بهترین شخصیت‌های زن هالیوودی (قسمت اول)

بهترین شخصیت‌های زن هالیوودی (قسمت اول)


منبع: فوت و فن

139

1400/9/24

10:43


بهترین شخصیت‌های زن هالیوودی (قسمت اول)

«هالیوود نقش‌های خوبی به زنان نمی‌دهد.» این حرفی است که هر چند وقت یک بار می‌شنویم. اما در این مطلب شخصیت‌های زن فراموش‌نشدنی هالیوود را با هم بررسی می‌کنیم. شخصیت‌‌هایی که با پرداخت خوب، برای همیشه در ذهن ماندگار مانده‌اند.

هالیوود ریپورتر در آخرین نظر سنجی که انجام داده از بازیگران، نویسندگان کارگردانان و دیگر دست اندرکاران هالیوود خواسته تا شخصیت‌های زن مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند. بیش از هزار و هشتصد نفر در این نظرسنجی شرکت کردند اما نتیجه نشان داد که بین زنان و مردان اختلاف سلیقه چندانی وجود ندارد. همه ما از دیدن شخصیت‌های زن انتخاب شده لذت برده و می‌بریم.

دوروتی گِیل/جادوگر شهر اوز

با بازی جودی گارلند

۰۱

همه ما از دیدن بازی زیبای جودی گارلند و آوازهای زیبای او در این فیلم لذت برده‌ایم. گارلند برای موسیقی ابتدایی این فیلم جایزه اسکار را دریافت کرد.

ماریا/اشک‌ها و لبخند‌ها

جولی اندروز

۰۲

جولی اندروز هنگام بازی در این فیلم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد؛ اولین فرزندش به دنیا آمده بود و همسرش را ترک کرده بود. اما بهترین بازی‌اش را در این فیلم موزیکال به یاد ماندنی ارائه داد.

سانسا استارک/بازی تاج و تخت

با بازی سوفی ترنر

۰۳

سانسا استارک شخصیت پرطرفداری نیست. نمی‌تواند بجنگد و شمشیری به دست بگیرد و در بین شخصیت‌های زن داستان بسیار زنانه رفتار می‌کند. اما اتفاقی که در فصل قبل افتاد و سانسا رمزی را طعمه سگ‌های خودش کرد، نقطه عطفی برای این شخصیت بود.

الیزابت بنت/ غرور و تعصب

با بازی گریر گارسن، جنیفر ال و کایرا نایتلی

۰۴

لیزی شخصیت بی عیب و نقصی ندارد و همین موضوع او را جذاب می‌کند. این شخصیت تا به حال توسط افراد بی شماری بازی شده اما فقط کایرا نایتلی موفق شد برای این نقش نامزد جایزه اسکار شود.

بریِن تارت/بازی تاج و تخت

با بازی گوئندالین کریستی

۰۵

برخی می‌گفتند که این شخصیت از ژاندارک الهام گرفته شده اما به گفته جی‌.آر.آر ماتین نویسنده این مجموعه‌ها او شخصیت برین را از ملکه‌های تاریخی اسکاتلند و لیدی مکبث الهام گرفته که همگی زنانی قدرتمند بوده‌اند.

اسکارلت اوهارا/برباد رفته

با بازی ویوین لی

۰۶

اسکارت از آن شخصیت‌هایی است که هرگز از یاد ما نمی‌رود و بازی شگفت‌انگیز ویوین لی از او شخصیتی منحصر به فرد ساخت.

سرسی لنیستر/بازی تاج و تخت

با بازی لنا هیدی

۰۷

شخصیت سرسی تنها شخصیت بازی تاج و تخت است که با قساوت همه را از بین می‌برد و در نهایت هم برنده است.

مولان/مولان

با صدای مینگ‌نا ون

۰۸

هنگامی که ون برای اولین بار برای صداگذاری این انیمیشن به استودیوی دیزنی رفت، هیچ ایده‌ای از چگونگی صدای مولان نداشت. ساخت این فیلم پنج سال طول کشید و او هر چند ماه یک بار برای ضبط صدا به استودیو می‌رفت تا در نهایت بتواند صدایی ماندگار را برای این دختر شجاع که به جای پدرش به جنگ می‌رود، به جای بگذارد.

ریچل گرین/فرندز

با بازی جنیفر انیستون

۰۹

این نقش در آخرین لحظه به جنیفر انیستون رسید. در ابتدا قرار بود کورتنی کاکس نقش ریچیل بازی کند، اما او نقش مونیکا را می‌خواست  بنابراین نقش آن‌ها با هم عوض شد.

کلاریس استارلینگ/سکوت بره‌ها

با بازی جودی فاستر

۱۰

کلاریس استرلینگ مأمور اف‌بی‌آی شخصیت رمانی نوشته توماس هریس است و به خودی خود جذاب بود. اما جودی فاستر با بازی فوق‌العاده‌اش کلاریس را به زنی جوان تبدیل کرد که در محیطی مردانه، برای نجات جان زن جوان دیگری می‌جنگد. فاستر برای بازی در این نقش اسکار گرفت.

عروس/کیل بیل

با بازی اوما تورمن

۱۱

عروس دو فیلم کیل بیل ساخته کوئنتین تارانتینو شخصید پیچیده‌ای دارد. در راه انتقام محکم و پابرجاست. ترسناک و در عین حال آسیب پذیر است. نمی‌شود او را دید و الهام  نگرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو