برترین جاذبه‌های گردشگری کشور ولز – بخش دوم

برترین جاذبه‌های گردشگری کشور ولز – بخش دوم


منبع: فوت و فن

118

1400/9/25

20:13


برترین جاذبه‌های گردشگری کشور ولز – بخش دوم

کشور ولز، یکی از کشورهای تابعه بریتانیا به شمار می‌رود که کوچک‌ترین آن نیز محسوب می‌شود. این کشور دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است که حتما باید از آن دیدن کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور ولز را به شما معرفی کنیم.

۸- پارک ملی ساحل پمبروکشایر

Pembrokeshire Coast National Park

Pembrokeshire Coast National Park

کشور ولز، از سه جهت با آب‌ محاصره شده است و از همین رو، دارای خط ساحلی بسیار زیادی است. برخی از زیباترین و جالب‌توجه‌ترین خطوط ساحلی را می‌توان در شبه جزیره پمبروکشایر مشاهده کرد که در کنار دریای ایرلند قرار گرفته است. بخش‌های زیادی از این خطوط ساحلی زیبا در درون مرزهای پارک ملی ساحل پمبروکشایر قرار گرفته‌اند. گردشگران و مسافران می‌توانند این مناظر زیبا را با پای پیاده بازدید کنند. در طی این مسیر، آن‌ها شاهد روستاهایی تماشایی همچون تنبی خواهند بود. این روستا، همچنان در درون دیوارهایی قرون وسطایی جای گرفته است. از جمله دیگر جاذبه‌های این مکان می‌توان به قلعه پمبروک، کلیسای جامع سنت دیوید و بندر ماهیگیری لافارنی اشاره کرد.

۹- پورتمیریون

Portmeirion

Portmeirion

پورتمیریون، یک هتل بسیار زیبا و یک جاذبه گردشگری در ساحل پارک ملی اسنودونیا در گیوند در شمال ولز به شمار می‌رود. این مکان در سال‌های بین ۱۹۲۵ تا ۱۹۷۵ میلادی توسط سر کلاف ویلیامز الیس ساخته شده است. پورتمیریون به سبکی ساخته شده تا نمایانگر یک روستای ماهیگیری ظریف ایتالیایی باشد. به هنگام غروب آفتاب، دروازه‌ها بسته می‌شوند و گردشگران و مسافران می‌توانند به طول کامل این مکان را در اختیار داشته باشند. گردشگران می‌توانند باغ‌های زیبا، فواره‌ها، کلیسا و مسیرهای ساحلی را تماشا کنند و لذت ببرند. این مکان تماشایی، محل فیلمبرداری چندین فیلم و سریال بوده است.

۱۰- بدگلرت و بتوسی کوئد

Beddgelert & Betws-y-Coed

Beddgelert & Betws-y-Coed

کشور ولز، کشوری مهمان‌نواز است و این موضوع را می‌توان در روستاهای کوچک و زیبای بسیار آن احساس کرد. دو تا از زیباترین روستاهای کشور ولز، بدگلرت و بتوسی کوئد هستند که در فاصله بسیار اندکی از پارک ملی اسنودونیا قرار گرفته‌اند. هر کدام از این روستاها، دارای آداب و سنن‌های مختلفی هستند که همراه با مهمان‌نوازی است. روستای بدگلرت در تقاطع دو رودخانه کولوان و گلاسلین قرار گرفته است. این روستا مکان بسیار محبوبی در میان کوهنوردان است. روستای بتوسی کوئد، همانند روستای بدگلرت، مکان بسیار خوبی برای ماجراجویی در کوهستان اسنودونیا به شمار می‌رود. در فصل بهار و پاییز، این روستا در زیباترین حالت خود قرار دارد.

۱۱- موزه ملی تخته سنگ و موزه بیگ پیت

National Slate Museum & the Big Pit

National Slate Museum & the Big Pit

کشور ولز، کشوری است که تاریخچه طولانی در معدن‌کاری دارد و از همین رو، به طور شگفت‌انگیز، این تاریخچه خود را به خوبی حفظ کرده است. موزه ملی تخته سنگ در کارنارفون قرار گرفته است و نگاه دقیقی از کار کردن در قرن نوزدهم میلادی در معدن سنگ را به گردشگران و بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. علاوه بر این، این موزه، شرایطی که کارگردان این معدن و خانواده آن‌ها زندگی می‌کرده‌اند را به نمایش در آورده است. یکی دیگر از موزه‌هایی که گردشگران و مسافران کشور ولز باید از آن دیدن کنند، موزه ذغال سنگ بیگ پیت است. این موزه در بریکان بیکونز قرار گرفته است و نگاهی به یکی دیگر از موادی که در این کشور استخراج می‌شده است را ارائه می‌کند.

۱۲- باغ بودنانت

Bodnant Garden

Bodnant Garden

باغ بودنانت یکی از اعتبارات ملی کشور ولز به شمار می‌رود. این مکان، یکی از زیباترین باغ‌ها در بریتانیا محسوب می‌شود که در طی سالیان مختلف توسط نسل‌های متعددی از خانواده مک‌لارن ساخته شده است. از جمله جالب‌توجه‌ترین باغ‌های این مکان می‌توان به تراس‌های رسمی آن اشاره کرد که چشم‌انداز بی‌نظیری از رودخانه کانوی تا اسنودونیا را ارائه می‌کند. این مسیر پیاده‌روی پنجاه یاردی، پوشیده از لابورنوم است.

۱۳- کانال پونتسیسیلت و لانگولن

Pontcysyllte Aqueduct and Llangollen Canal

Pontcysyllte Aqueduct and Llangollen Canal

طراحی و ساخت این آب‌راه از بالای دره پهن رودخانه دی در شمال شرقی کشور ولز حدود ده سال به طول انجامیده است. این آب‌راه برای انتقال آب کانال لانگولن ساخته شده است. حتی امروزه، این مکان، یک اثر مهندسی‌شده فوق‌العاده و تماشایی است. این مکان به عنوان میراث یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. این پل که دارای هیجده طاق است، از سنگ و چدن ساخته شده است. این پل حدود هزار پا طول دارد و ارتفاع آن حدود صد پا است. این آب‌راه در سال ۱۸۰۱ میلادی ساخته شده است و اهمیت زیادی برای انتقال کالاها داشته است.

۱۴- آنگلسی

Anglesey

Anglesey

جزیره آنگلسی از سرزمین اصلی کشور ولز با یک تنگه‌ای کوچک به پهنای یک مایل جدا شده است. با این وجود، این جزیره با یک پل معلق به آن متصل شده است. جزیره آنگلسی محل روستاهای ماهیگیری کوچک و ظریفی است که در خط ساحلی صد مایلی آن پراکنده شده‌اند. آب‌و‌هوای ملایم این جزیره، این مکان را به مقصد بسیار محبوبی در میان گردشگران و مسافران تبدیل کرده است. از جمله مکان‌های جالب توجه و مناسب برای عکاسی در این جزیره می‌توان به فانوس دریایی سوث استک اشاره کرد. جزیره هولی، جزیره‌ای کوچک است که با یک پل به جزیره آنگلسی متصل شده است و مکان محبوبی در میان گردشگران به شمار می‌رود.

۱۵- لاندودنو

Llandudno

Llandudno

لاندودنو که به عنوان ملکه استراحتگاه‌های کشور ولز شناخته می‌شود، بزرگترین شهر پاتوق کنار دریایی در کشور ولز به شمار می‌رود. این شهر در ساحل شمالی قرار گرفته است که چشم‌انداز بی‌نظیری به دریای ایرلند دارد. این مقصد گردشگری زیبا و عالی، بین سرزمین اصلی ولز و شبه جزیره‌ای به نام گریت اورم قرار گرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو