حساسیت کودکان به تخم مرغ: دستورالعمل های مراقبتی و جایگزین مناسب تخم مرغ

حساسیت کودکان به تخم مرغ: دستورالعمل های مراقبتی و جایگزین مناسب تخم مرغ


منبع: بیتوته

111

1400/9/24

10:00


حساسیت کودکان به تخم مرغ: دستورالعمل های مراقبتی و جایگزین مناسب تخم مرغ



آلرژی کودکان به تخم مرغ, حساسیت به تخم مرغ در کودکان, حساسیت کودک به زرده تخم مرغ

سرفه کردن ممکن است یکی از علائم حساسیت کودکان به تخم مرغ باشد

 

حساسیت کودکان به تخم مرغ و جایگزین مناسب آن

تخم مرغ در بدن کودکان مبتلا به آلرژی نوعی ماده شیمیایی به نام هیستامین را آزاد می سازد. بهترین جایگزین برای تخم مرغ مصرف دانه های کتان می باشد. رایج ترین نشانه های وجود آلرژی به تخم مرغ شامل احساس درد در معده، گرفتگی گلو، اسهال و استفراغ می باشد.

علائم حساسیت کودکان به تخم مرغ

کودکانی که به تخم مرغ حساسیت دارند، در صورت مصرف تخم مرغ، یک ماده شیمیایی به نام هیستامین را آزاد می کنند. همچنین بدن این کودکان در هنگام مصرف تخم مرغ، واکنش هایی را نشان می دهد، که این واکنش ها ممکن است شامل سرفه کردن، گرفتگی گلو، احساس درد در ناحیه معده، اسهال و استفراغ، خرش در ناحیه چشم، آبریزش چشم و یا متورم شدن چشم، احساس سرگیجه و افت فشار خون، کهیر و ظاهر شدن لکه های قرمز می باشد. واکنش های حاصل از آلرژی و حساسیت به تخم مرغ صرفا محدود به موارد گفته شده نمی باشد و ممکن است در فرد علائم متفاوتی دیده شود.

 

حساسیت به تخم مرغ می تواند باعث علائم شدیدتری مانند آنافیلاکسی را ایجاد کند که ممکن است با علائم خفیف بروز کند و در نهایت این علائم تشدید شود. همچنین آنافیلاکسی ممکن است بخش های مختلف بدن را درگیر کند و اگر فرد مبتلا به آنافیلاکسی به موقع درمان نشود، ممکن است زندگی او به خطر بیافتد.

 

حساسیت کودک به زرده تخم مرغ, حساسیت بچه ها به تخم مرغ, درمان خانگی حساسیت کودکان

متخصصان می توانند برای کنترل حساسیت به تخم مرغ در کودکان برنامه ای را تنظیم کنند

 

تشخیص حساسیت کودکان به تخم مرغ

با انجام برخی آزمایشات خون و یا تست پوستی می توان حساسیت به تخم مرغ را تشخیص داد. یکی از رایج ترین راه برای تشخیص آلرژی به تخم مرغ، آزمایش پوست می باشد.

پزشک با انجام این آزمایش بعد از 15 دقیقه می تواند میزان حساسیت کودک به تخم مرغ را تشخیص دهد.

 

متخصصان برای انجام این آزمایش در ابتدا روی پوست کودکان مقداری عصاره تخم مرغ را قرار می دهند، سپس لایه بیرونی پوست را با ضرباتی می لرزانند و یا بر روی پوست خراش کوچکی ایجاد می کنند. اگر پوست کودک بعد از ایجاد خراش و ضربات، متورم و قرمز شود، می توان به این نتیجه رسید که کودک به تخم مرغ آلرژی دارد.

 

نحوه درمان حساسیت کودکان به تخم مرغ

اگر که کودک شما به تخم مرغ حساسیت نشان دارد، سعی کنید که همیشه به همراه خود دو قلم اپینفرین داشته باشید. این قلم در ظرف خاص و قابل حمل نگه داری می شود و یکی داروی تجویزی محسوب می شود.

 

استفاده از این قلم بسیار آسان است. پزشک روش کار با این سرنگ را به شما آموزش خواهد داد. همچنین پزشک به کودکانی که به سنی رسیده اند که می توانند نحوه تزریق این قلم را انجام دهند، آموزش های لازم را یاد خواهد داد.

 

متخصصان می توانند برای کنترل حساسیت به تخم مرغ، برنامه ای را تنظیم کنند. این برنامه به شما کمک می کند تا برای تشخیص و درمان واکنش ها به خوبی آماده باشید.

هنگامی که مسئولیت کودکتان را بر عهده مربیان مهد کودک، مدیران و مسئولان مدرسه قرار می دهید، مشکل کودک خود را نیز با آنان در میان بگذارید، تا در هنگام بروز مشکل بتوانند از کودک شما مراقبت های لازم را انجام دهند.

 

همچنین برای اینکه اطرافیان نسبت به حساسیت کودک به تخم مرغ آگاه شوند، حتما دستبند هشدار پزشکی را به همراه کودک خود قرار دهید. اگر نشانه های حساسیت کودکتان به تخم مرغ شدید بوده و این نشانه ها شامل تورم دهان و گلو و یا مشکلات تنفسی می باشد، حتما قلم اپینفرین را به او تزریق کنید و بلافاصله با اورژانس تماس حاصل فرمایید.

کودک شما اگر به تخم مرغ حساسیت دارد، حتی در صورت داشتن علائم خفیف، حتما او را تخت مراقبت پزشک مربوطه قرار دهید.

 

 حساسیت به تخم مرغ, عوارض حساسیت به تخم مرغ در کودکان, علائم حساسیت کودکان به تخم مرغ

باانجام آزمایشات خون و یا تست پوستی می توان حساسیت به تخم مرغ را تشخیص داد

 

نکاتی که والدین هنگام حساسیت کودکان به تخم مرغ باید به آن توجه کنند

برچسب های غذایی را مطاله کنند

در فرایند تولید برخی از مواد غذایی ممکن است از تخم مرغ استفاده کنند و یا با تخم مرغ در تماس بوده باشد. همچنین ممکن است از نظر شما این محصولات کاملا مناسب کودکتان باشد، اما در واقع چنین نباشد. پس برای اینکه دچار چنین اشتباهی نشوید، حتما قبل از استفاده از محصولات عبارت توصیه ای مربوط به آن را مطالعه کنید.

 

این عبارت ها ممکن است شامل مواردی همچون، ممکن است این مواد عذایی حاوی تخم مرغ باشد، فرآوری شده در وسایلی که برای تخم مرغ نیز استفاده شده است، می باشد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که تمامی شرکت های تولید محصولات غذایی، از این عبارت ها در بسته بندی محصولات استفاده نمی کنند، همچنین برای اینکه مطمئن شوید این محصول غذایی برای کودکتان مناسب است یا خیر، می توانید با شرکت مربوطه تماس بگیرید و از آن ها در خصوص محصول مورد نظر سوال کنید.

 

دست های کودکتان را بشویید

حتما دست های کودکتان را قبل از خوردن غذا بشویید. همچنین همیشه به همراه خود دستمال مرطوب داشته باشید، تا در صورت دسترسی نداشتن به آب و صابون بتوانید از این دستمال برای پاک کردن دست های کودکتان استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که ژل و اسپری ضد عفونی کننده می توانند باعث از بین رفتن ویروس ها و جرم ها شود، اما برای از بین بردن پروتئین های تخم مرغ، نمی تواند کارساز باشد.

 

از نبود تخم مرغ در غذای رستوران ها مطمئن شوید

هنگامی که قصد دارید در رستوران غذا بخورید، حتما مدیر رستوران را نسبت به حساسیت داشتن کودکتان به تخم مرغ مطلع کنید، تا غذایی را آماده کنند که کودک شما بتواند آن را بخورد و به مشکل برنخورد.

 

چه عواملی خطر حساسیت به تخم مرغ را در کودکان افزایش می دهد؟

1- برخی واکنش ها مانند ماتیت آتوپیک باعث می شود که بدن کودک به برخی مواد غذایی حساسیت نشان دهد.

 

2- ممکن است یکی از والدین کودک به بیماری آسم مبتلا بوده و یا به برخی از غذا ها حساسیت داشته باشد، همچنین به نوع دیگری از آلرژی ها مانند یونجه، کهیر و یا اگزما مبتلا شده باشد. وجود این مشکلات در یکی از والدین کودک باعث می شود که خطر ابتلا به حساسیت های غذایی در کودک افزایش یابد.

 

3- ممکن است با افزایش سن، حساسیت به تخم مرغ نیز ایجاد شود، چرا که هنگامی که کودک بزرگ تر می شود، دستگاه گوارش نیز بزرگ تر شده و علائم غذایی حساسیت و آلرژیک بروز می کند.

 

حساسیت به تخم مرغ در کودکان, حساسیت کودک به زرده تخم مرغ, حساسیت بچه ها به تخم مرغ

تخم کتان جایگزین مناسبی برای تخم مرغ در کودکان حساس است

 

چه نوع مواد غذایی را می توان جایگزین تخم مرغ کرد؟

تخم کتان مناسب برای حساسیت های غذایی

دانه های کتان، بهترین جایگزین تخم مرغ می باشد و همچنین از ارزش غذایی زیادی برخوردار است. تخم کتان حاوی مقداری آلفا لینولنیک اسید بوده که برای درمان بیماری هایی مانند التهاب روده، بیماری های قلبی، ورم مفاصل بسیار مفید می باشد.

دانه های کتان را می توان به صورت آسیاب شده و یا کامل مورد استفاده قرار داد. شما می توانید دانه های کتان را در آب مخلوط کنید و با استفاده از آن یک خمیر ژلاتین تهیه کنید.

 

آرد سیب زمینی

این محصول فاقد گلوتن می باشد و به همین دلیل یک جایگزین عالی برای تخم مرغ می باشد. شما می توانید از این آرد به جای تخم مرغ مصرف کنید و کسانی که به تخم مرغ حساسیت دارند می توان از این محصول به عنوان یک منبع جایگزین استفاده کنند.

 

مصرف سس سیب

افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند، می توانند سس سیب را جایگزین آن کنند. همچنین مصرف سس سیب بدون قند برای افرادی که نسبت به وزن خود حساس می باشند بسیار مفید می باشد.

 

موز له شده

مصرف یک موز متوسط له شده می تواند جایگزین عالی برای تخم مرغ باشد.

 

ماست ساده یا دوغ

دیگر محصولاتی که می تواند جایگزین عالی برای تخم مرغ باشد، ماست و دوغ می باشد. شما می توانید از یک چهارم فنجان ماست ساده و یا دوغ به عنوان جایگزین مناسب برای تخم مرغ استفاده کنید.

 

گردآوری:بخش کودکان بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو