طرز تهیه کوکو مرغ در فر

کوکو مرغ در فر , طرز تهیه کوکو مرغ در فر , دستور پخت کوکو مرغ در فر

کوکو مرغ در فر یکی از انواع رسپی های کوکوی مرغ است که به صورت رژیمی تر و سالم تر درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو مرغ در فر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ پخته شده۱ عدد
هویج حلقه شدهبه مقدار دلخواه
سیب زمینی حلقه شده۳ عدد کوچک
فلفل دلمه ای نگینی یا خلالی۱ عدد
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
تخم مرغ۵ عدد
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم

طرز تهیه کوکو مرغ در فر

مرحله اول

برای تهیه کوکوی مرغ در فر در ابتدای کار، مرغ را با پیاز و کمی ادویه و آب درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا پخته شود. وقتی مرغ پخته شد آن را از قابلمه خارج کرده و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را شسته و پوست کنده و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس سیب زمینی ها را در روغن تفت می دهیم تا از خامی بیرون آید.

مرحله سوم

سیب زمینی تفت داده شده را از روغن جدا کرده و داخل یک کاسه می ریزیم. سپس هویح را شسته و به صورت حلقه ای خرد می کنیم و در تابه سرخ می کنیم. مقداری که خامی آن گرفته شد، از تابه خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در یک کاسه به ترتیب اول مرغ خلالی سپس سیب زمینی سرخ شده را اضافه می کنیم. در ادامه هویج و فلفل دلمه ای را به آن اضافه کرده و به آن تخم مرغ و نمک و فلفل و زردچوبه و کمی زعفران می زنیم، سپس مواد را به آرامی با هم مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب را با کمی روغن چرب کرده و مواد را داخل آن می ریزیم تا صاف و یک دست شود. فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کرده و تابه را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کوکو پخته و سرخ شود.

مرحله ششم

در نهایت کوکو را از فر خارج کرده و روی آن را با پنیر پیتزای رنده شده کامل پوشش می دهیم. دوباره به مدت ۵ دقیقه در داخل فر قرار می دهیم تا پنیر پیتزا آب و کمی روی آن طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و به صورت مربعی برش می زنیم و سرو می کنیم.