بازگشت «پادشاه جاده» با موتور ۹۰۰ اسب بخاری

بازگشت «پادشاه جاده» با موتور ۹۰۰ اسب بخاری


منبع: برترین ها

95

1400/9/26

07:04


شرکت فرود قصد دارد تا خودروی جدید موستانگ شلبی GT500KR را با یک موتور ۹۰۰ اسب بخاری و تزئینات فیبر کربن، به عنوان جانشین مدل GT500s، در سال ۲۰۲۲ روانه بازار کند.

فرارو: پس از انتشار گزارش‌های متعدد سرانجام روز چهاشنبه ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر ماه) شرکت خودروسازی لوکس Shelby American در بیانه‌ای رسمی اعلام کرده که جدیدترین خودروی فورد موستانگ شلبی را با نام GT500KR روانه بازار خواهد کرد که بازگشت دوباره این خودروی ملقب به «پادشاه جاده» محسوب می‌شود.

خودروی جدید موستانگ شلبی GT500KR که قرار است جایگزین مدل GT500s شود، فقط یک تغییر ظاهر در خودروی‌های قبلی نخواهد بود بلکه این بار، یک موتور قدرتمند ۹۰۰ اسب بخاری در دل آن جای خواهد گرفت و تزئینات فیبر کربن نیز استحکام قابل توجهی به آن خواهد داد. همچنین این خودرو به صورت بسیار محدود تولید خواهد شد و طبیعتاً قیمت بسیار بالایی هم خواهد داشت. در ادامه قصد داریم تا شما را با مشخصات این خودروی قدرتمند و گران قیمت، آشنا سازیم.

در زیر کاپوت فیبر کربنی مخصوص KR این خودرو، موتور ۵.۲ لیتری V8۸ سوپرشارژر وجود دارد که یک سوپرشارژر دو پیچ جدید Whipple را نیز در بر می‌گیرد که به تنهایی ۳.۸ لیتر حجم دارد. خودروی GT500KR در کنار سایر ارتقا‌ها مانند بدنه دریچه گاز بزرگتر، ورودی هوای سرد، اینترکولر جدید، قرقره‌ها و سیستم اگزوز ارتقا یافته، حداقل ۹۰۰ اسب بخار (۶۷۱ کیلووات) قدرت تولید می‌کند. ما می‌گوییم حداقل به این دلیل که شلبی در حال حاضر رتبه قدرت را ۹۰۰+ ذکر کرده است، بنابراین قبل از اینکه با قطعیت در مورد قدرت این پیشرانه صحبت کنیم، بهتر است انتظار چیزی فراتر از ۹۰۰ اسب بخار را نیز داشته باشیم.

شلبی علاوه بر ارتقای قدرت، فنر‌های جلو و عقب قابل تنظیم ارتفاع GT500KR، میله‌های نوسانی ارتقا یافته، سیستم تعلیق MagneRide مجدد کالیبره شده را نیز بهبود داده تا روی چرخ‌های ۲۰ اینچی شلبی سوار شوند. شلبی هیچ آمار عملکردی برای KR جدید ارائه نداده، اما با در نظر داشتن خودروی فعلی Shelby GT500، باید انتظار داشت که خودروی جدید بتواند بسیار سریعتر از آن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همچنین باید انتظار داشت که GT500KR در کورس‌های جاده ای، عملکرد به مراتب بالاتری از خودروی فعلی را عرضه کند.

به غیر از کاپوت فیبر کربنی فوق الذکر، شلبی یک اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و فلپ‌های Gurney را در نمای فیبر کربن اضافه می‌کند. همچنین اقلام تزئینی مانند درپوش موتور بیلت و پین‌های کاپوت را پیدا خواهید کرد و البته نمی‌توانید یک Shelby GT500KR را بدون نوار‌های زیرین آن داشته باشید. در داخل صندلی‌های چرمی شلبی و کف‌پوش‌های گلدوزی‌شده وجود دارد و نسخه‌های منتخب، نشان‌های ویژه‌ای برای یادبود شصتمین سالگرد راه‌اندازی شلبی در سال ۱۹۶۲ دریافت خواهند کرد.

تنها ۲۲۵ دستگاه برای سال ۲۰۲۲ ساخته خواهد شد که ۱۸۰ مورد از آن‌ها به بازار ایالات متحده اختصاص دارد و همه آن‌ها مدل‌های شصتمین سالگرد تأسیس شلبی خواهند بود. با این حال، دارندگان فعلی GT500 برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز می‌توانند با ارسال اتومبیل‌های خود به شلبی برای یک آپفیت KR، اقدام کنند. البته به دلایل واضح، این خودرو‌های اخیر نمی‌توانند آپشن‌های شصتمین سالگرد تأسیس شلبی را دریافت کنند، اما این امر باز غیر ممکن نخواهد بود و ۶۰ مورد از آن‌ها می‌توانند به این آپشن‌ها دسترسی داشته باشند.

در مورد قیمت، شلبی آپفیت ۲۰۲۰-۲۰۲۱ را به تنهایی با قیمت ۵۴۹۹۵ دلار عرضه خواهد کرد و اگر یکی از ۲۲۵ خودروی KR را برای سال ۲۰۲۲ بخواهید، قیمت از ۱۲۷۸۹۵ دلار شروع می‌شود. البته این این رقم نیز بر اساس یک GT500 سطح پایه است، بنابراین اگر آپشن‌های بیشتری را از کارخانه درخواست کنید و گزینه‌های شلبی بیشتری اضافه کنید، قیمت می‌تواند کمی افزایش یابد. قرار است تولید این نسخه‌های جدید در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ آغاز شود.

تصاویر خودروی فورد موستانگ شلبی GT500KR

بازگشت «پادشاه جاده» با موتور ۹۰۰ اسب بخاری

بازگشت «پادشاه جاده» با موتور ۹۰۰ اسب بخاری

بازگشت «پادشاه جاده» با موتور ۹۰۰ اسب بخاری

بازگشت «پادشاه جاده» با موتور ۹۰۰ اسب بخاری

بازگشت «پادشاه جاده» با موتور ۹۰۰ اسب بخاری

بازگشت «پادشاه جاده» با موتور ۹۰۰ اسب بخاری

بازگشت «پادشاه جاده» با موتور ۹۰۰ اسب بخاری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو