ارائه کد ملی برای خرید لوازم خانگی اختیاری است

منبع: برترین ها

78

1400/9/25

08:46


رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح ثبت کد ملی برای خریداران لوازم خانگی اجرایی شده است، گفت: در عین حال هنوز ارائه کد ملی برای خریداران خرد اجباری نیست.

فارس: رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح ثبت کد ملی برای خریداران لوازم خانگی اجرایی شده است، گفت: در عین حال هنوز ارائه کد ملی برای خریداران خرد اجباری نیست.

اکبر پازوکی در رابطه با ثبت کد ملی خریداران محصولات لوازم خانگی در سطح خرده‌فروشی، گفت: در حال حاضر فروشندگان لوازم خانگی مجازند که برای 6 کالای درشت لوازم خانگی ( یخچال، تلویزیون، کولرگازی، ساید بای ساید، ماشین ظرف‌شویی و جارو برقی) کد ملی خریدار را دریافت کنند، اما ارائه کد ملی اجباری نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید‌کنندگان لوازم خانگی تهران، افزود: البته قرار بود این طرح از خرداد ماه امسال در مورد کلیه اقلام لوازم خانگی خرد نیز از جمله قهوه‌جوش، هم‌زن، سرخ کن، آبمیوه‌گیری و ... اجرایی شود، اما به دلایلی از جمله تولید کم و وارداتی بودن برخی از این محصولات اجرای آن به تعویق افتاده است .

پازوکی بیان داشت: از حدود یک سال پیش فروشگاه‌داران برای تمدید، تبدیل جواز کسب یا اخذ جواز باید در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کند.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران در مورد تاثیرات اجرای این طرح گفت: برخی خریداران تمایلی به ارائه کد ملی خود به فروشنده ندارند و در صورتی که احساس کنند که برای ارائه کدملی تحت فشار قرار دارند، به سمت خرید کالایی می‌روند که نیاز به ارائه کد ملی نداشته باشد و همین مساله گرایش به سمت خرید کالاهای قاچاق را افزایش می‌دهد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به اهداف اجرای ثبت کد ملی خریداران لوازم خانگی، گفت: هدف از اجرای این طرح رصد واردات، تولید و شناسایی کالای قاچاق و تقلبی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید‌کنندگان لوازم خانگی تهران، در مورد اجرای طرح گارانتی در سامانه جامع تجارت اظهار داشت: خریداران برای کسب اطمینان از اصالت کالاهای لوازم خانگی (یخچال، ساید بای ساید، جاروبرقی، ماشین ظرف‌شویی، تلویزیون، کولرگازی) می‌توانستند با ثبت کد درج شده روی دستگاه در کد دستوری # 7777 * 4* از اصالت دستگاه مطلع شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اجباری برای اخذ کد ملی از خریداران لوازم خانگی در سطح خرده‌فروشی وجود ندارد، گفت: اما این سخت گیری در مرحله اول و دوم یعنی از کارخانه به بنکدار و بنکدار به فروشگاه وجود دارد.

پازوکی بیان داشت: اخذ کد ملی از خریداران لوازم خانگی کوچک در سطح خرده‌فروشی هنوز اجرایی نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو