محدودیت‌های آمریکا به دلیل نقض تحریم ایران

منبع: برترین ها

113

1400/9/26

03:17


وزارت بازرگانی آمریکا برای چند شرکت به بهانه عرضه برخی اقلام قابل استفاده در برنامه تسلیحاتی و موشکی ایران به شرکت‌های تحت تحریم خزانه‌داری، محدودیت‌های صادراتی وضع کرد.

خبرگزاری فارس: وزارت بازرگانی آمریکا امروز پنجشنبه ۳۷ شرکت را به انجام فعالیت‌های مغایر با سیاست خارجی یا امنیت ملی آمریکا متهم و برای آنها محدودیت‌های صادراتی در نظر گرفت.

وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده این شرکت‌ها در فهرست موسوم به «Entity list» قرار گرفته‌اند.

اشخاص، سازمان‌ها یا دولت‌هایی که در این فهرست قرار می‌گیرند با محدودیت‌های صادراتی مواجه خواهند شد و طرف‌های دیگر برای صادرات اقلامی نظیر فناوری‌های آمریکایی به آنها بایستی از دولت آمریکا مجوز دریافت کنند.

با وجود این، خرید اقلام و محصولات از شرکت‌هایی که در Entity List قرار گرفته‌اند برای اشخاص و شرکت‌های آمریکایی ممنوع نیست.

از میان این ۳۷ شرکت ۳ شرکت به دلیل نقض تحریم‌های ایران در این فهرست قرار گرفته‌اند. مطابق این بیانیه، نام شرکت‌های «ویولت الکترونیکز»، «شرکت فناوری کامتل» و «اچ‌.اس‌.جی الکترونیکز» به دلیل عرضه یا تلاش برای عرضه برخی اقلام قابل استفاده در برنامه تسلیحاتی و موشکی ایران به شرکت‌هایی که تحت تحریم خزانه‌داری بوده‌اند در فهرست مذکور ثبت شده است.

بازرگانی آمریکا به علاوه ۹ شرکت زیر را هم به بهانه‌های مرتبط با ایران در فهرست مذکور قرار داده است. مطابق این ادعا، شرکت‌های ذیل بخشی از شبکه‌ای بوده‌اند که با نادیده گرفتن محدودیت‌های صادراتی وضع‌شده از سوی دولت آمریکا، برخی کالاهای ساخت آمریکا را به ایران عرضه کرده واز صنایع دفاعی ایران حمایت مادی به عمل آورده‌اند. نام این شرکت‌ها عبارتند از:

Hong Kong Cheung Wah Electronics Technology Company Limited
Hyper Systems Union Limited
Shenzhen Rion Technology
Thundsea Electric Limited
Gensis Engineering
Integrated Scientific Microwave Technology
ROV Solutions
SAEROS Safety ERO Company
Vangurd Tec Makina Sanyi Ithalat

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو