همه چیز درباره ی تحصیل در رشته مهمانداری

همه چیز درباره ی تحصیل در رشته مهمانداری


منبع: بیتوته

123

1400/9/24

05:23


همه چیز درباره ی تحصیل در رشته مهمانداری



رشته مهمانداری در دانشگاه دولتی, دروس رشته مهمانداری, رتبه قبولی در رشته مهمانداری

مهمانداری را می توانیم یکی از مشاغل جذاب معرف کنیم

 

مهماندار هواپیما : مدرک تحصیلی و ویژگی‌های شخصیتی مورد نیاز

مهمانداری را می توانیم یکی از مشاغل جذابی معرف کنیم که خیلی از افراد جامعه خصوصا در قشر جوان، تمایل دارند تا در این رشته تحصیل و کار کنند.

 مقدمه ای درباره رشته مهمانداری

خودتان هم می دانید که مهمانداری را می توانیم یکی از مشاغلی معرفی کنیم که هواپیماها با پیدایش خودشان در زمینه های مختلف نقل و انتقالات ایجاد نموده اند. این رشته جزو رشته هایی است که طرفداران زیادی دارد و خیلی ها برای تحصیل در این رشته، بسیار مشتاق هستند.

 

البته مهمانداری هواپیما را می توانیم شغل سختی نیز عنوان کنیم. این شغل، شغلی است که به واسطه ی یک سری مهارت ها، فرد موظف است که امنیت، آسایش و آرامش مسافران هواپیما را فراهم نماید. در واقع جذابیت این رشته به همین موضوع است که فرد دانشجو و یا محصل در رشته ی مهمانداری هواپیما، یاد می گیرد و آموزش می بینید که چگونه بتواند افراد را شرایط های مختلف، در داخل هواپیما کنترل نماید. 

 

کسی که رشته مهمانداری هواپیما را می خواند، به عنوان یکی از خدمه ی هواپیما استخدام خواهد شد. در واقع از جذابیت های این رشته این است که وقتی فرد در این رشته فارغ التحصیل شد، بیشتر وقت و زمان خود را در مسافرت به سر می برد و این موضوع برای افرادی که عاشق سفر و هیجان در زندگی هستند، یک انتخاب به شدت جذاب خواهد بود.

 

در ادامه قصد داریم که این رشته ی جذاب را از جهات مختلفی مورد بررسی قرار دهیم و پیشنهاد می کنیم که اگر به تحصیل و کار در رشته مهمانداری هواپیما علاقه دارید، تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید :

 

دروس رشته مهمانداری در هنرستان, بازار کار رشته مهمانداری هواپیما, رشته مهمانداری

راه های تحصیل در رشته مهمانداری هواپیما چیست؟

 

راه های تحصیل در رشته مهمانداری هواپیما چیست؟

تحصیل در رشته ی مهمانداری هواپیما، برعکس سایر رشته ها از یک روال ساده که در گذراندن دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری خلاصه می شود، پیروی نمی کند. برای تحصیل در این رشته، تمامی افرادی که دارای مدرک دیپلم از رشته های ریاضی فیزیک، انسانی و تجربی و هنرستان (مهمانداری) می باشند، می توانند یک متقاضی معرفی شوند. حتی افرادی که دارای مدرک کاردانی مهمانداری هم هستند می توانند برای تحصیل در رشته ی مهمانداری هواپیما اقدام نمایند. 

 

مهمانداری هواپیما، رشته ای است که فرد با گذراندن دوره های مختلف می تواند مهارت های کار در این رشته را کسب نماید. مثلا آموزشگاه ‌های آزاد یا آموزشگاه های برخی شرکت های هواپیمایی که از شرکت هواپیمایی ایران مجوز دارند، دوره های مخصوصی را برای متقاضیان شغل مهمانداری هواپیما، برگزار می کنند و طی این دوره ها، مهارت های مختلفی که یک مهماندار هواپیما باید بلد باشد را آموزش خواهند داد.

 

البته برای شروع تحصیل در این آموزشگاه ها، ابتدا باید گواهی سلامت فرد از سوی واحد پزشکی سازمان هوایی صادر شود. از این رو فرد یک چکاپ کلی می شود و طی این چکاپ، آزمایش ‌های مختلف خون و ادرار، نوار قلب، نوار مغز، عکس از قفسه ی سینه، چشم ‌پزشکی، شنوایی سنجی و همچنین بررسی بی ام ای و وضعیت عمومی فرد مورد بررسی قرار میگیرد.

 

در صورتی نتیجه ی چکاپ نهایی، موردی نداشت، فرد می تواند برای شرکت در دوره ها و تحصیل در این مسیر، اقدام کند. وقتی که این دوره های تمام شد، یک آزمون کلی برای تعیین سطح نهایی دانشجو برگزار می شود و دانشجو باید در این آزمون ها شرکت کند و واحد قبولی را دریافت نماید.

 

تنها در صورت قبولی است که مدرک نهایی دال بر گذراندن دوره های مربوط به رشته مهمانداری هواپیما به فرد اعطا می گردد. خوب حالا فرد دارای شرایط کافی برای اقدام در زمینه ی کار در رشته ی تحصیلی خود است اما چگونه؟

 

بازار کار رشته مهمانداری هواپیما, رشته مهمانداری, رشته مهمانداری هواپیما

دوره هایی که برای اشتغال در رشته مهمانداری هواپیما باید طی شوند

 

دوره هایی که برای اشتغال در رشته مهمانداری هواپیما باید طی شوند

برای کار در این رشته، باید حواستان به آزمون های ورودی که ایرلاین های مختلف با هدف جذب کارجو برگزار می کنند باشد. چرا که این آزمون ها راه هایی هستند که واسطه ی آن ها می توانید برای کار در رشته ی مهمانداری هواپیما، اقدام نمایید.

 

البته مسیر استخدام در ایرلاین های مختلف ایران، کار بسیار آسانی نیست و نیاز به گذراندن دوره های مختلف دیگری نیز دارد. با این حال، باید بدانید که هر ایر لاین شرایط خاص خودش را برای جذب کارجو دارد طبیعتا هر شرکت هواپیمایی با توجه به اعتبار خود، سختگیری های خاص خودش را در ارتباط با جذب مهماندار هواپیما، اجرا می کند. 

 

پس از آزمون ورودی، مراحل دیگری همچون مصاحبه، گزینش، معاینات پزشکی و دوره ‌های آموزشی زبان وجود دارند که شما باید از تمامی این مراحل نیز عبور نمایید و قبول شوید. گذراندن و تمام شدن این دوره های انتهای کارهای مرتبط با اشتغال در رشته مهمان داری هواپیما نیست چرا که دوره های جدیدی همچون دوره های آموزشی ایمنی از جمله مدیریت در تخلیه ی سریع مسافران در شرایط اضطراری، نحوه ی استفاده از سرسره و قایق ‌های نجات، مبارزه با آتش در طول پرواز و غیره آغاز می شوند که کارجو باید از تمامی این دوره ها نیز به صورت کاملا موفقیت آمیز عبور کند.

 

البته دوره های باز آموزی نیز یکی دیگر از دوره هایی است که مهماندار هواپیما باید در ان ها شرکت نماید و این دوره ها با هدف یادآوری آنچه که قبلا کارجو فراگرفته برگزار می گردد. یکی از امتیازاتی که می تواند به یک کارجوی مهماندار هواپیما کمک بسیار زیادی کند، داشتن مدرک پرستاری و مدرک زبان است. این دو مدرک به فرد کمک می کنند تا بتواند زودتر مسیر راه یابی به این شغل را طی نماید. 

 

رتبه قبولی در رشته مهمانداری, دروس رشته مهمانداری در هنرستان, بازار کار رشته مهمانداری هواپیما

دوره های رشته مهمانداری هواپیما 

 

سخن آخر و جمع بندی 

در نهایت خیلی از بررسی ها حاکی از آن است که فارغ التحصیلان رشته ی مهمانداری هواپیما، اکثرا پس از اینکه دوره های مربوطه را گذراندند، می توانند در بازار کار این رشته به فعالیت بپردازند اما با این حال، هیچ تحقیق علمی وجود ندارد که بتوانیم با استناد به آن، این ادعا را ثابت کنیم. پس بهتر است قبل از اینکه برای ورد به این رشته، اقدامات لازم را انجام دهید. ابتدا از افراد شاغل در این مسیر، تحقیقات لازمه را به عمل آورید تا کاملا هوشمندانه و آگاهانه، این رشته را برای تحصیل و شغل آینده تان، انتخاب نماید. 

 

گردآوری : بخش علمی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو