدند.

این نهاد مجموع بازداشتی‌ها در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه را ۲۱۴۲ نفر اعلام کرد که ۹۰ درصد بازداشت شدگان از غزه بودند و تنها از شهر اللد ۱۲۰ نفر دستگیر شدند.

دیده بان حقوق بشر اضافه کرد که فلسطینی‌ها با تبعیض فراوانی در دیگر جنبه‌های زندگی‌شان از جمله  وضعیت حقوقی، سیاست‌های سرزمینی و دسترسی به منابع و خدمات مواجه هستند. این تبعیض‌های سیستماتیک، سیاست کلی دولت اسرائیل مبنی بر ترجیح یهودیان بر فلسطینی‌ها را اثبات می‌کند.