شعر اجرایی «همچنین» در رویداد کات‌آپ

79

1400/9/24

11:08


شعر اجرایی محمد آزرم با عنوان «همچنین» ۲۶ آذرماه در نخستین رویداد موسسه هنری «خونه‌کار دگره» با موضوع کات‌آپ در محل این موسسه برگزار می‌شود.

شعر اجرایی «همچنین» در رویداد کات‌آپ

گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: شعر اجرایی،  ژانر جدیدی در شعر و هنری بینارشته‌ای است که در حضور مخاطبان شکل می‌گیرد و می‌تواند براساس متنی قبلی یا به صورت بداهه و اتفاقی باشد. حتی می‌توان برای رخداد خود به خودی آن زمینه‌سازی کرد.  شعر اجرایی می‌تواند دعوتی ضمنی از مخاطبان برای مشارکت باشد یا صرفا با مشارکت آنان شکل بگیرد؛ اما چهار جز پیوسته دارد: زمان، فضا، بدن و کنش اجرا. به بیان دیگر، حضور در محیط اجرا و ارتباط بین کنش اجراگر یا اجراگران و مخاطبان لازمه شعر اجرایی است که در مدت زمان اجرا رخ می‌دهد.

محمد آزرم، پیش از این نیز تجربه‌های متعددی در حوزه شعر اجرایی داشته و این بار با روش کات‌آپ که موضوع اصلی روداد است، به ارائه اجرا برای مخاطبان می‌پردازد.

 رویداد «کات‌آپ» عنوان خود را براساس تاکید بر شکل‌گیری آثاری که بیرون از سالن‌های معمول، تولید و ارائه می‌شوند؛ انتخاب کرده است. اجراهایی که عامل اتفاق، درصد بیشتری در اجرا را به خود اختصاص می‌دهد و به همین واسطه اثر و مخاطبان حاضر را در موقعیتی پیش‌بینی نشده قرار می‌دهد. موقعیت‌هایی که نیازمند تجربه و تعریف و تمرین قواعد خاص خود هستند.

رویداد «کات‌آپ» با تجربه‌ها و اجراهایی از چهارده هنرمند: سینا شیبانی، علی محمدی، محمد آزرم، مهسا رستمی، مهین بهزادی، حامد اصغرزاده، نیلوفر صمدی، تارا یونس‌تبار، ونوس جلالوندی، علی قنبری، مهدی آشنا، مهدی مشهور، حسین شیری و رها سلیمانی از ١٨ آذر آغاز و تا شب یلدا ادامه دارد.

شرکت در جشنواره رایگان است و با توجه به ظرفیت محدود، حضور منوط به رزرو اجراها و تماس با شماره‌های ٠٩٣٣۵٠٣٧٧٣٠، ٠٢١-٨٨٠٠۴۴٧۴ خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو