کاهش حریق در جنگل‌ها و مراتع طی سال جاری

منبع: برترین ها

69

1400/9/23

17:04


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از کاهش ۴۶ درصدی حریق در جنگل‌ها و مراتع به لحاظ سطح خبرداد.

ایسنا نوشت: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از کاهش ۴۶ درصدی حریق در جنگل‌ها و مراتع به لحاظ سطح خبرداد.

سرهنگ رضا اکبری در گردهمایی سراسری فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی کشور که صبح امروز با هدف ارتقای پوشش حفاظتی و کاهش عوامل تخریب در منابع طبیعی بصورت وبیناری در سازمان جنگل‌ها برگزار شد، افزود: از ابتدای سال تا کنون ۷۰ هزار اخبار و گزارش توسط مردم از طریق سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به مراکز فرماندهی یگان مخابره و اطلاع رسانی شده که همه این اخبار در مناطق مربوطه از سوی یگان عملیاتی شده است.

وی در ادامه گفت: برای جلوگیری از تخریب و تصرفات منابع طبیعی در سال جاری بیش از ۳۰ هزار پرونده قضایی تشکیل شده و ۴۵۰۰ نفر از متعرضان به منابع طبیعی و زمین خواران نیر دستگیر شده‌اند و دراین رابطه ۳۰۰۰ دستگاه خودروی متخلف توقیف و با پرونده‌های متشکله جهت رسیدگی تحویل مراجع قضایی شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در ادامه این جلسه - که بصورت مجازی برگزار می‌شد - از رفع تصرف ۵۷ هزار هکتار از اراضی ملی در کشور خبرداد و اظهارکرد: این میزان اراضی خلع ید و به بیت المال برگشت داده شد.

اکبری همچنین از کاهش ۴۶ درصدی حریق در جنگل ها و مراتع به لحاظ سطح و ۴۹ درصدی به لحاظ تعداد فقرات در مقایسه با سال گذشته خبرداد و خاطر نشان کرد: این میزان کاهش به خاطر تشدید اقدامات حفاظتی و مشارکت مردم محلی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین مانند بی‌سیم، نصب دوربین در مناطق بحرانی و مبادی جنگلی و استفاده از پهپاد بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور همچنین در این نشست از اقداماتی نظیر هوشمندازی حفاظت، رصد و پایش خودروهای گشت و مراقبت با استفاده از سیستم جی پی اس، استفاده از لباس‌های یک شکل سازمانی و پرداخت به‌موقع حقوق نیروهای حفاظتی خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، اکبری در خاتمه این نشست، بهره مندی از حق الکشف ناشی از قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی و زغال را از دغدغه یگان حفاظت منابع طبیعی برشمرد و اظهارکرد: هم در قانون حفاظت و بهره برداری و هم در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز این موضوع پیش‌بینی شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو