بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱


منبع: برترین ها

170

1400/9/26

07:21


در فهرست بهترین آثار سینمایی ترسناک سال ۲۰۲۱ به انتخاب «پلی‌لیست»، مطابق انتظار فیلم‌های کمهزینه متعددی به چشم می‌خورند، اما در میان آن‌ها فیلم‌های جریان اصلی نیز گنجانده شده است.

برترین‌ها: در فهرست بهترین آثار سینمایی ترسناک سال ۲۰۲۱ به انتخاب «پلی‌لیست»، مطابق انتظار فیلم‌های کمهزینه متعددی به چشم می‌خورند، اما در میان آن‌ها فیلم‌های جریان اصلی نیز گنجانده شده است. فیلم «حبس» ساخته «جان شو» که داستانی در دهه ۱۹۶۰ بازگو می‌کند در این فهرست رتبه اول را کسب کرده است.

۱۵. سرزمین عجایب ویلی /Willy’s Wonderland

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

«سرزمین عجایب ویلی» فیلمی اکشن و سرشار از صحنه‌های خشن به کارگردانی کوین لوئیز است. فیلم «سرزمین عجایب ویلی» به داستان مکانی می‌پردازد که ظاهراً برای تفریح و سرگرمی کودکان و خانواده‌هایشان ساخته شده است. اما برخلاف ظاهر فریبنده‌اش، باطن شوم و پلیدی دارد که بیان همین نکته برای فرزندان می‌تواند حائز اهمیت باشد. عامل ترسناک و خشن در این فیلم شهربازی است.


۱۴. پاکسازی همیشگی /The Forever Purge

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

این فیلم یک زوج مکزیکی را دنبال می‌کند که بعد فرار از دست کارتل‌های مواد مخدر، برای کار و زندگی به صورت قاچاق به ایالات متحده پناهنده می‌شوند. این زوج به مدت ده ماه زندگی عادی می‌کنند تا اینکه روز پاکسازی شروع به کار می‌کند و اتفاقی که قبلاً هرگز نیفتاده است، رُخ می‌دهد.


۱۳. خیابان ترس قسمت اول: ۱۹۹۴/Fear Street Part One: 1994

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

خیابان ترس قسمت اول: ۱۹۹۴ یک فیلم ترسناک پرهیاهو است. با الهام از رمان‌های آر ال استین، اما کمی خشن‌تر از نوشته‌های هیجان‌انگیز او و البته بدون اقتباس مستقیم از هیچ‌کدام آنها. سه‌گانه لی جانیاک تاریخ ماورای طبیعی یک شهر کوچک در طول سه قرن را ردیابی می‌کند. تابستان سال ۱۹۷۸ است. در تفرجگاه نایتوینگ جوانان زیادی از محله‌های اطراف سانی ویل و شهر شیدی ساید که چندان هم خوش‌نام نیست جمع شده‌اند تا تعطیلات را به تفریح و استراحت در طبیعت بگذرانند. اما وقتی‌که نایتوینگ در تسلط جادوگری به نام سارا فیر قرار داشته باشد دیگر مهم نیست که اهل کجا هستید؛ چرا که هیچ‌کس در امان نخواهد بود.


۱۲. سانسور /Censor

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

فیلم سانسور داستان زن جوانی در سال ۱۹۸۵ را بازگو می‌کند که به‌صورت اتفاقی به یک نوار ویدئوی گرافیکی برمی‌خورد. ممکن است این نوار با ناپدید شدن خواهرش درگذشته مرتبط باشد. پرانو بیلی-باند، کارگردان ولزی، در طراحی جهان نخستین فیلمش از جنبش سانسور عقاید فیلم ویدئویی کریه (video nasty) انگلیسی الهام گرفته است.


۱۱. سیتور/Sator

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

فیلم ترسناک و منحصر به فرد «ساتور» Sator مرز بین واقعیت و افسانه است، زیرا داستان اصلی آن، ارتباط شیطانی با یک خانواده صمیمی است که از زندگی خود کارگردان «گراهام» الهام گرفته شده است. در یک خانه جنگلی متروکه که چیزی به جز بقایای پوسیده گذشته در ان دیده میشود یک خانواده از هم پاشیده زندگی میکند که با مرگ یکی از اعضا بیشتر پاشیده می‌شود.


۱۰. کندی‌من /Candyman

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

کندی‌منِ جدید دنباله‌ای مستقیم برای فیلم کلاسیک‌شدۀ سال ۱۹۹۲ به همین نام است. فیلم داستان یک هنرمند و نامزدش  را دنبال می‌کند که از راز‌های محلۀ بازسازی‌شدۀ کابرینی-گرین پرده برمی‌دارند؛ مکانی که گفته می‌شود قاتلی افسانه‌ای به نام کندی‌من طعمه‌هایش را در آنجا به دام می‌انداخته است.


۹. خانه شب /The Night House

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

خانه شب، دومین فیلم بلند دیوید بروکنر، استعاره‌ای درباره‌ی افسردگی، مواجهه با مرگ و غیاب است. بث که با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کند، پس از مرگ ناگهانی همسرش اوون، در وضعیتی بحرانی قرار می‌گیرد. حضوری بدخواه، مدام در گوشش زمزمه می‌کند که زندگی بی‌معنی است. بث باید در تنهایی و خلوت هراس‌آور خود با وحشت مرگ روبه‌رو شود.


۸. ملکه جادوی سیاه /The Queen of Black Magic

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

ملکه جادوی سیاه جدیدترین فیلم ترسناکی است که در اندونزی رخ داده است. داستان جادوگری و خون است. فیلم داستان سه خانواده که از طرف ملکه‌ی جادوی سیاه مورد تهدید قرار گرفته‌اند. او قصد دارد با استفاده از جادوی سیاه آن‌ها را بکشد.


۷. قلبم نمی‌پبد مگر اینکه تو بگویی /My Heart Can’t Beat Unless You Tell It To

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

فیلم درباره خواهر و برادری به نام دوایت و جسی است که در مورد بیماری اسرارآمیز برادر کوچکتر خود توماس، بر سر دوراهی گیر کرده‌اند. دوایت هر شب در تاریکی پرسه میزند تا افراد ناتوان و تنها را پیدا کرده تا از خون آن‌ها برای درمان برادرش استفاده کند. اکنون این وظیفه وحشتناک بر دوش دوایت و جسی سنگینی کرده و آن‌ها در مورد ادامه این کار دچار اختلاف نظر می‌شوند.


۶. شب زنده داری /The Vigil

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

فیلم «شب زنده داری» داستان مردی را روایت می‌کند که باید شبی را در کنار جنازه‌ای تازه درگذشته به دعا مشغول باشد. کیت توماس، کارگردان و نویسنده فیلم «شب زنده داری» از آموزه‌های دین یهود برای ساخت فیلم ترسناک خود بهره گرفته است. او بدون آنکه بیش‌از‌حد وارد حوزۀ ایمان و باور شود، به‌خوبی، از جذابیت این موضوع برای ساخت فیلمی ترسناک استفاده کرده است.


۵. قدرت /The Power

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

ماجرای فیلم قدرت از این قرار است که پرستار جوانی به نام وال در اولین روز کاری خود و در دوران خاموشی‌های پی‌درپی سال ۱۹۷۴ به بیمارستانی در شرق لندن می‌رود و در حالی که مجبور است در شیفت شب‌کار کند، باید با تاریکی‌ها و یک روح پلید نیز دست‌وپنجه نرم کند. آشوب‌های سیاسی و نابسامانی‌های داخلی دهۀ ۱۹۷۰ و زمستان نارضایتی بهترین فضا را برای ساختن یک فیلم ترسناک فراهم می‌کند تا به نوع خود انتقادی باشد.


۴. شوالیه سبز /The Green Knight

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

فیلم «شوالیه سبز»، اقتباسی فانتزی از یک منظومه است که تنها باید با چشمانی کاملا باز به تماشای آن نشست. کابوسی مالیخولیایی که داستانی قرون وسطایی را با شدت هرچه جذاب‌تر اقتباس می‌کند.. فیلم، داستانی از جادو‌ها و رویا‌ها است، تصاویری که مخاطب را به دل خود فرو می‌کشد و او را دیگر رها نمی‌کند. فیلم شوالیه سبز اثری انتزاعی از داستان شوالیه‌گری در طول تاریخ باستان اروپا است.


۳. قدیسه ماد /Saint Maud

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

فیلم «قدیسه ماد»، به کارگردانی رز گلس، کاوشی هراس‌آور در کالبد و ذهن تسخیرشده‌ی پرستاری جوان در یک شهر کوچک ساحلی است. فیلم در تلاش است تا یک زاویه ترسناک و جسورانه اصیل از ایمان، دیوانگی و نجات را در جهانی که سقوط کرده، به تصویر بکشد. ماد یک پرستار تازه‌کار و مذهبی در یک آسایشگاه است که نسبت به نجات دادن روح یکی از بیماران در حال مرگ خود، وسواس عجیبی پیدا می‌کند. اما نیرو‌های شیطانی و همچنین گذشته پر از گناه خود او، تلاش‌های قابل تقدیر و مقدس او را مورد تهدید قرار می‌دهد.


۲. بدخواه /Malignant

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

فیلم اوایل دهه ۹۰ میلادی روایت می‌کند و یک بیمارستان وسیع مانند قلعه‌ای گوتیک که در انزوای روستایی قرار دارد، یک ناهنجاری پزشکی را در خود جای داده است. همین ناهنجاری وسیله‌ای است که کُلیت فیلم بدخیم را به حمام خونی از جریانات عجیب بدل می‌کند و شخصیت‌های فیلم را به یکدیگر پیوند می‌زند. جیمز وان با فیلم «بدخیم» همچنان ثابت می‌کند که می‌تواند بینندگان را به وحشت اندازد و آن‌ها را از ابتدا تا انتها سرگرم کند.


۱. حبس /Detention

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱

در سال ۱۹۶۲ در تایوان در دوران حکومت نظامی ترور سفید، دانش آموز دختری به نام فنگ ری شین در دبیرستان گرینوود، به جلسات مشاوره‌ای معلمش، آقای چنگ، می‌رود. آن‌ها بعد از مدتی عاشق هم می‌شوند. دوره‌ی خطرناکی است. فیلم با داستانی فکر شده که به خوبی از ویژگی‌های آن دوره‌ی کابوس‌وار و حکومت توتالیتر و بسته‌ی کشور و همین‌طور از باور‌ها و میتولوژی سنتی مردم تایوان بهره می‌برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو