اخبار ضد و نقیض منتشر شده از مذاکرات برجام عمده دلیلی است که موجب شده تا بازار با رشد قیمت روبرو شود این رشد بازارهای سرمایه ای را نیز تحت تاثیر قرار داد، بطوریکه امروز شاهد برخی نوسان‌ها در  قیمت دلار   هم بودیم.

رشد قیمت در بازار شامل تمام خودورهای پرتیراژ ایران خودرو شد به‌طوریکه امروز«پژو ۲۰۶ صندوقدار» با افزایش ۴ میلیونی بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و سایر محصولات پرتیراژ ایران خودرو امروز رشد یک تا سه میلیون تومان در بازار داشتند.

نوسان پی در پی قیمت خودرو در بازار در حالی است که عرضه و تقاضا در بازار بسیار محدود و در حد صفر است، بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر خریداران و فروشندگان نیز در انتظار مشخص شدن نتایج مذاکرات هستند و تمایلی برای ورود به بازار ندارند.

وضعیت محصولات ایران خودرو

 از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF۷» و «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت امروز خانواده ۲۰۶ با رشد یک تا چهار میلیون تومان در بازار عرضه شدند. براین اساس قیمت «پژو ۲۰۶ صندوقدار» در بازار با افزایش ۴ میلیونی قیمت به ۳۱۱ میلیون تومان رسید. «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز با رشد ۲ میلیونی امروز در بازار ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خورد و «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» نیز با افزایش یک میلیونی در بازار ۲۷۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد.  

براساس ارزیابی بازار خودرو «دنا معمولی» هم امروز رشد سه میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به ۳۵۶ میلیون تومان رسید و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» هم در بازار  رشدی یک میلیونی را تجربه کرد و قیمت آن به ۴۸۹ میلیون تومان رسید، از سوی دیگر قیمت «رانا پلاس» هم در بازار با رشد یک میلیونی در بازار ۳۰۹ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر قیمت «سمند سورن پلاس» و «سمند LX با موتورEF۷» نیز امروز رشدی یک میلیونی در بازار داشتند و قیمت آنها به ۳۰۹ میلیون و ۲۸۱ میلیون تومان رسید.

24 ایران