حکم اعدام برای قاچاقچی سریال «بازی مرکب» به کره شمالی

حکم اعدام برای قاچاقچی سریال «بازی مرکب» به کره شمالی


منبع: روزیاتو

105

1400/9/25

16:17


حکم اعدام برای قاچاقچی سریال «بازی مرکب» به کره شمالی

حکم اعدام برای قاچاقچی سریال «بازی مرکب» به کره شمالی

فردی اهل کره شمالی به خاطر قاچاق یک نسخه دیجیتال از سریال نتفلیکسی «بازی مرکب» (Squid Game) به اعدام محکوم شده است. به گزارش Mirror، گفته می شود این مرد جوان که یک دانش آموز دبیرستانی است، سریال را در یک فلش به طور مخفیانه از چین همراه آورده است.

طبق گزارش ها مقامات کره شمالی پس از اطلاع رسانی یک منبع ناشناس مبنی بر این که این فرد مشغول فروش این سریال به افراد مختلف از جمله همکلاسی هایش است، او را دستگیر کردند. به گزارش خبرگزاری رادیو آسیای آزاد (RFA) این فرد به اعدام توسط تیرباران محکوم شده است.

دانش آموز دیگری نیز که یک فلش حاوی سریال را خریداری کرده به حبس ابد محکوم شده است و ۶ نفر دیگر که اقدام به تماشای این سریال کرده اند به ۵ سال کار سخت محکوم شده اند.

کره شمالی

برخی از معلمان و مدیران دبیرستان مذکور نیز اخراج شده اند و برخی دیگر در خطر تبعید به معادن دورافتاده هستند. گفته می شود این دستگیری ها هفته ی پیش در استان هانگمیونگ شمالی رخ داده است.

دستگیری های اخیر این ۷ دانش آموز، نخستین بار خواهد بود که دولت کره شمالی قانون «حذف تفکر و فرهنگ ارتجاعی» را در مورد افرادی زیر سن قانونی اعمال می کند.

کشور کره شمالی

تحت این قانون که به تازگی تصویب شده، هر فردی که به تماشا، نگهداری یا توزیع اقلام رسانه ای از کشورهای کاپیتالیست، علی الخصوص کره جنوبی و ایالات متحده بپردازد ممکن است به اعدام محکوم شود.

هفته ی پیش بنا بر برخی گزارش ها، نسخه هایی از «بازی مرکب» پس از قاچاق در فلش و انتقال به داخل مرزها در حال پخش در سرتاسر کره شمالی بود.

قاچاق بازی مرکب به کره شمالی

پیش از این یکی از شهروندان پیونگ یانگ به رادیو آسیای آزاد گفته بود: «قاچاقچیان فکر می کنند که داستان این سریال زندگی آن ها را بازتاب می دهد زیرا اگر دولت تصمیم بگیرد که از آن ها درس عبرتی برای سایرین بسازد، هر لحظه ممکن است اعدام شوند اما با این حال تا جایی که می توانند پول درمی آورند. نه تنها پولدارها وضع خود را در آن می بینند، جوان های پیونگ یانگ نیز به خاطر صحنه های به شدت خشن آن جذبش می شوند. همچنین یکی از شخصیت ها یک فراری کره شمالی است و جوان ها با او نیز ارتباط برقرار می کنند.»

بیشتر بخوانید:

مردم کره شمالی مرگ را به جان می‌خرند و مخفیانه سریال «بازی مرکب» را تماشا می‌کنند

آیا سریال کره ای Squid Game به رشد اجتماعی بچه ها آسیب می رساند؟

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو