5 دلیل که نوجوانان به صبحانه نیاز دارند

94

1400/9/24

12:51


صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است،خوردن یک صبحانه مغذی می تواند به نوجوان کمک کند تا تغذیه بهتر و حتی عملکرد بهتری در مدرسه داشته باشد.

5 دلیل که نوجوانان به صبحانه نیاز دارند

به گزار بهداشت نیوز، صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است،  اما  بسیاری از کودکان و نوجوانان به طور منظم وعده غذایی صبح را از دست می دهند.خوردن یک صبحانه مغذی می تواند به نوجوان  کمک کند تا تغذیه بهتر و حتی عملکرد بهتری در مدرسه داشته باشد. در این مطلب 5 دلیل برای اهمیت مصرف نوجوانان عنوان شده است:

انرژی

صبحانه در کنار خواب و ورزش ، یکی از بهترین راه ها برای شارژ مجدد باتری است. این یک فرصت عالی برای دریافت کربوهیدراتهای  سرشار از انرژی همچون مواد  غذاهایی مانند نان سبوس دار است. با استفاده از ترکیبات پروتئینی و کربوهیدرات مانند نان و پنیر  ، غلات سبوس دار با شیر یا  مغز دانه ها یا کره بادام زمینی ، صبحانه ای مقوی و پر انرژی دریافت کنید. صبحانه یک راه ایده آل برای تقویت انرژی است بنابراین در کلاس خواب  نمی روید!

افزایش تمرکز

مطالعات نشان می دهد که خوردن یک صبحانه مغذی باعث بهبود عملکرد مغز - به ویژه حافظه و یادگیری می شود. این امر برای یادگیری دانش جدید و استفاده بعدی از آن برای یک امتحان بزرگ ضروری است.

نمرات بهتر

تحقیقات نشان می دهد دانشجویانی که صبحانه می خورند عملکرد تحصیلی بهتری دارند. . محققان معتقدند هستند که صبحانه مواد مغذی ضروری برای سیستم عصبی را برای تقویت قدرت مغز تامین می کند. ی همچین  صبحانه گرسنگی  را کاهش می دهد ، که می تواند باعث حواس پرتی شود و عملکرد تحصیلی ، رفتار و عزت نفس را مختل کند.

انتخاب های سالم

کسانی که صبحانه می خورند تمایل دارند غذای سالم تری را در طول روز انتخاب کنند ، که می تواند بر سلامت طولانی مدت تأثیر مثبت بگذارد.

طعمش عالیه!

این ممکن است قانع کننده ترین دلیل برای لذت بردن از صبحانه قبل از یک روز طولانی مدرسه باشد. صبح سرد با یک کاسه دلپذیر عدسی گرم  یا نان و چای و پنیر آغاز  کنید.

کودکانتان را به خوردن صبحانه تشویق کنید، اگرچه ممکن است زمان بر باشد ، اما کمک به نوجوان شما برای خوردن صبحانه مغذی ، عادات غذایی سالم را ایجاد می کند که تا آخر عمر ادامه دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو