زیباترین کتابخانه‌های دنیا در قالب تصویر

زیباترین کتابخانه‌های دنیا در قالب تصویر


منبع: فوت و فن

137

1400/9/25

11:33


در یک کتاب جدید تاشن، عکاس ایتالیایی به نام ماسیمو لیستری دور دنیا سفر کرده و از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های جهان بازدید کرده است. او در عکس‌هایش گنجینه ای بی‌مانند از معماری و هنری خاص و پر رمز و راز را به ما نشان می‌دهد.

۱- stiftsbibliothek، admont، admont، اتریش. بزرگ‌ترین کتابخانه صومعه دنیا در سال ۱۷۷۶ ساخته شد. این کتابخانه به خاطر معماری به سبک باروک سبک باروک (که ویژگی آن تزئینات پیچیده و خطوط منحنی است)، هنر و نسخه‌های خطی که در خود جای داده شناخته شده است.

۲- biblioteca do convento de mafra، مافرا، پرتغال. این کتابخانه ۸۸ متر طول دارد و قفسه‌های کتاب آن بیش از ۳۶۰۰۰ کتاب با جلد چرمی را در خود جای داده‌اند.

۳- کتابخانه سه گانه دانشگاه، دوبلین، ایرلند. این بزرگ‌ترین کتابخانه در ایرلند و جایگاه همیشگی کتاب کلاز (kells) است.

۴- biblioteca statale oratoriana dei girolamini، ناپل، ایتالیا. بزرگ‌ترین کتابخانه در ایتالیا است که از سال ۱۵۶۶ درب‌های خود را به سوی بازدید کنندگان گشوده است.

۵- stiftsbibliothek kremsmünster، kremsmünster، اتریش. این کتابخانه متعلق به صومعه در بین سال‌های ۱۶۸۰ و ۱۶۸۹ ساخته شد و دارای ۱۶۰۰۰۰ جلد کتاب است.

۶- real gabinete português de leitura، ریودوژانیرو، برزیل. این موسسه در سال ۱۸۳۷ به وسیله گروهی از مهاجران پرتغالی برای ترویج فرهنگ در میان جامعه پرتغال تاسیس شد.

۷- sankt stiftsbibliothek  gallen، st gallen، سوئیس. این کتابخانه هم یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های سوئیس است و هم یکی از اولین و مهم‌ترین کتابخانه‌های متعلق به صومعه در تمام دنیا است.

۸- bibliothèque sainte-geneviève، پاریس، فرانسه. این گتابخانه دارای بیش از ۲ میلیون جلد کتاب است و الهام بخشی برای کتابخانه عمومی بوستون بود.

۹- Rijksmuseum، کتابخانه تحقیقاتی، آمستردام، هلند. این کتابخانه در سال ۱۸۸۵ تاسیس شد و بزرگ‌ترین کتابخانه تحقیقاتی تاریخ هنر در هلند است.

۱۰- strahovská knihovna، پراگ، جمهوری چک. کتابخانه دو تالار عظیم و زیبا به سیک معماری باروک را به رخ بازدید کنندگان می‌کشد. بازدید کنندگان اجازه ورود به داخل تالارها را ندارد. نوسان رطوبت می‌تواند باعث تخریب نقاشی‌ها شود.

۱۱- biblioteca joanina، coimbra، پرتغال. این کتابخانه یکی از دو کتابخانه موجود در دنیا است که برای حفاظت از کتاب‌ها در برابر حشرات به خفاش‌ها ماوا داده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو