بهترین برنامه‌های موبایلی گوگل و اپل در سال ۲۰۲۱

منبع: فوت و فن

139

1400/9/24

08:38


بهترین برنامه‌های موبایلی گوگل و اپل در سال ۲۰۲۱

بهترین اپلیکیشن‌ها در دو اپ‌استور بزرگ گوگل و اپل مشخص شده‌اند، هرچند بین انتخاب کاربران با خود شرکت‌ها اختلاف سلیقه و نظر وجود دارد.

بهترین‌های گوگل پلی

گوگل نوآوری را مهم‌ترین معیار انتخاب دبیران این مجموعه برای انتخاب اپ‌های برتر سال ۲۰۲۱ اعلام کرده‌ است، ضمن آن‌که به نظر می‌رسد داوران امسال توجه ویژه‌ای به مدیتیشن (مراقبه و کسب آرامش) داشته‌اند.

Balance به‌عنوان بهترین اپ سال ۲۰۲۱ در گوگل ‌پلی مشخص شده است. این اپ برای مدیتیشن طراحی و ساخته شده است.

Moonly از دیگر اپ‌های برتر است که درباره تقویم قمری است. Laughscape هم اپی برتر است که به روشی برای تخلیه روانی از راه خنده مربوط می‌شود.

در زمینه بازی هم Pokemon UNITE بهترین بازی سال شد. این اپ بیشتر ساختاری فانتزی دارد.

اما انتخاب کاربران با داوران متفاوت است. در زمینه بهترین اپ از نگاه کاربران، اپلیکیشن استریمینگ +Paramount توانست برترین باشد.

این اپ یک سرویس پخش تصویری برای مردم جهان است که برنامه‌های شبکه سی‌بی‌اس و محتواهای تصویری دیگر را منتشر می‌کند. در این اپ سریال‌ها و نمایش‌های تلویزیونی فراوانی برای تماشا وجود دارد.

در بخش بازی از نگاه مخاطبان، بازی Garena Free Fire MAX به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد. این بازی در اصل رقیب بازی بسیار محبوب PUBG ‌است. در این بازی تعداد زیادی از کاربران در یک محیط مشخص به نبرد با یکدیگر برای بقا می‌پردازند.

ادعا شده است که این بازی از نظر گرافیکی با کنسول‌های بازی در دستگاه موبایل برابری می‌کند.

در این بازی رقابت اصلی بین پنجاه نفر در زمان ۱۰ دقیقه است و هر بازیکنی که بیشترین امتیاز را به دست آورد، برنده است.

البته به نظر می‌رسد همچنان بازی PUBG از نظر فضاسازی نسبت به این بازی برتر باشد.

بهترین اپلیکیشن برای تبلت هم اپلیکیشن کانوا شده است. این اپ کاربردی امکان ساخت محتوای گرافیکی را به کاربران می‌دهد. در این اپ ابزارهای کارآمد فراوانی برای محیط‌های مختلف از اینستاگرام تا یوتیوب وجود دارد.

بهترین اپلیکیشن‌های اپل

هیئت داوران اپل در اپ استور هم بهترین اپلیکیشن‌های سال را انتخاب کرده‌اند.

اپل سعی کرده است امسال به توسعه‌دهندگان تازه‌وارد بیشتر بها دهد و به اپ‌هایی که نوآوری دارند امتیاز ویژه بدهد. بر این اساس بهترین اپ برای آیفون را اپل در اپ استور Toca Life World انتخاب کرده است. این اپ در واقع یک سازنده اسباب‌بازی‌های دیجیتال برای کودکان است.

این بازی را به‌نوعی می توان دیجیتال‌شدهٔ همان خاله‌بازی کودکان تلقی کرد.

گفتنی است تیک‌تاک، یوتیوب و اینستاگرام برترین برنامه‌های رایگان آیفون معرفی شده‌اند.

ProCreate برترین برنامه پولی آیفون شد. این برنامه یک برنامه بسیار خلاقانه برای ساخت محتوای گرافیک‌محور است.

برترین بازی رایگان موبایلی هم Among Us شده است. این اپ که بر اساس بازی مافیا طراحی شده، اکنون به یکی از بازی‌های مطرح اجتماعی تبدیل شده است.

بهترین بازی پولی آیفون هم Minecraft شناخته شد. این بازی یک بازی جهانِ باز است. در این بازی جهان باز، بازیکنان می‌توانند با هم رقابت یا همکاری کنند. این بازی تا کنون توجه بسیاری از منتقدان بازی را به خود جلب کرده است.

بهترین برنامه‌های رایگان آیپد هم به‌ترتیب یوتیوب، کنفرانس ویدئویی زوم و دیزنی پلاس هستند.

البته در سال ۲۰۲۱ اپل و گوگل از سوی توسعه‌دهندگان مورد انتقاد شدید قرار گرفتند و برخی از این توسعه‌دهندگان که سال‌های قبل در میان بهترین‌ها بودند امسال نبودشان محسوس است.

فورت‌نایت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی جهان است، اما شرکت سازنده این بازی اخیراً با اپل بر سر میزان فروش این بازی در اپ استور اختلاف پیدا کرده است. این در حالی است که اپل درآمدی چند صد میلیون دلاری از فروش این بازی کسب می‌کند.

این بازی تا کنون بیش از ۱۳۳ میلیون بار روی اپ استور دانلود شده است.

شرکت فورت‌نایت، سازنده این بازی، به رویکرد انحصاری اپل اعتراض دارد و میزان پرداخت کمیسیون به اپل برای ارائه این بازی را غیرعادلانه می‌داند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو