رقابت گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جهان ازبکستان برگزار شد. ایران دو نماینده در این وزن داشت که هر دو برای کسب مدال تلاش کردند و عنوان قهرمانی این وزن هم به ایران رسید.

رسول معتمدی با رکورد ۱۷۷ یک ضرب،  ۲۲۰ دوضرب  و مجموع ۳۹۷ کیلوگرم قهرمان شد و طلای  دوضرب و مجموع و نقره یک ضرب را گرفت.

امیر حقوقی با رکورد ۱۷۲ یک ضرب،  ۲۱۶ دوضرب  و مجموع ۳۸۸ کیلوگرم نفر سوم جهان شد و مدال برنز دوضرب و مجموع را به دست آورد.

نتیجه مسابقه دسته ۱۰۲ کیلوگرم به شرح زیر است:

حرکت یک ضرب

* امیر حقوقی در حرکت اول ۱۶۷ کیلوگرم را به راحتی بالای سر برد. حقوقی در حرکت دوم پشت وزنه ۱۷۲ کیلوگرم ایستاد و وزنه را با اعتماد به نفس بالا مهار کرد. او در حرکت سوم، وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را نتوانست بالای سر ببرد و وزنه را انداخت و با توجه به این اتفاق شانس کسب مدال یک ضرب را از دست داد.

* رسول معتمدی در حرکت اول، وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را انداخت. معتمدی دوباره برای مهار وزنه ۱۷۰ کیلوگرم روی تخته آمد و این دفعه موفق شد وزنه را مهار کند و با روحیه خوب تخته را ترک کرد.

وزنه بردار ایران در حرکت سوم، پشت وزنه حساس ۱۷۷ کیلوگرم ایستاد و موفق به مهار این وزنه شد و به مدال نقره رسید.

حرکت دوضرب

*حقوقی در اولین حرکت دو ضرب وزنه ۲۱۰ کیلوگرم را مهار کرد. نماینده ایران در حرکت دوم، وزنه ۲۱۶ کیلوگرم را بالای سر برد و خوشحالی زیادی از خود نشان داد و پس از پایین آمدن از تخته برخواه را روی دستان خود بلند کرد.

حقوقی در حرکت سوم وزنه بسیار حساس ۲۱۸ کیلوگرم را انداخت و در مجموع رکورد ۳۸۸ کیلوگرم را به ثبت رساند.

*معتمدی برای رسیدن به طلای مجموع با نماینده کره جنوبی رقابت داشت و در اولین حرکت دوضرب، وزنه ۲۲۰ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم،۲۲۰ کیلوگرم را انداخت.

معتمدی برای رسیدن به طلای مجموع جهان باید وزنه ۲۲۰ کیلوگرم را بالای سر می‌برد که موفق شد و پس از آن وزنه را بوسید. حقوقی نیز روی تخته آمد و معتمدی را در آغوش گرفت.

وزنه بردار کره جنوبی در حرکت اول ۲۱۶ کیلوگرم را انداخت اما در حرکت دوم این وزنه را مهار کرد. این وزنه بردار در حرکت سوم وزنه ۲۲۰ کیلوگرم را انداخت و با ۳۹۶ کیلوگرم به کار خود پایات داد.

*مدال آوران دسته ۱۰۲ کیلوگرم:

۱- رسول معتمدی از ایران  با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۰ دوضرب و مجموع ۳۷۷ کیلوگرم (۲مدال طلای دوضرب  و مجموع و نقره یک ضرب)

۲- یون سئونگ جین از کره جنوبی با رکورد ۱۸۰ یک ضرب، ۱۱۶ دوضرب و مجموع۳۹۶ کیلوگرم (طلای یک ضرب  و نقره مجموع)

۳- امیر حقوقی از ایران  با رکورد ۱۷۲ یک ضرب، ۲۱۶ دوضرب  و مجموع ۳۸۸ کیلوگرم (۲مدال برنز دوضرب و مجموع) حقوقی زودتر رکورد ۱۱۶ کیلوگرم را ثبت کرده بود.

۴- رسول بیکف از قرقیزستان با رکورد ۱۶۷ یک ضرب، ۲۱۷ دوضرب و مجموع ۳۸۴ کیلوگرم (نقره دوضرب)

-ساول گارسپاریان از ارمنستان با ۱۷۵ کیلوگرم مدال برنز یک ضرب گرفت اما در دوضرب اوت شد.