مضرترین غذاهایی که منجر به سلولیت می شوند

88

1400/9/26

14:32


به دلیل اینکه ژنتیک نقش مهمی در سلولیت ایفا می کند، در واقع هیچ دارو و درمانی برای آن وجود ندارد. هر چند کاهش وزن و قطع مصرف چربی های ناسالم می تواند ظاهر سلولیت را کمتر آشکار کند. در ادامه چند مورد از مضرترین غذاهایی که منجر به سلولیت می شوند را می خوانید.

مضرترین غذاهایی که منجر به سلولیت می شوند

به گزارش بهداشت نیوز ، از روش های استفاده از کرم و Spa ( به محلی گفته می‌شود که، از آب معدنی یا آب دریا برای‌ استحمام درمانی استفاده می‌شود و معمولاً دارای خدماتی همچون ماساژ برای مراقبت از پوست و بدن است) گرفته تا غذاهای  از بین برنده سلولیت، هیچ محدودیتی در ارائه پیشنهادات، برای کاهش ظاهر فرورفتگی های پوستی ناشی از سلولیت وجود ندارد. در حالیکه این روش ها در سطوح مختلفی از موفقیت هستند، اما همگی در یک چیز مشترکند: وقتی برخی مواد غذایی خاص را از رژیم غذایی خود حذف کنید، این روش ها نیز به مراتب موثرتر هستند.
همانطور که معلوم است ، مواد مغذی خاص ( وغذاهایی که سرشار از این مواد هستند) ظاهر پنیری مانند پوست را بدتر می کنند، حتی اگر شما سایر معیارهای نرمی و صافی پوست را بکار گرفته باشید.  کریستن کارلوس هسه، مشاور تغذیه می گوید به دلیل اینکه ژنتیک نقش مهمی در سلولیت ایفا می کند، در واقع هیچ دارو و درمانی برای آن وجود ندارد. هر چند کاهش وزن و قطع مصرف چربی های ناسالم، شکر، و نمک می تواند ظاهر سلولیت را کمتر آشکار کند. در ادامه  چند مورد از مضرترین غذاهایی که منجر به سلولیت می شوند و لازم است از سبد خریدتان حذف کنید را می خوانید. و بعد از آن خواهید دید که چقدر ساده می توان با خوردن،  پوستی صاف تر داشت.

1و2. گوشت و پنیرهای فرآوری شده

غذاهای آماده در اغذیه فروشی ها بطور استاندارد از 790 میلی گرم سدیم تشکیل شده است، یعنی یک سوم آنچه که روزانه برای بدن توصیه می شود. حال درنظر بگیرید که بیشتر مردم ساندویچ شان را بیش از حد استاندارد از گوشت پر می کنند و پنیر فرآوری شده که بدتر از آن است. برخی انواع پینرها مثل پنیر فتا (پنیرسفید) حاوی 400 میلی گرم نمک در هر یک چهارم فنجان است.

با وجود همه اینها با سلولیت چه باید کرد؟
به گفته مشاور تغذیه، غذاهایی با سدیم بالا مانند غذاهای اغذیه فروشی ها، ژامبون و پنیرباعث محبوس شدن آب می شوند و همین نفخ و وزن آب اضافی، موجب می گردد که سلولیت بیشتر به چشم آید.

جایگزین ها:
خوشبختانه، مجبور نیستید ترکیبات ساندویچ مورد علاقه تان را حذف کنید و آنرا محدود به ساقه های نرم و صاف کنید. در عوض هوشمندانه تر خرید کنید: به گفته مشاور تغذیه، دنبال نمونه های کم سدیم این مواد غذایی بگردید، میوه و سبزیجات پر آب بخورید  و به نوشیدن آب بطور مداوم در روز ادامه دهید. وجود آب کافی در بدن پوست را صاف، و فرورفتگی ها و برآمدگی ها را کمتر آشکار خواهد کرد. 

3.سوپ های کنسروی/ غذاهای کنسروی

وقتی زمان کمی دارید و در فشار هستید، سوپ های آماده کنسروی شاید راه حلی برای یک شام ساده باشد، اما بیشتر آنها سرشار از نمک هستند که، می تواند منجر به محبوس شدن آب و کم آبی بدن شود که فرورفتگی های پوست را بد تر از آنچه هست، می کند.

جایگزین ها:
آیا می خواهید سوپی داشته باشید و آنرا با لذت بخورید؟  آب را در ظرفی به جوش آورید و از مایع سوپ کم سدیم استفاده کنید.

 4و5. نوشابه های شیرین و گازدار
آیا سلولیت شما با گذشت هر سال تهاجمی تر می شود؟ این امر احتمالا به دلیل تولید کلاژن کمتر است، پروتئینی که از ظاهر صاف و مسطح پوست محافظت می کند. متاسفانه به دلیل این که این امر روندی طبیعی است که با افزایش سن اتفاق می افتد، راهی برای کاهش تاثیرات آن وجود ندارد. اگرچه حذف شکر (ماده ای که از بین رفتن کلاژن ها را تسریع می کند ) می تواند کمک کننده باشد.  با وجود اینکه چیزهای شیرین از نان گرفته تا غلات در همه جا وجود دارند، اما در نوشابه های شیرین مثل آب میوه های فرآوری شده، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه های گازدار به وفور یافت می شوند.

جایگزین ها:
اگرچه سر کشیدن بطری نوشیدنی سرشار از قند هرگز توصیه نمی شود، اما اگر نمی توانید از آنها استفاده نکنید از نوشابه های رژیمی در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

6.سس باربیکیو

 وقتی بیش از اندازه به جوجه تان سس باربیکیو می زنید، احتمالا می دانید که در واقع مقدار نمک بیشتری به غذای خود افزوده اید. اما آیا می توانید تشخیص دهید که شما همچنین مقداری بیشتر از نصف سهمیه شکر روزانه تان را نیز استفاده کرده اید؟ بله درست است. در دو قاشق غذاخوری سس، 15 گرم مواد قندی نهفته است! اما چیزی بدتر از آن، بخش اعظم سس ازچاشنی ای با ماده قندی بالا بدست می آید که، این ماده افزودنی موجب افزایش اشتها می شود. اما خبرهای بد همین جا به پایان نمی رسد، مواد قندی نه تنها می تواند موجب افزایش وزن گردد، بلکه متعاقبا باعث ظهور و پیدایش سلولیت نیز می شود، میزان قند خون را نیز به هم می ریزد و موجب می شود بدن هورمون انسولین چربی های ذخیره شده را آزاد کند.

جایگزین ها:
 اگر شما نمی توانید حذف سس و غذای محبوبتان را تصور کنید، تا بتوانید سلولیت را تحت کنترل درآورید، تغییر روش دهید به استفاده از انواع غذاهای کم شکر و چیزی که بیشتر از 250 گرم قند برای هر وعده غذایی نداشته باشد.

7.پنیر لور (پنیری است که با حرارت دادن آب‌پنیر و انعقاد پروتئین‌های آن تولید می‌شود)

چه ارتباطی بین پنیرلوری که از سوپر مارکت می گیرید و فرو رفتگی ها  و برآمدگی های پنیر مانند روی بدن شما وجود دارد؟ سدیم. حتی اگر این جزء اصلی وعده صبحانه شور نباشند، اما وعده ای به اندازه یک فنجان از آن می تواند حاوی حدود 700 میلی گرم مواد معدنی باشد، یعنی چیزی بیشتر از یک سوم مقداری که قرار است در یک روز کامل دریافت کنید.

جایگزین ها:یاسی انصاری متخصص تغذیه می گوید: خارج از بحث ژنتیک، دلایل مختلف بسیاری وجود دارد که می تواند موجب سلولیت شود. یکی از رایج ترین آنها گردش خون ضعیف است. رژیم غذایی سرشار از چربی های ناسالم می تواند باعث کندی گردش خون و جریان اکسیژن شود. در نتیجه بافت های همبند تضعیف شده و ناهمواری های سطح پوست بیشتر پدیدار می شود. برای اینکه جریان خون به راحتی صورت گیرد، از غذاهایی با چربی اشباع شده مثل پیتزا که منجر به گرفتگی عروق می شود، بپرهیزید.

8.پیتزا

جایگزین ها:
حتی اگر زمان کمی دارید، باز هم می توانید بدون زنگ زدن به پیتزا فروشی محل، شامی روی میز خود داشته باشید.در هر صورت شما نمی توانید اشتباه کنید.

9و10- کره و مارگارین(نباتی)

اگر می خواهید این چیز ها را در وعده صبحانه تان نگهدارید، پس آنها را با نوع بدون نمک تعویض نمایید. یا در حالت بهتر، به جای آن یک ظرف ماست یونانی بخورید. این جایگزین کم نمک و پر از پروتئین طرفداران بسیاری دارد.

 چند دهه پیش، دانشمندان کشف کردند که اگر به روغن گیاهی هیدروژن تزریق کنند، به حالت جامد در می آید و حتی در دمای معمولی اتاق نیز به همان شکل باقی می ماند. این کشف منجر به تحریک نوع خاصی از چربی های ترانس که تمایل دارند درون بدن نیز به حالت جامد و سخت باشند شد، جایی که باعث مسدود شدن شریان ها و گرفتگی رگ های بدن می شود و گردش خون و اکسیژن را دچارمشکل می کند. این جریان نه تنها برای قلب خطرناک است، بلکه می تواند سبب تضعیف بافت پوست شود و ناهمواری های پوستی را نمایان تر کند. این چربی های خطرناک ساخت بشر معمولا درکره ها و روغن های مارگارین (گیاهی) کم کالری وجود دارند.

جایگزین ها:
چیزهای جعلی و دست ساز را کنار بگذارید و در عوض از  کره گیاهی طبیعی روی نان تست خود استفاده کنید. چه باور کنید چه باور نکنید، این یک منبع عالی اسید چرب مانند اسید لینولئیک کنژوگه (CLA) است که به کاهش وزن کمک می کند. در واقع، این اسید در بازار به عنوان یک مکمل چربی سوز به فروش می رسد.

11. سس سویا

آیا تا به حال توجه کرده اید که بعد از خوردن غذاهای شور مانند سوشی آغشته به سس سویا، شکم تان کمی بزرگتر می شود؟ این امر به این دلیل اتفاق می افتد که بدن شما بعد از یک وعده غذایی سرشار از سدیم، آب خود را حفظ کرده است. درحالیکه  شلوار جین خود را تنگ تراحساس می کنید، جریان خون نیز کاهش یافته و سلولیت بیشتر قابل مشاهده می شود.

جایگزین:
انتخاب سس سویای کم سدیم تر نسبت به انواع معمولی آن می تواند مضرات این چیزهای شور را تا بیش از 700  میلی گرم کاهش دهد و از شما محافظت کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو