برترین جاذبه‌های گردشگری کشور ولز – بخش اول

برترین جاذبه‌های گردشگری کشور ولز – بخش اول


منبع: فوت و فن

249

1400/9/24

22:09


برترین جاذبه‌های گردشگری کشور ولز – بخش اول

کشور ولز، یکی از کشورهای تابعه بریتانیا به شمار می‌رود که کوچک‌ترین آن نیز محسوب می‌شود. این کشور دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است که حتما باید از آن دیدن کنید. این کشور دارای قلعه‌های خارق‌العاده، صخره‌های جذاب و مناطق طبیعی بسیار خوبی است. این کشور همچنین دارای مکان‌های تاریخی متعددی است. در کشور ولز، بیش از چهار صد قلعه وجود دارد که علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند از آن لذت کافی را ببرند.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور ولز را به شما معرفی کنیم.

۱- پارک ملی اسنودونیا

Snowdonia National Park

Snowdonia National Park

پارک ملی اسنودونیا، منطقه‌ای بسیار زیبا از کوهستان‌ها و تپه‌هایی است که در شهرستان گویند کشور ولز قرار گرفته‌اند. این منطقه شامل چهارده قله فوق‌العاده است که دارای ارتفاعی بیش از سه هزار پا هستند. یکی از مشهورترین این قله‌ها، قله اسنودون با ارتفاع ۳۵۴۶ پایی از سطح دریا است. این قله بسیار زیبا را می‌توان از ساحل غربی کشور ولز در پورثمادوگ مشاهده کرد. این منطقه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کشور بریتانیا محسوب می‌شود و هر ساله بیش از چهار میلیون گردشگر از این منطقه دیدن می‌کنند. بیش از هزار و پانصد مایل مسیر پیاده‌روی و کوهنوردی در این پارک ملی وجود دارد که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

۲- پارک ملی برکن بیکنز

Brecon Beacons National Park

Brecon Beacons National Park

پارک ملی برکن بیکنز یکی از زیباترین بخش‌های کشور ولز را در خود جای داده است. این منطقه، بهشتی برای کوهنوردان به شمار می‌رود و در مرز دو بخش مختلف از کوهستان‌های بلک قرار گرفته است. اولین بخش، در غرب قرار دارد و سرچشمه رود اوسک است و در شرق، بخشی قرار دارد که برای اسب‌های کوتاه وحشی خود شهرت دارد. این پارک ملی شامل ۵۲۰ مایل مربع است و که بیشتر آن دارای ارتفاعی بیش از هزار پا است. در این پارک، غارها و آبشارهای بسیاری وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به آبشار هنرهاید در کوئلبرن اشاره کرد.

۳- قلعه کاردیف و موزه ملی کاردیف

Cardiff Castle & National Museum Cardiff

Cardiff Castle & National Museum Cardiff

یکی از مناسب‌ترین قلعه‌های کشور ولز برای عکاسی، قلعه کاردیف است که حتما باید از آن دیدن کنید. این قلعه شامل بخش‌هایی است که همچنان دست نخورده باقی مانده‌اند و حدود هزار سال قبل در این مکان ساخته شده‌اند. از جمله بخش‌های جالب توجه این قلعه می‌توان به آپارتمان‌های آن و کلیسای قدیمی آن اشاره کرد. تالار ضیافت در این قلعه به خوبی حفظ شده است و دارای نقاشی‌های دیواری و شومینه‌های قرون وسطایی است. پس از بازدید از این قلعه، حتما از موزه ملی کاردیف نیز دیدن کنید. بازدید از این موزه، از جمله کارهای رایگانی است که می‌توان در اینجا انجام داد.

۴- پل شیطان

Devil's Bridge and the Hafod Estate

Devil’s Bridge and the Hafod Estate

در حدود دوازده مایلی از شهر کنار دریایی آبریستویث، پل شیطان قرار گرفته است. این پل در حقیقت سه پل است که به طرز ماهرانه‌ای در بالای یکدیگر قرار گرفته‌اند. قدیمی‌ترین و پایین‌ترین پل، از قرن یازدهم میلادی است و جدیدترین پل در سال ۱۹۰۱ میلادی ساخته شده است. آن‌ها در بالای دره رایدول و در ارتفاع سیصد پایی قرار گرفته‌اند. در پایین این دره، رودخانه میناک در جریان است. حتما از مسیر طبیعی آبشار در پایین دیدن کنید. این مسیر، یک مسیر جالب توجه و زیبا است.

۵- قطار کشور ولز

Wales by Rail

Wales by Rail

کشور ولز زمانی برای عملیات‌های معدن کاری خود شهرت داشته است و همچنان، معدن‌کاری برای سنگ‌های سقف در این کشور رایج است. با اینکه اکثریت این معادن بسته شده‌اند اما بسیاری از ریل‌های راه آهن مورد استفاده برای انتقال کالا در سرتاسر کشور بازسازی شده‌اند و اکنون، یک سفر جذاب و تماشایی را به افراد ارائه می‌کنند. امروزه، بیش از ده خط راه آهن در کشور ولز وجود دارند که به برخی از محبوب‌ترین مناظر گردشگری کشور ولز از جمله کوهستان‌ها، شهرهای کنار دریا و قلعه‌ها ختم می‌شوند. بسیاری از این خط راه آهن‌ها از میان پارک ملی اسنودونیا عبور می‌کنند.

۶- قلعه کرناروون

Caernarfon Castle

Caernarfon Castle

قلعه کرناروون توسط شاه ادوارد اول در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده است. این قلعه، جایگاه اولین شاهزاده ولز بوده است. این قلعه یکی از بزرگترین استحکامات در کشور ولز به شمار می‌رود. قلعه کرناروون شامل سیزده برج و دو دروازه است و یکی از تاثیرگذارترین و محافظت‌شده‌ترین قلعه‌ها در اروپا به شمار می‌رود. قلعه کرناروون در محل یک قلعه قدیمی‌ترین از اهالی نورمن ساخته شده است. این قلعه بر آب‌های رودخانه سیونت و منای استریت در یک سمت خود تسلط دارد. در سمت دیگر این قلعه، یک خندق بزرگ قرار دارد.

۷- قلعه کانوی

Conwy & Conwy Castle

Conwy & Conwy Castle

قلعه کانوی در ساخل شمالی کشور ولز قرار گرفته است و فاصله کمدی با شهر منچستر دارد. این قلعه در شهر کوچکی به همین نام واقع شده است. این شهر کوچک یک مکان گردشگری مناسب برای همه افراد محسوب می‌شود. این شهر دارای یک قلعه خیره‌کننده، معماری قرون وسطایی و فروشگاه‌های عالی زیاد است. دیوارهای این شهر قرن سیزدهم توسط شاه ادوارد اول ساخته شده است. قلعه کانوی و همچنین رودخانه آن بسیار زیبا و تماشایی هستند. یکی از اولین ساختمان‌هایی که در درون دیوارهای این شهر ساخته شده، خانه آبرکانوی است که در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو